En pitäisi sähköistystä lainkaan mahdottomana skenaariona tuonkokoista tehdasta varten. Jos tehtaan kuljetukset hoidetaan rautatiepainotteisesti, saatetaan tarvita myös uusia kohtauspaikkoja Jämsänkoski - Jyväskylä - Äänekoski -osuudelle. Pori - Haapamäki -radan uudelleentuloa en uskalla kuitenkaan veikata.
![Hymyilee](https://vaunut.org/keskustelut/Smileys/default/smiley.gif)
Tarvittaneen uusia junakohtauspaikkoja myös Länkipohjan ja Jämsän välille, ko. välin kapasiteetti taitaa olla jo nyt aika tiukilla. Voi kun Partalan mäen läpäisevä tunneli rakennettaisiin! Nopeutuisivat samalla myös henkilöjunat.
Joskus 90-luvulla oli vielä esillä koko Orivesi-Jämsänkoski-rataosuuden uusiminen ja oikominen uuteen paikkaan. Nämä suunnitelmat lienee jo kauan sitten haudattu.