En pitäisi sähköistystä lainkaan mahdottomana skenaariona tuonkokoista tehdasta varten. Jos tehtaan kuljetukset hoidetaan rautatiepainotteisesti, saatetaan tarvita myös uusia kohtauspaikkoja Jämsänkoski - Jyväskylä - Äänekoski -osuudelle. Pori - Haapamäki -radan uudelleentuloa en uskalla kuitenkaan veikata.

Tarvittaneen uusia junakohtauspaikkoja myös Länkipohjan ja Jämsän välille, ko. välin kapasiteetti taitaa olla jo nyt aika tiukilla. Voi kun Partalan mäen läpäisevä tunneli rakennettaisiin! Nopeutuisivat samalla myös henkilöjunat.
Joskus 90-luvulla oli vielä esillä koko Orivesi-Jämsänkoski-rataosuuden uusiminen ja oikominen uuteen paikkaan. Nämä suunnitelmat lienee jo kauan sitten haudattu.