Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Yksi avoimeen dataan perustuva ohjelmanpätkä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #25 : Kesäkuu 11, 2014, 16:22:13 »

Oletko muuten tuolla brittien Open Data forumilla, vai muistanko ihan väärin...
Briteista saa jonkinmoisen listan asemien koordinaateista / radaston risteyskohdista etc. (Muistaakseni noin 10 tuhatta pistettä), mutta siinä on mukana virheellistä dataa.

Joo kyllä olen. Päädyin aikoinaan siihen tulokseen, että noita asemien koordinaatteja saa parhaiten lataamalla matkustaja-asemat toisaalta ja keräämällä loput puuttuvat kartalta käsin. Apuna voi käyttää rataosaselostuksia (Sectional Appendix).
tallennettu
Kristian Jokinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #26 : Kesäkuu 13, 2014, 11:38:33 »

Oletko muuten tuolla brittien Open Data forumilla, vai muistanko ihan väärin...
Briteista saa jonkinmoisen listan asemien koordinaateista / radaston risteyskohdista etc. (Muistaakseni noin 10 tuhatta pistettä), mutta siinä on mukana virheellistä dataa.

Joo kyllä olen. Päädyin aikoinaan siihen tulokseen, että noita asemien koordinaatteja saa parhaiten lataamalla matkustaja-asemat toisaalta ja keräämällä loput puuttuvat kartalta käsin. Apuna voi käyttää rataosaselostuksia (Sectional Appendix).

Pitää testata vaikka tuolla QGIS:llä asettaa paikkoja kohdalleen. Nyt mulla tuo brittien softa osaa sen 3000 paikkaa.

Muuten http://www.railforums.co.uk/ :ssakin pitäisi olla keskustelu, threadi Brittien datasta.. en noin äkkiseltään löytänyt mitään.
tallennettu
Kristian Jokinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #27 : Kesäkuu 13, 2014, 11:47:26 »

Ranskassa kehitti porukka ohjelmanpätkän, mikä ilmoittaa tekstiviestillä jos tietty juna on myöhässä. En tiedä olisiko moisella sovelluksella käyttöä Suomessa...

Tai jos briteissä haluttu juna on myöhässä tietyllä edellisellä asemalla tietyn ajan niin siitä tulisi viesti...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Yksi avoimeen dataan perustuva ohjelmanpätkä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: