Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2-vetureiden moniajo  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mika Kärki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« : Heinäkuu 12, 2009, 01:09:50 »

Kerrottakoon nyt vielä Kontiomäen liikenteenseen liittyen, että näyttää riittävän, että Sr2x2 pystyy vetämään Vartiuksesta tulevat malmijunat eikä tarvita 3 Marsua. Junan pituus on yhtä pitkä kuin ennenkin. Kuljettajan mukaan ei ole ongelmia nousta Härmänmäkeä kahdella Marsulla, vaikka vaunumäärä on edelleen sama kuin ennen. En julkaise asiasta enempää tietoa.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2009, 01:18:42 »

Kerrottakoon nyt vielä Kontiomäen liikenteenseen liittyen, että näyttää riittävän, että Sr2x2 pystyy vetämään Vartiuksesta tulevat malmijunat eikä tarvita 3 Marsua. Junan pituus on yhtä pitkä kuin ennenkin. Kuljettajan mukaan ei ole ongelmia nousta Härmänmäkeä kahdella Marsulla, vaikka vaunumäärä on edelleen sama kuin ennen. En julkaise asiasta enempää tietoa.

Syynä lienee kesäkelit. Eiköhän syksyllä/talvella tarvita taas kolme marsua täysien tonnien kiskomiseen. Kyllähän vaikka yhdenkin marsun voimat riittäisi junan vetoon kuivalla ja tasaisella jos vaan pitoa on tarpeeksi, vauhtiin pääsy voi kestää hetken...  Virnistää
tallennettu
Mika Kärki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #2 : Heinäkuu 12, 2009, 01:52:59 »

Sain muunlaisen selityksen siihen, että 3 Marsua ei tarvita, mutta en tiedä, onko lupa paljastaa syytä. Mutta juna tuli Härmänmäen niin kevyesti ylös, että pelkät "lehtikeli"  -selitykset ei sovi mulle selitykseksi. Mutta... syksyllä nähdän sekin.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #3 : Heinäkuu 12, 2009, 05:15:55 »

Sain muunlaisen selityksen siihen, että 3 Marsua ei tarvita, mutta en tiedä, onko lupa paljastaa syytä. Mutta juna tuli Härmänmäen niin kevyesti ylös, että pelkät "lehtikeli"  -selitykset ei sovi mulle selitykseksi. Mutta... syksyllä nähdän sekin.

Salainen selitys...hmmm  Virnistää

Voihan se toki olla niin, että alkuun käytettiin kolmea marsua mutta nyt ollaan päädytty siihen tulokseen, että kaksikin riittää. Kyllähän niitä tarvittaisiin kaikkialla muuallakin, esim. Karjalan radalla...muissakin kun Imatran ja Lappeenrannan junissa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2922


« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2009, 22:09:02 »

Sain muunlaisen selityksen siihen, että 3 Marsua ei tarvita, mutta en tiedä, onko lupa paljastaa syytä.

Kuvan http://vaunut.org/kuva/42248 kommenteissa "paljastit" kylläkin jo jonkinlaisen syyn. Ilmeisesti kuitenkin joku toinen syy on vielä paljastamatta... jäämme odottamaan innolla. Iskee silmää
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #5 : Heinäkuu 12, 2009, 22:29:06 »

Sain muunlaisen selityksen siihen, että 3 Marsua ei tarvita, mutta en tiedä, onko lupa paljastaa syytä.

Kuvan http://vaunut.org/kuva/42248 kommenteissa "paljastit" kylläkin jo jonkinlaisen syyn. Ilmeisesti kuitenkin joku toinen syy on vielä paljastamatta... jäämme odottamaan innolla. Iskee silmää

Eikös se 'syy' jo siinä edellisessä kommentissa tullut jo ilmi, eli 2000t per veturi kun takuu on vielä voimasa, sen jälkeen...  Virnistää (Toki Pauli  Oikkonenkin mietti ko. kommentissa, että olikohan kyseessä lähinnä vitsi vai ihan oikeaa tietoa...)
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #6 : Heinäkuu 13, 2009, 19:57:29 »

Eikös se 'syy' jo siinä edellisessä kommentissa tullut jo ilmi, eli 2000t per veturi kun takuu on vielä voimasa, sen jälkeen...  Virnistää (Toki Pauli  Oikkonenkin mietti ko. kommentissa, että olikohan kyseessä lähinnä vitsi vai ihan oikeaa tietoa...)

Myös minulle on kerrottu infoa, että nimenomaan tuo takuu olisi syy kolmeen marsuun, joten lieneen sitten totta ja uskottava selitys.

Edit: jos tässä nyt järjellä miettii asiaa, niin yksi syy voi myös olla että kuitenkin vetureita on hyvin rajallinen määrä ja jos saadaan 2:lla vedettyä, niin saadaan "vapautettua" yksi kone muuhun liikenteeseen. Jos ajatellaan että vedettäisiin vaikka kolme junaparia, niin se varaisikin jo 9-veturia, tosin silloin kyllä olisi joku junapari dr16 vetoisena
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2009, 01:42:01 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 910


« Vastaus #7 : Heinäkuu 13, 2009, 22:16:11 »

En voi puhua tästä mitään.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Pekka Porkkakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #8 : Heinäkuu 14, 2009, 00:19:48 »

En minäkään  Virnistää
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2922


« Vastaus #9 : Heinäkuu 14, 2009, 10:47:27 »

Mä en edes tiedä tästä asiasta mitään.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Heinäkuu 14, 2009, 18:21:20 »

Ei nimiä, paikkoja, eikä mitään muutakaan. Kuulin muuten tänään yhden villin huhun, mutten kerro mihin se liittyi.

Vähän sama kuin, että menisi alasti ulos, mutta pelkäisi että joku pian näkee vehkeiden vilkkuvan; miksi ylipäätään edes kertoa mitään, jos 80%:ia tarinasta on mainintaa siitä, etten kerro mitään.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 636


« Vastaus #11 : Heinäkuu 15, 2009, 14:46:54 »

Näistä takuuehdoista on tälläkin foorumilla ollut keskustelua ainakin vuodesta 2003 lähtien (http://vaunut.org/kuva/1415) ja sfnetissä sitä taidettiin arvuutella jo kymmenkunta vuotta sitten, joten tuskin tämän teorian mainitsemisesta tarvitsee enää haastetta käräjille pelätä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr2-vetureiden moniajo  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina