Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Honkataipale- Nippuja, Nippuja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« : Heinäkuu 04, 2014, 19:49:29 »

Hei siistii! Tätä olen odottanut ainakin tosi monta vuotta: Joku on uploadannut Nippuja, Nippuja juutuuppiin! Löysin kyseisen dokkarinpätkän viime yönä yhden fb- ryhmän ja erään nimeltä mainitsemattoman Nakkiputkadissaajan fb- sivun kautta. Kannattaa tutustua!
https://www.youtube.com/watch?v=JYbH5c0AZxc
tallennettu
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #1 : Heinäkuu 05, 2014, 10:59:23 »

Mukava pläjäys 60-luvulta! Reipasta toimintaa näytti ainakin filmiryhmän edessä olevan. - Kuljettaja käytti myös tässä vaihtoliikkeestä "mustalainen" -nimitystä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1767


« Vastaus #2 : Heinäkuu 06, 2014, 19:59:29 »

Sukellusharrastajien sivuilla on mielenkiintoinen pläjäys Honkataipaleesta:  -- poistettu yleisön pyynnöstä --
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2014, 21:29:49 kirjoittanut Simo Virtanen » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2014, 21:01:18 »

Jaa Komentosilta on nykyään sukellusharrastajien sivusto...
tallennettu
Lauri Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 18


« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2014, 22:49:48 »

Tämmönen mielenkiintoinen juttu aiheesta ja vähän sen vierestäkin löytyi http://www.komentosilta.net/honka.htm


tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #5 : Heinäkuu 07, 2014, 14:26:31 »

Niin, aloitusviestissähän ei ollut mitään piilovihjettä Komentosiltaan liittyen, ei. ;-)
Mut ihan hyvä, että joku kirjoitti sen tähän ketjuun näkyviin, ihan tutustumisen arvoinen sivu.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #6 : Heinäkuu 08, 2014, 16:38:07 »

Harmi, että Komentosillalla seikkailee edelleen virheellinen tieto, jonka mukaan Sv1:ssä olisi säilytetty alkuperäinen hydraulinen vaihteisto; tämä ratkaisuhan olisi vesittänyt koko oikosulkomoottorikäytön idean.

tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 307


« Vastaus #7 : Heinäkuu 09, 2014, 19:50:17 »

Honkataipaleen veturi vuodelta 1909 on kotoisin samasta tehtaasta, kuin uudet Vectronit.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 285


« Vastaus #8 : Joulukuu 18, 2014, 20:08:48 »

Kraussin vois kunnostaa ja ajella sillä pitkin poikin Helsinkiä, jos vaan taipuu ratikan kurveista... olis metsäveturille melkoinen elämänmuutos ja turisteille melkoinen näky, Euroopassa ei taideta ajella junilla liikenteen seassa kuin Sveitsissä?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #9 : Joulukuu 18, 2014, 20:18:20 »

Euroopassa ei taideta ajella junilla liikenteen seassa kuin Sveitsissä?

Hyvin epävirallista ja varmasti epätäydellistä listaa löytyy täältä: http://en.wikipedia.org/wiki/Street_running

Sen mukaan ainakin joidenkin määritelmien mukaan ajellaan muuallakin Euroopassa.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2217


« Vastaus #10 : Joulukuu 19, 2014, 10:47:42 »

Kraussin vois kunnostaa ja ajella sillä pitkin poikin Helsinkiä, jos vaan taipuu ratikan kurveista... olis metsäveturille melkoinen elämänmuutos ja turisteille melkoinen näky, Euroopassa ei taideta ajella junilla liikenteen seassa kuin Sveitsissä?
Itse olen matkustanut kadulla kulkevalla höyryveturivetoisella matkustajajunalla Saksassa Rostokin lähellä Bad Doberanissa, jossa 900 mm raideleveyksinen rata kulkee osin pitkin katuverkkoa.

Ja mitä tuohon Honkataipaleen Kraussin kulkuun tulee, niin myös vaiteiden ominaisuuksien vaikutus tulee selvittää.

Mutta vaikka nämä mahdoillistaisivat asian. jää puuttumaan kaikken tärkein, eli resurssit. Ajatuksi voi heiteillä ilmaan, ilman että niiden heittäjä haluaa mitenkään osallistua niiden toteuttamiseen. Muiden velvollisuutena olisi hoitaa asiat. Mutta jotta jotain saadaan aikaan vaatii se todellakin sitoutumista projekteihin eikä vain heittämällä ajatuksia ja arvostelemalla niitä, jotka yrittävät tehdä asioiden etenimisen eteen töitä.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 285


« Vastaus #11 : Joulukuu 23, 2014, 13:52:56 »

Ehkäpä tässä casessa voisi Helsingin kaupunki olla sopiva yhteistyökumppani, tuossahan olisi turistirysä vailla vertaa, pari ratikan liitevaunua perään ja kankivedolla Lintsille, eipähän olisi muilla. Kraussissa taisi olla laipaton vetoakseli, joten se selviäisi mutkista hienosti. Talvisin sillä voisi työntää lumiauraa, olisi aika jouluinen näky Mannerheimintiellä. Huippunopeus ja varsinkin kiihtyvyys olisivat kaupnkiliikenteen speksit ylittäviä ihan vakioina, jos veturi on tehnyt mustalaisia ikänsä.

Jatko ei tarvi kuin markkinapuheita, veturihan on periaatteessa ajokuntoinen, ellei systeemeihin jäänyt vesi ole tehnyt tuhojaan. Kattilaräjähdys Eduskuntatalon edessä ei varmaan ole suotavaa. Lavettikulut Minkiöltä Hesaan jäävät alle 2 tonnin, kannattaako Kraussia seisottaa nurkassa häpeämässä vai olisiko sille annettava uusi elämä? Tuon veturin historia on osa sitä tarinaa, jolla maamme selvisi sodista ja sotakorvauksista, se puski vihreää kultaa maailmalle.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Honkataipale- Nippuja, Nippuja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina