Laatuahan on se, että asiakas saa sitä mitä on tilannut.
Rautatieliikenteessä laatuun liittyy mm. toteutunut aikataulu, joka puolestaan on monen tekijän summa. Pysähdyksillä saadaan pelivaraa ja kääntäen. Maantieliikenteessä ylinopeudet ovat maan tapa ammattiliikenne mukaan lukien. LVM ja sisäministeriö voivat vaikuttaa asetelmaan tehostamalla maantieliikenteen valvontaa mm. siten, että sakko rekisterin perusteella ajoneuvon omistajalle. Näin voisi ulkoistaa asian jatkoselvittelyn omistajalle/yhtiölle, jonka kalustolla virhe tehtiin. Jo pelkästään 'skannaamalla' Kehä I:n liikenne, tulisi rahaa huomattavia summia ja loppujen lopuksi kilpailuasetelma nopeuksien kanssa järkiintyisi ja junatkin ehtisivät ottaa asiakkaita kyytiin.
"Suomalaiset rallikuskit - Monet paikalliset kuskit ajavat kuin he olisivat Räikkönen ja Helsingin kadut olisivat Hockenheimring tai Indianapolisin kilparata."
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2015011419017167_ma.shtmlhttp://www.iltalehti.fi/uutiset/2015011819040110_uu.shtml