Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Aikataulut 29.3. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #25 : Helmikuu 08, 2015, 15:44:24 »

Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään
Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä...  Hymyilee

Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua.
Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä.
Välillä se verkko ei toimi ollenkaan ja etenkin Edm-vaunuissa se on hidas ja signaali on heikko. Turha edes yrittää katsoa mitään YouTube-videota sillä, kun latausympyrä vain pyörii mustalla ruudulla ja lopulta se video toistuu laadulla 144p tai 360p...
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #26 : Helmikuu 08, 2015, 17:01:32 »

Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #27 : Helmikuu 08, 2015, 20:46:17 »

Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita.

Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita?
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #28 : Helmikuu 08, 2015, 22:24:12 »

Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään
Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä...  Hymyilee

Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua.
Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä.
Välillä se verkko ei toimi ollenkaan ja etenkin Edm-vaunuissa se on hidas ja signaali on heikko. Turha edes yrittää katsoa mitään YouTube-videota sillä, kun latausympyrä vain pyörii mustalla ruudulla ja lopulta se video toistuu laadulla 144p tai 360p...

No toi on viihdeongelma...mutta esimerkiksi omassa työkäytössä outoluukku tallentaa yrityksen palvelimille tasaisesti varmuuskopioita, välillä kone menee tallennuksen yhteydessä juntturaan ja kellottaa ihan kipeänä Vihainen
Eikä ko. ominaisuutta voi ottaa pois kuin sulkemalla yhteyden (ei oikeuksia sorkkia toimintoja, tietosuojasyistä). Eli kun hakee tietoja netin kautta, silloin yhteys päälle ja outoluukun kanssa sitten verkko pois päältä...
Työkaveri kulkee Turun suunnasta Helsinkiin, siellä ongelma pahin.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #29 : Helmikuu 08, 2015, 22:36:28 »

Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita.

Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita?

Paljon kätevämpiä oli kuin nykyiset aikataulukortit.

Tuossa on Hki-Tpe aikataulu 28.3.2015 saakka, jos kirjoittajia saataisiin riittävästi niin aikataulut voisi arkistoida

Korjattu 809->909. Tpe-Hki väli valmistuu tänään tai huomenna.

* TKU-TPE-TKU 26.10.2014-28.3.2015.pdf (103.17 kilotavua - ladattu 190 kertaa.)
* HKI-TPE-HKI 26.10.2014-28.3.2015.pdf (167.87 kilotavua - ladattu 157 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2015, 23:09:13 kirjoittanut Mikko Mäntymäki » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #30 : Helmikuu 08, 2015, 22:48:51 »

Tuossa on Hki-Tpe aikataulu 28.3.2015 saakka, jos kirjoittajia saataisiin riittävästi niin aikataulut voisi arkistoida

Juna 809 junaksi 909.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #31 : Helmikuu 09, 2015, 00:26:27 »

Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita.

Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita?

Paljon kätevämpiä oli kuin nykyiset aikataulukortit.

Tuossa on Hki-Tpe aikataulu 28.3.2015 saakka, jos kirjoittajia saataisiin riittävästi niin aikataulut voisi arkistoida

Korjattu 809->909. Tpe-Hki väli valmistuu tänään tai huomenna.

Tässä vielä Tpe-Hki.

* TPE-HKI 26.10.2014-28.3.2015.pdf (172.22 kilotavua - ladattu 182 kertaa.)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #32 : Helmikuu 09, 2015, 07:44:49 »

Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään
Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä...  Hymyilee

Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua.
Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä.
Niinhän niilläkin on ja samasta syystä junaverkkokaan ei toimi. Et oo tainnu sitä miettiä? Junaverkko käyttää tällä hetkellä ihan samojen operaattoreiden verkkoja mitä sun puhelimes, tablettis tms. mobiilidata käyttää. Jos ne pätkii niin totta helvetissä junaverkko pätkii. So simple.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #33 : Helmikuu 09, 2015, 07:47:23 »

Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita.

Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita?

Samaa ihmettelen mäkin? Ja miksi juuri R-junien numerot? Miksei H-junien tai T-junien numerot kelpaa sitten kun samaa väliä menevät kuitenkin? Voin sen verran Mikkoa nyt auttaa et kaikki H-, R- ja T-junat sijoittuvat välillä 9602-9743.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #34 : Helmikuu 09, 2015, 07:52:41 »

Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään
Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä...  Hymyilee

Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua.
Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä.
Niinhän niilläkin on ja samasta syystä junaverkkokaan ei toimi. Et oo tainnu sitä miettiä? Junaverkko käyttää tällä hetkellä ihan samojen operaattoreiden verkkoja mitä sun puhelimes, tablettis tms. mobiilidata käyttää. Jos ne pätkii niin totta helvetissä junaverkko pätkii. So simple.
No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin. Katvealueet on tietenkin ongelmallisia, mutta suurin vika on alimittainen vaunuverkon kapasiteetti. Menee tukkoon, kun vaunuissa on paljon vempeleitä kytkettynä (joku täällä kertoili pahimmillaan olleen yli 200 laitetta/vaunu kytkeytyneenä).
Maaston tukiasemiin junan verkon rasitus ei pitäisi vaikuttaa, onhan esim. Tikkurilan pohjoispuolella "muutama muukin" maston antennin rasittaja  Näyttää kieltä
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #35 : Helmikuu 09, 2015, 07:58:20 »

No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin.

Tottakai koska junaverkko käyttää useamman eri operaattorin verkkoja vuorotellen, mutta samoja verkkoja kuin mitä sun henk.kohtaset laitteesi käyttää mobiiliverkossa ollessasi. Mutta kaikissa junissa millä oon matkustellut ja on ollut matkapuhelinverkon vahvistimet junassa niin on AINA toiminu oma netti paremmin kuin junaverkko. Ihan jopa asemillakin seistessä. Puhelimessa Soneran 150 meganen 4G/LTE/+ ja tabletissa Saunalahden 150 meganen 4G/LTE.

Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #36 : Helmikuu 09, 2015, 08:08:21 »

No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin.
Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua.
Just, nyt ymmärsit pointtini, eli ratahallintokeskuksen ja operaattoreiden yhteistyön parantaminen olisi tarpeen  Iskee silmää
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #37 : Helmikuu 09, 2015, 09:31:37 »

No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin.
Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua.
Just, nyt ymmärsit pointtini, eli ratahallintokeskuksen ja operaattoreiden yhteistyön parantaminen olisi tarpeen  Iskee silmää

Ratahallintokeskuksella on harvinaisen vähän tämän asian kanssa tekemistä.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #38 : Helmikuu 09, 2015, 10:25:36 »

No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin.
Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua.
Just, nyt ymmärsit pointtini, eli ratahallintokeskuksen ja operaattoreiden yhteistyön parantaminen olisi tarpeen  Iskee silmää

Ratahallintokeskuksella on harvinaisen vähän tämän asian kanssa tekemistä.

No aivan sama kuka voi palvelua parantaa, prkl näistä raideliikenteen kuvioista kukaan ota selvää  Vihainen
Kai kohta perustetaan joku VR in net -tytäryhtiö...
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #39 : Helmikuu 09, 2015, 22:49:03 »

Maaston tukiasemiin junan verkon rasitus ei pitäisi vaikuttaa, onhan esim. Tikkurilan pohjoispuolella "muutama muukin" maston antennin rasittaja  Näyttää kieltä

Matkapuhelinverkon tukiasemiin "VR-junaverkon" vaikutus on pieni, mutta niillä muilla junassa olevilla päätelaitteilla onkin sitten vaikutusta. Eli kun tukiasemasta toiseen jysähtää yhdellä kerralla 150 päätelaitetta muutamaksi sekunniksi, niin verkon laitteet ovat operaattoreiden kertoman mukaan kovilla.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #40 : Helmikuu 09, 2015, 23:21:12 »

Tästä langattoman verkon käytöstä voisi tehdä oman threadinsa.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #41 : Helmikuu 09, 2015, 23:36:30 »

Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita.

VR kyllä toimittaa edelleen sisäiseen käyttöön aikatauluja taulukoina. Liitteenä sellainen dokumentti. Nauttikaa sisäisesti.

* Juna-aikataulut 26.10.2014-28.3.2015.pdf (122.9 kilotavua - ladattu 1597 kertaa.)
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #42 : Helmikuu 10, 2015, 19:57:51 »

IC 69/68 lauantaisin Möhkö on koko matkan mukana, Idän Ihmeestä ei ole kumminikaatio yhteyttä Edoon.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #43 : Helmikuu 18, 2015, 18:56:34 »

Ihmetystäni herättää Vaasan IC-pari. Menojuna olisi matkahaun mukaan lauantainakin IC vaikkei paluuvuoro kulje silloin,  joten sen pitäisi palautua sunnuntaina jonain taajamajunana. Mutta onkohan asia niin? Luulisin, että Vaasan IC:n
vaunusto saapuu IC 173:ssa mikä ei kulje lauantaisin.

Vastaan omaan ihmettelyyni. Nyt näyttää matkahaun mukaan, että tämä tuleva IC 449 ajetaan lauantaina pendon kalustolla mutta kuitenkin IC:nä! Joten sunnuntaina ajettaneen kaksi taajamajunaa Seinäjoelle päin pendon kalustolla. Toinen on tietysti H442, olisiko toinen H446 minkä yksikkö sitten liitettäisiin S 52:een.Se nimittäin on merkitty tuplaksi Seinäjoelta lähtien  sunnuntaisin.
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #44 : Maaliskuu 01, 2015, 23:51:32 »

Mitä ideaa on laittaa Pendolino Helsingistä Turkuun ja takaisin, vaikka se ei muuta aikataulua? Tämänhän takia Pendolino-yhteydet lopetettiin alunperin Turkuun.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #45 : Maaliskuu 24, 2015, 15:00:15 »

IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. Huh
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #46 : Maaliskuu 24, 2015, 16:32:39 »

IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. Huh
Ja myöskään konduktöörille ei ole tilaa, jos palveluvaunuksi todellakin tulee Eds eikä Edfs.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #47 : Maaliskuu 24, 2015, 17:25:09 »

IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. Huh

Eiköhän vaunu 3 ole Rx tms.?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #48 : Maaliskuu 24, 2015, 18:25:08 »

Mitä ideaa on laittaa Pendolino Helsingistä Turkuun ja takaisin, vaikka se ei muuta aikataulua? Tämänhän takia Pendolino-yhteydet lopetettiin alunperin Turkuun.
Jospa siihen aikaan on saatavissa Pendolinoja, mutta Edo-rungolle on muuta käyttöä. Eli puhtaasti kalustokierrollisista syistä?
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #49 : Maaliskuu 25, 2015, 14:45:32 »

IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. Huh

Eiköhän vaunu 3 ole Rx tms.?
Oho! Kun katsoin Vr:n sivuilta niin unohdin katsoa myyntinumeroita ja että ravintolavaunua ei näy. Kyllä siinä varmaan on Rx.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Aikataulut 29.3. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina