Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« : Helmikuu 01, 2015, 15:52:54 » |
|
eilen oli Joensuun asemalla puutavarajuna jossa oli vihreä ja punainen dv12 lähdössä helsinkiin päin
// otsikko korjattu
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2015, 21:06:39 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2015, 19:26:11 » |
|
Kävin Joensuun asemalla Nurmeksen taajamajuna Dm12 4411 ja 4406 Helsingin intercity vihreä sr2 ja e?-ed-erd-edfs . Pieksämäen taajamajuna 726 dv12 2535-ei-efit-ein varikolla kymmenkunta dv12 joista 2 vihreää
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2015, 20:33:58 » |
|
Kävin Joensuun asemalla Nurmeksen taajamajuna Dm12 4411 ja 4406 Helsingin intercity vihreä sr2 ja e?-ed-erd-edfs . Pieksämäen taajamajuna 726 dv12 2535-ei-efit-ein varikolla kymmenkunta dv12 joista 2 vihreää
Ei millään pahalla, mutta mitä epätavallista tuossa on?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2015, 23:05:09 » |
|
Periaatteessahan ketjun otsikko ei vaadi havainnoilta epätavallisuutta. Käytännössä toki vain epätavallisuudet kiinnostavat lukijoita, joten voisin kuvitella, että hyvä lähtökohta on pidättäytyä niissä epätavallisuuksissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 552
|
« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2015, 10:11:01 » |
|
Periaatteessahan ketjun otsikko ei vaadi havainnoilta epätavallisuutta. Käytännössä toki vain epätavallisuudet kiinnostavat lukijoita, joten voisin kuvitella, että hyvä lähtökohta on pidättäytyä niissä epätavallisuuksissa.
Päinvastoin. Poikkemat ovat toki kiinnostavia, mutta eniten ainakin minua kiinnostavat havainnot arkiliikenteestä. Varsinkin nykyään kaiken vain sähköisessä muodossa julkaistavan liikennedatan kadotessa bittiavaruuteen ovat tällaiset havainnot aikanaan tärkeää tietoa rautateiden liikennehistorian tutkijoille.
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2552
|
« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2015, 10:18:40 » |
|
Periaatteessahan ketjun otsikko ei vaadi havainnoilta epätavallisuutta. Käytännössä toki vain epätavallisuudet kiinnostavat lukijoita, joten voisin kuvitella, että hyvä lähtökohta on pidättäytyä niissä epätavallisuuksissa.
Päinvastoin. Poikkemat ovat toki kiinnostavia, mutta eniten ainakin minua kiinnostavat havainnot arkiliikenteestä. Varsinkin nykyään kaiken vain sähköisessä muodossa julkaistavan liikennedatan kadotessa bittiavaruuteen ovat tällaiset havainnot aikanaan tärkeää tietoa rautateiden liikennehistorian tutkijoille. Samaa mieltä Juhan kanssa. Mitenkäs sitä vaikka 30 tai 50 vuoden päästä tiedetään mikä oli normaali tilanne, jos sitä ei koskaan havainnota. Hyvä periaate olisi ainakin kerran aikataulukaudessa listata "normaali" tilanne ja siihen päälle pysyvät muutokset. Aikoinaan oli niin paljon tyhjää paperia, että saattoi pitää omaa listaa rutiineista ja toista poikkeuksista. Jos pilvipalveluissa on tilaa, niin täydellisyyteen pyrkivä tekisi samanlaisen jaon myös tietokoneaikakaudella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2015, 10:30:45 » |
|
Kävin Joensuun asemalla Nurmeksen taajamajuna Dm12 4411 ja 4406 Helsingin intercity vihreä sr2 ja e?-ed-erd-edfs . Pieksämäen taajamajuna 726 dv12 2535-ei-efit-ein varikolla kymmenkunta dv12 joista 2 vihreää
Ei millään pahalla, mutta mitä epätavallista tuossa on? Jos rungossa todella oli Ei eikä Ep/Eip, sehän on muutos ainakin vielä joulukuussa vallinneeseen tilanteeseen. Ei-vaunuja taitaa olla ylimääräisiä ja jos niitä on nyt laitettu taajamajunarunkoihin, se tietänee menolippua Myllyojalle ainakin 231xx-sarjan Eip-vaunuille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2015, 11:21:26 » |
|
Ymmärrän myös ylläolevat argumentit. Kuitenkin, normaalia arkiliikennettä on dokumentoitu ketjuihin, joissa käsitellään aikataulumuutoksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2015, 14:22:55 » |
|
Minä olen nähnyt Pieksämäen junassa viimeaikoina muutaman kerran EI vaunuja
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #9 : Helmikuu 02, 2015, 15:44:31 » |
|
Sen takia olen pyrkinyt aina harrastajauran alusta alkaen tallentamaan mm. tavarajunien kokoonpanot, muuttuvaista kaikki kun on. Kun on huomannut miten liikenne on muuttunut vaikka jo 10 vuodessa, niin huomaa että se on kannattanut. Olen ehdottomasti aina iänkaikkisesti samaa mieltä Juhan ja Eljaksen kanssa. Ymmärrän toki hyvin myöskin "pelkkien kuvaajien" kannan, mutta minua henk.koht harmittaisi jos kaikkien omien kuvien taustalla olisi vaikka apuveturien takana tiedot 27xx+25xx. Mutta pääasia että kuvia tulee!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2015, 21:11:45 » |
|
H760 ajettiin tänään kahdella Dm12:lla, aina ollut vain yksi kun olen sen nähnyt. Yritän ottaa vetureista sellaiset kuvat että numerot näkyy, Dr16:n kohdalla tämä on joskus haasteellista. Toinen havainto tältä päivältä (ja eiliseltä Niiralassa) oli huomattavasti lyhempi Kemiralle menevä runko. Tuleekohan tällä viikolla sitten kolme satsia?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2015, 12:57:07 » |
|
H760 ajettiin tänään kahdella Dm12:lla, aina ollut vain yksi kun olen sen nähnyt.
sen pitäisi mennä yhdellä paitsi pe ja su kahdella
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #12 : Helmikuu 12, 2015, 08:53:52 » |
|
Ic3 korvattu eilen kiskobussilla (dm12 4415)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #13 : Helmikuu 12, 2015, 08:55:26 » |
|
Ic3 korvattu eilen kiskobussilla (dm12 4415)
Koko matkan osalta vai? Ei kai sentään...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1201
|
« Vastaus #14 : Helmikuu 12, 2015, 09:31:23 » |
|
Ic10 oli korvattu kiskobussilla Joensuu-Parikkala väliltä. Oikea runko oli myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
Miska Nikkinen
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #15 : Helmikuu 12, 2015, 10:03:56 » |
|
ic10 parikkala - joensuu korvattu sillä kiskobusilla samoin ic3 joensuu-parikkala koska oikea runko oli niin paljon myöhässä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #16 : Helmikuu 12, 2015, 12:01:14 » |
|
ic10 parikkala - joensuu korvattu sillä kiskobusilla samoin ic3 joensuu-parikkala koska oikea runko oli niin paljon myöhässä
Toisin päin... IC3 korvattu Parikkalasta Joensuuun ja kymppi Joensuusta Parikkalaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #17 : Helmikuu 12, 2015, 12:11:54 » |
|
Aivan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #18 : Helmikuu 12, 2015, 13:10:39 » |
|
Toisin päin... IC3 korvattu Parikkalasta Joensuuun ja kymppi Joensuusta Parikkalaan... IC:t 3 ja 10 oli jossain vaiheessa tarkoitus korvata kiskobussilla Kiteen ja Joensuun väliltä, mutta loppujen lopuksi IC 3 peruttiinkin kokonaan Parikkalan ja Joensuun väliltä (matkustajat IC 5:een), ja IC 10 korvattiin Dm12:lla Joensuusta Parikkalaan ( kuva).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #19 : Helmikuu 12, 2015, 13:15:40 » |
|
Toisin päin... IC3 korvattu Parikkalasta Joensuuun ja kymppi Joensuusta Parikkalaan... IC:t 3 ja 10 oli jossain vaiheessa tarkoitus korvata kiskobussilla Kiteen ja Joensuun väliltä, mutta loppujen lopuksi IC 3 peruttiinkin kokonaan Parikkalan ja Joensuun väliltä (matkustajat IC 5:een), ja IC 10 korvattiin Dm12:lla Joensuusta Parikkalaan ( kuva). Ok, itsehän en tiedä tilanteesta melkein mitään, mutta korjasin vain nuo Rasmuksen junanumerot
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #20 : Helmikuu 16, 2015, 16:43:32 » |
|
H760 oli lähes tunnin myöhässä, ja T4713 oli 2 tuntia tästä johtuen (oli kylmä odottaa kuvattavaksi) ja IC3 näytti olevan vararungolla. Lisäksi Kemiran vaunut eivät tulleet ajallaan ja täten T4678 ei kulkenut. Kelikameran perusteella vaunut ovat tätä kirjoitettaessa juuri tulleet Niiralaan. http://vaunut.org/kuva/99133 ja http://vaunut.org/kuva/99134
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2015, 17:28:13 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #21 : Helmikuu 17, 2015, 17:25:02 » |
|
T4678 oli vasta tänään liikenteessä, vieläpä 3xDv12 voimin, jostain syystä oli Joensuussa vielä 15:45. Ja se lähti Niiralasta 45 minuuttia etuajassa ja myöhästyin minuutin kuvauspaikalta, ja iltapäivällä taas ei ollut kamera mukana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 133
|
« Vastaus #23 : Helmikuu 26, 2015, 18:57:06 » |
|
juuri äsken joensuun prisman ohitti dv12 ja rapuvaunu dv12 vaihtotyö valot päällä kuva alhaalla anteeksi huono laatu kuvattu puhelimella liikkuvasta autosta
Huono laatu onkin kun mitään kuvaa ei näy
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #24 : Helmikuu 26, 2015, 19:10:48 » |
|
noniin se ei ollut jostain syystä tallentanut sitä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|