Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #125 : Lokakuu 20, 2015, 10:46:04 » |
|
Satamassa oli näköjään käyty myös Kuhasalon puoleisimmalla raiteella. Liekö Höljäkän pylväät tuotu sinne ja matka jatkui laivalla? http://vaunut.org/kuva/105264
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2015, 11:07:41 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #126 : Lokakuu 21, 2015, 21:43:46 » |
|
Värtsilässä oli äsken kaksi junallista vokkeja, mutta ainakin toinen niistä oli lähdössä poispäin. Lienee Värtsilän tehtaan tuotoksia. Missäs Yaran ammoniakkijunat ovat? Ei vieläkään ollut sellaista parkissa eli T4678 lienee peruttu huomiselta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #127 : Marraskuu 05, 2015, 17:31:14 » |
|
Tänään näkyi Niiralan kelikamerassa sinisiä kontteja kaksi junallista, mutta vain viimeinen kuva näkyy joten ei tiedä joko ne tulivat Joensuuhun.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #129 : Marraskuu 20, 2015, 15:44:54 » |
|
Tämän päivän Karjalaisessa oli tuosta konttitouhusta iso juttu. Ei nähtävästi ole netissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #130 : Marraskuu 21, 2015, 17:01:47 » |
|
Tämän päivän Karjalaisessa oli tuosta konttitouhusta iso juttu. Ei nähtävästi ole netissä.
Saiskos jotain pääkohtia referoituna?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #131 : Marraskuu 24, 2015, 09:41:40 » |
|
Toimiikohan tämä. EDIT: nyt on koko juttu tässä
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #132 : Marraskuu 24, 2015, 10:31:12 » |
|
Mielenkiintoista tai pikemminkin ikävää tuo, että suurin pullonkaula on Joensuus - Niirala -välillä, johon voi mennä aikaa vuorokausi tai kaksikin. Ilmeisesti kuun asennosta riippuen. VR varmasti perustelee, että ratakapasiteetti on jo täynnä, eikä ole vetureita, ei henkilökuntaakaan, eikä oikein mitään muutakaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #133 : Marraskuu 24, 2015, 15:53:51 » |
|
Mielenkiintoista tai pikemminkin ikävää tuo, että suurin pullonkaula on Joensuus - Niirala -välillä, johon voi mennä aikaa vuorokausi tai kaksikin. Ilmeisesti kuun asennosta riippuen. VR varmasti perustelee, että ratakapasiteetti on jo täynnä, eikä ole vetureita, ei henkilökuntaakaan, eikä oikein mitään muutakaan.
Rajanylitys on käsittääkseni ollut aina vähän hidasta. Juna jää sinne ratapihalle rajan tuntumaan ja odottelee jonkin aikaa jotakin (mitä?) ennen kuin matka jatkuu. Samaa on esiintynyt Vainikkalassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #134 : Marraskuu 24, 2015, 16:05:50 » |
|
Kerran oli koko konttijuna juuri ylittämässä rajaa jo ennen kuin aamun T4510 tai päivystäjä olisi edes pitänyt kulkea. Vaunut siis olivat varmuudella ainakin puoli vuorokautta siinä koska kuvasin edellispäivänä konttijunan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #135 : Marraskuu 24, 2015, 22:43:28 » |
|
Mielenkiintoista tai pikemminkin ikävää tuo, että suurin pullonkaula on Joensuus - Niirala -välillä, johon voi mennä aikaa vuorokausi tai kaksikin. Ilmeisesti kuun asennosta riippuen. VR varmasti perustelee, että ratakapasiteetti on jo täynnä, eikä ole vetureita, ei henkilökuntaakaan, eikä oikein mitään muutakaan.
Rajanylitys on käsittääkseni ollut aina vähän hidasta. Juna jää sinne ratapihalle rajan tuntumaan ja odottelee jonkin aikaa jotakin (mitä?) ennen kuin matka jatkuu. Samaa on esiintynyt Vainikkalassa. Odottelee sitä, että tulli päättää, tarkistetaanko juna tarkemmin vai päästetäänkö juna jatkamaan "suoraan". (Tämä on siis minun oletus, ei varma tieto)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #136 : Marraskuu 25, 2015, 06:44:09 » |
|
Mielenkiintoista tai pikemminkin ikävää tuo, että suurin pullonkaula on Joensuus - Niirala -välillä, johon voi mennä aikaa vuorokausi tai kaksikin. Ilmeisesti kuun asennosta riippuen. VR varmasti perustelee, että ratakapasiteetti on jo täynnä, eikä ole vetureita, ei henkilökuntaakaan, eikä oikein mitään muutakaan.
Rajanylitys on käsittääkseni ollut aina vähän hidasta. Juna jää sinne ratapihalle rajan tuntumaan ja odottelee jonkin aikaa jotakin (mitä?) ennen kuin matka jatkuu. Samaa on esiintynyt Vainikkalassa. Odottelee sitä, että tulli päättää, tarkistetaanko juna tarkemmin vai päästetäänkö juna jatkamaan "suoraan". (Tämä on siis minun oletus, ei varma tieto) Suomen vaiko Venäjän federaation tulli?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #137 : Marraskuu 30, 2015, 15:02:04 » |
|
Lisää juttua. Etusivun kuvatekstissä taitaa olla pikku virhe, kyllä 80 vaunua varmaan "vähän" enemmän kuormattuna painaa.
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #138 : Joulukuu 07, 2015, 21:25:09 » |
|
Loppuiko pelletin vienti Haminaan jo nyt? Vieläkään ei ole liikennettä näkynyt. EDIT 13.12: Heinävaaran lyhemmällä raiteella seisoi pellettivaunuja. Ehkä liikenteessä on vain joku tauko. Piti ottaa kotimatkalla kuva mutta siellä ei olekaan valot päällä eikä pimeässä onnistu. EDIT:2. Ehkä varasto on täynnä ja sitä ajetaan keväämmällä lisää? http://blogi.helen.fi/asiasana/pelletti/
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2016, 14:38:30 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #139 : Tammikuu 15, 2016, 14:45:22 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #140 : Tammikuu 31, 2016, 19:22:26 » |
|
Värtsilässä tuli itäystävän lumenkeruukone justiinsa eteen ja tietysti juuri sen ainoan kerran kun kamera ei ollut mukana. Siis tämä laite: http://vaunut.org/kuva/97888
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #141 : Helmikuu 26, 2016, 20:04:37 » |
|
Niiralassa Nurmisen terminaalilla tapahtuu jotain, siellä oli iso autonosturi ja Vof-vaunuja jotain punaisia möykkyjä kyydissään. Venäjän puolella oli junallinen Vokkeja, mahtaakohan olla Talvivaaraan taas menossa. Tai sinne Värtsilän tehtaalle.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2016, 17:04:24 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #143 : Maaliskuu 18, 2016, 16:01:55 » |
|
Pieksämäen taajamajunarungoista toisen (tänään ainakin H 721:ssä ja H 724:ssä) kokoonpano on tavanomaisesta Eipt+EFiti+Eipt:stä poiketen Eipt+EFiti+EFiti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #144 : Maaliskuu 18, 2016, 17:22:58 » |
|
Eilen H723:ssa oli runko 27381+23659+27373, samalla raiteella seisoi junan lähtiessä Pieksämäeltä myös mainittu kahden EFitin runko (23658+23653+27380).
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2016, 17:56:34 kirjoittanut Alex Chudoba »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #147 : Huhtikuu 21, 2016, 10:47:31 » |
|
Tänään näkyy olevan jotain lisänumeroita, ensinnäkin Niiralasta yksi, ja kaksi Pieksämäelle. Muokattu: PMT:hen meni raakapuuta. http://vaunut.org/kuva/110193
|
|
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2016, 18:44:40 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 719
|
« Vastaus #148 : Toukokuu 21, 2016, 12:00:11 » |
|
Ensi tiistaina satamassa liikennettä? Kaksi extraa Niiralaan ja satamassa on tällä hetkellä konttivaunuja. Siispä tiistaina ne saattaisivat lähteä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 233
|
« Vastaus #149 : Toukokuu 24, 2016, 09:31:18 » |
|
T 5304:n on tarttunut mukaan noin 15 raakapuuvaunua. Juna saapui juuri äsken Lieksaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|