Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: HMVY:n Dr13-juna Haapamäki–Tampere–Helsinki 6.3.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« : Helmikuu 07, 2015, 21:36:44 »

Salpausselän kisoihin ajetaan 7.3. tilausjuna Dr13 2343:n vetämillä puuvaunuilla. Sen siirtoajot 6. ja 8.3. ajetaan puolestaan yleisöajoina Tampereen ja Helsingin välillä.

Aikataulut ja lippujen hinnat ilmoitetaan myöhemmin. Kannattaa tarkkailla sivua http://www.hmvy.fi/wp/?page_id=158.

Tervetuloa kyytiin harvinaiselle kevättalviselle museojunamatkalle pääradalle!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2015, 11:55:35 kirjoittanut Jussi Mäkinen » tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2015, 11:55:03 »

Aikataulu:

Juna: 1920 Haapamäki – Helsinki asema

Paikka|Tulo|Lähtö
Haapamäki||14.55
Vilppula|15.19|15.20
Orivesi|16.04|16.05
Tampere|17.10|17.16
Toijala|17.54|18.02
Hämeenlinna|18.40|18.50
Riihimäki|19.24|19.25
Jokela|19.48|20.22
Tikkurila|20.52|20.54
Pasila|21.10|21.12
Helsinki|21.16|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2015, 20:05:56 kirjoittanut Jussi Mäkinen » tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #2 : Helmikuu 17, 2015, 20:20:39 »

Lippujen hinnat:

"Päivälippu" Haapamäki...Hämeenlinna -> Helsinki:
Yhdistyksen jäsenet 25 euroa / muut 50 euroa

"Metropolitiketti" Riihimäki...Pasila -> Helsinki:
10 euroa (jäsenet) / 20 euroa (muut)

– jäsenhinta jäsenkortilla (vuoden 2014 kortti käy edelleen)
– jäsenkortilla yksi avec jäsenhintaan
– lipunmyynti junassa, maksuvälineenä käteinen – varatkaa tasaraha, jos mahdollista
– juna on savuton ja alkoholiton
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2015, 22:25:20 »

Onko muita yhteysvälejä hinnoiteltu, kuten esim. Tampere - Riihimäki?
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #4 : Helmikuu 18, 2015, 19:55:31 »

Onko muita yhteysvälejä hinnoiteltu, kuten esim. Tampere - Riihimäki?

Ei tällä kertaa – "metropolitiketin" ulkopuolella siis sama hinta kaikilla väleillä. Matkaahan voi jatkaa sitten saman tien pidemmälle, tai hypätä kyytiin jo aiemmin, jos aikataulu sallii.

(Sunnuntain paluujunassahan on Hämeenlinna–Toijala–Hämeenlinna tai –Tampere -erikoishinnoittelu, siitä tarkemmin lähiaikoina ao. tapahtumauutisessa.)

Jäsenetuhan on tässä huomattava. Tarkka lukija huomaa myös, että jäseneksi kannattaa liittyä samalla, koska silloin lipun hinnaksi tulee 25 + 22 € eli alle 50 €. Iskee silmää Jos on valveutuneesti jo jonkin muun kustantajayhdistyksen jäsen, eli Resiina tulee, saattaisi silti olla valmis tukemaan HMVY:n työtä vähän lisääkin.

Toivottavasti pääset mukaan!
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #5 : Helmikuu 18, 2015, 21:39:04 »

Juh, MRY:tä jo jokusen vuoden tukenut jäsenmaksujen muodossa...  Virnistää

Mietin kanssa itsekin, että melkein plus miinus nolla jos tulee Tampereelta Helsinkiin Alstikan perässä ja yöbussilla takaisin kotio...hum.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #6 : Helmikuu 19, 2015, 20:07:46 »

Aikataulu:

Juna: 1920 Haapamäki – Helsinki asema

Paikka|Tulo|Lähtö
Haapamäki||14.55
Vilppula|15.19|15.20
Orivesi|16.04|16.05
Tampere|17.10|17.16
Toijala|17.54|18.02
Hämeenlinna|18.40|18.50
Riihimäki|19.24|19.25
Jokela|19.48|20.22
Tikkurila|20.52|20.54
Pasila|21.10|21.12
Helsinki|21.16|

Ratakapasiteetti on saatu, joten tämä aikataulu voidaan vahvistaa! Ainoana muutoksena Tampereelle tuloaika siirtyi eteenpäin – asemalle tullaan Viinikan kautta, eikä siellä seistä kauaa. Nyt siis tosiharrastajille mahdollisuus ajaa kolmion kaakkoinen sivu, jos se puuttuu kokoelmista! Iskee silmää
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #7 : Helmikuu 19, 2015, 20:51:28 »

Aikataulu:

Juna: 1920 Haapamäki – Helsinki asema

Paikka|Tulo|Lähtö
Haapamäki||14.55
Vilppula|15.19|15.20
Orivesi|16.04|16.05
Tampere|17.10|17.16
Toijala|17.54|18.02
Hämeenlinna|18.40|18.50
Riihimäki|19.24|19.25
Jokela|19.48|20.22
Tikkurila|20.52|20.54
Pasila|21.10|21.12
Helsinki|21.16|

Ratakapasiteetti on saatu, joten tämä aikataulu voidaan vahvistaa! Ainoana muutoksena Tampereelle tuloaika siirtyi eteenpäin – asemalle tullaan Viinikan kautta, eikä siellä seistä kauaa. Nyt siis tosiharrastajille mahdollisuus ajaa kolmion kaakkoinen sivu, jos se puuttuu kokoelmista! Iskee silmää

Paheksun puolituntisen ravintelipysähdyksen typistymistä kuusiminuuttiseksi aseman toteamiseksi. Samalla jatkoyhteysjuna pohjoiseen ja suuri osa muistakin vaihtoyhteydellisistä junista p o i s t u u mahdollisuuksista.
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #8 : Helmikuu 19, 2015, 21:43:12 »


Ratakapasiteetti on saatu, joten tämä aikataulu voidaan vahvistaa! Ainoana muutoksena Tampereelle tuloaika siirtyi eteenpäin – asemalle tullaan Viinikan kautta, eikä siellä seistä kauaa. Nyt siis tosiharrastajille mahdollisuus ajaa kolmion kaakkoinen sivu, jos se puuttuu kokoelmista! Iskee silmää

Paheksun puolituntisen ravintelipysähdyksen typistymistä kuusiminuuttiseksi aseman toteamiseksi. Samalla jatkoyhteysjuna pohjoiseen ja suuri osa muistakin vaihtoyhteydellisistä junista p o i s t u u mahdollisuuksista.

Joo, valitettavaa, mutta Tampereen asemalla oli ruuhkaa, eikä parempaa kapasiteettia saatu. Samalla vältetään veturin ympäriajon tarve. Rohkenen kuitenkin veikata, että museojunalla ei ole kovin monta tulijaa Hpk:n / Oriveden suunnasta, jotka olisivat halunneet vaihtaa pohjoiseen menevään junaan, tai sen puoleen juuri muuallekaan. Museojunalle harvinainen osuus kuitenkin alkaa tästä matkan varren suurimmasta kaupungista.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Helmikuu 19, 2015, 23:59:10 »

Jussi. Onko mitään tietoa siitä milloin vuoden 2015 jäsenmaksut ja jäsenkortit saapuvat ?
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #10 : Helmikuu 20, 2015, 00:10:26 »

Jussi. Onko mitään tietoa siitä milloin vuoden 2015 jäsenmaksut ja jäsenkortit saapuvat ?

Ei. Kannattaa kysyä yhdistyksen vastuuhenkilöiltä http://www.hmvy.fi/wp/?page_id=33.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #11 : Helmikuu 20, 2015, 19:52:16 »

Koskevatko informaatioon sisällytetyt matkustavaisten elämäntapoihin liittyvät erityisvaatimukset vain tätä nimenomaista ajoa, vai onko peräti kyse laajemmastakin ratkaisusta?
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #12 : Helmikuu 20, 2015, 21:15:22 »

Koskevatko informaatioon sisällytetyt matkustavaisten elämäntapoihin liittyvät erityisvaatimukset vain tätä nimenomaista ajoa, vai onko peräti kyse laajemmastakin ratkaisusta?

Elämäntapoja kehotetaan suitsimaan väliaikaisesti tuona ohikiitävän elämän lyhyenä hetkenä, jonka matkustavaiset museaalisessa junassamme viettävät, kanssakansalaistensa hyvinvoinnin edesauttamiseksi. Kaikkien viihtyvyyden lisäksi molemmissa suitsinnoissa on turvallisuuden alati tärkeä näkökohta – tupakkatuotteiden suitsuttelun osalta myös kovin puiseen vaunustorakenteeseemme liittyvä, ja se on toki ollut voimassa pitkään, poislukien ns. tupakkakopillinen vaunuyksilömme.

Tarkempaan kysymykseenne linjanvetojen kauaskantoisuuden mitasta joutunemme valitettavasti odottamaan vastuullisemmissa tehtävissä yhdistyksessämme toimivien henkilöiden täsmentävää vastausta.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #13 : Helmikuu 20, 2015, 21:49:58 »

Huomaan päivittäneeni tähän sunnuntain junan hintataulukon, otetaanpas pois... Ehkä näitä voisi tehdä vähän aiemmin illalla. Hymyilee Oikea tulee kunhan saamme tarkennettua pari yksityiskohtaa.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #14 : Helmikuu 21, 2015, 20:43:25 »

Koskevatko informaatioon sisällytetyt matkustavaisten elämäntapoihin liittyvät erityisvaatimukset vain tätä nimenomaista ajoa, vai onko peräti kyse laajemmastakin ratkaisusta?

Elämäntapoja kehotetaan suitsimaan väliaikaisesti tuona ohikiitävän elämän lyhyenä hetkenä, jonka matkustavaiset museaalisessa junassamme viettävät, kanssakansalaistensa hyvinvoinnin edesauttamiseksi. Kaikkien viihtyvyyden lisäksi molemmissa suitsinnoissa on turvallisuuden alati tärkeä näkökohta – tupakkatuotteiden suitsuttelun osalta myös kovin puiseen vaunustorakenteeseemme liittyvä, ja se on toki ollut voimassa pitkään, poislukien ns. tupakkakopillinen vaunuyksilömme.

Tarkempaan kysymykseenne linjanvetojen kauaskantoisuuden mitasta joutunemme valitettavasti odottamaan vastuullisemmissa tehtävissä yhdistyksessämme toimivien henkilöiden täsmentävää vastausta.

Korkeammat veljet tarkensivat, että molemmat linjaukset ovat olleet voimassa jo pitkään, poikkeuksena tupakanpolton osalta modernin eteenpäinkatsovan Eit-teräskalustomme ns. tupakkakoppi. Vaan sehän ei useinkaan ole kalustokierrossa mukana. Joitain tapauksia väkijuomien osalta on joskus katsottu läpi sormien, jos kanssamatkustajain tai nauttijan oma turvallisuus taikka muiden matkustavaisten viihtyvyys eivät ole olleet vaarassa.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #15 : Helmikuu 22, 2015, 13:53:08 »

Ei-vaunun 22771 mittava korjaus ja kunnostus alkavat olla valmiit. Vaunu pyritään saamaan mukaan Salpausselän kisajunaan ja samalla tietysti näihin 6.3. ja 8.3. yleisöjuniin.
Vaunu valmistui Pasilan konepajalta 1953, ja saapui Haapamäelle varsin huonossa kunnossa muutamia vuosia sitten. Sisäseinien IKI-levyt, joilla näitä vaunuja aikanaan ”modernisoitiin”, oli pahasti töhritty. Vaunua kunnostettaessa tehtiin IKI-levyjen alta kuitenkin ilahduttava löytö: hyväkuntoista alkuperäistä lakattua loimukoivuvaneria! Lisää saatiin puretusta kesämökistä, joka oli tehty vanhasta makuuvaunusta. Toinen osasto saatiin kunnostettua näillä levyillä ja toiseen on tehty alkuperäisen kaltaiset levyt. Lopputuloksena 22771 on nyt hienompi ja alkuperäisemmän näköinen kuin muut vastaavat HMVY:n 50-luvun puukoriset vaunut.
Kuva lopputuloksesta: vaunut.org/kuva/99265.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2015, 20:05:16 kirjoittanut Jussi Mäkinen » tallennettu
Jussi Laitila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #16 : Maaliskuu 06, 2015, 11:01:50 »

Näkyykö 1920 junat kartalla sovelluksella vai näkyykö ylipäätään mistään?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #17 : Maaliskuu 06, 2015, 11:22:18 »

Näkyykö 1920 junat kartalla sovelluksella vai näkyykö ylipäätään mistään?

Ei ole VR:n juna, joten tädennäköisesti ei näy. Voin toki olla väärässä. Orivesi-Korkeakoski välillä on turvalaite vika. Saanähdä vaikuttaako semuseojunan kulkemiseen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2015, 11:50:05 kirjoittanut Roope Prusila » tallennettu

Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #18 : Maaliskuu 06, 2015, 11:32:57 »

Näkyykö 1920 junat kartalla sovelluksella vai näkyykö ylipäätään mistään?
Eikös tuo "Junat kartalla" ole VR-yhtymä Oy:n (y-tunnus 1003521-5) kaupallinen palvelu ja jossa näytetään vain kyseisen yhtymän kaupalliset, yleisölle tarkoitetut matkustajaliikenteen vuorot. Käsittääkseni Liikennevirasto ei tarjoa vielä tällä hetkellä avoimeen dataan perustuvaa ajantasaista tietoa junien sijainnista. Tuskinpa Haapamäen Museoveturiyhdistys ry:llä ja VR-yhtymä oy:llä on sopimusta siitä, että Junat kartalla palvelussa esitetään myös kyseisen operaattorin junia. Edellä olevan perustella vastaus on mitä todennäköisimmin, että museojunan kulku ei näy Junat kartalla -palvelussa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #19 : Maaliskuu 06, 2015, 15:37:10 »

Täällähän ainakin pitäisi näkyä, jos ei kulje aikataulun mukaan:

http://m.liikennevirasto.fi/junalahdot/mobile?command=search&action=traintt&id=P%201920%20%2823-47%29
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #20 : Maaliskuu 06, 2015, 21:08:23 »

Komeelta näytti haapamäkeläisten museojuna kerrankin radan varrelta katsottuna. Toivottavasti oli hyvä reissu. Meinasin unohtaa koko jutun, mutta muistui mieleen juuri sopivasti ulkoilulenkin lomassa, eikä tarvinnut norkoilla radan varressa kuin ylimääräiset kolme varttia Hymyilee leveästi Ketään ei näkynyt mailla eikä halmeilla paitsi juuri hieman ennen kriittistä hetkeä kamerakännykän kuvaussektorille putkahtanut pakollinen dogin ulkoiluttaja Pyörittää silmiään Päätin jäädä Rukkamäen-Pärrinkosken maastoon, kun kuvaukselliset paikat tuolla alueella on nykyisin aika vähissä - kiitos tageilla sotkettujen meluaitojen ja muiden näköesteiden.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 516


« Vastaus #21 : Maaliskuu 07, 2015, 02:15:53 »

Komeelta näytti haapamäkeläisten museojuna kerrankin radan varrelta katsottuna. Toivottavasti oli hyvä reissu. Meinasin unohtaa koko jutun, mutta muistui mieleen juuri sopivasti ulkoilulenkin lomassa, eikä tarvinnut norkoilla radan varressa kuin ylimääräiset kolme varttia Hymyilee leveästi Ketään ei näkynyt mailla eikä halmeilla paitsi juuri hieman ennen kriittistä hetkeä kamerakännykän kuvaussektorille putkahtanut pakollinen dogin ulkoiluttaja Pyörittää silmiään Päätin jäädä Rukkamäen-Pärrinkosken maastoon, kun kuvaukselliset paikat tuolla alueella on nykyisin aika vähissä - kiitos tageilla sotkettujen meluaitojen ja muiden näköesteiden.

Multisilta-Sääksjärvi on pilattu kokonaan, yksi toimivapaikka voisi olla pärrinkoskenalikulun kohdalla pengertä pitkin ylös kallionkielekkeelle radan itäpuolelle.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #22 : Maaliskuu 07, 2015, 07:38:44 »

Onko Salpausselän kisajunan aikataulua jossain? Näkis edes vilauksen siitä kun itselläni meni sivu sun mahdollisuudet pasta näille yleisöajoille.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #23 : Maaliskuu 07, 2015, 08:56:41 »

Onko Salpausselän kisajunan aikataulua jossain? Näkis edes vilauksen siitä kun itselläni meni sivu sun mahdollisuudet pasta näille yleisöajoille.

http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,7992.0.html

tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #24 : Maaliskuu 07, 2015, 13:58:54 »

Multisilta-Sääksjärvi on pilattu kokonaan, yksi toimivapaikka voisi olla pärrinkoskenalikulun kohdalla pengertä pitkin ylös kallionkielekkeelle radan itäpuolelle.

Joo, olin tuossa Pärrinkosken alikulun lähellä olevan kumpareen päällä passissa. Talvella tuo paikka on ihan menettelevä, kun ei ole puissa lehtiä. Kesällä lehtivihreä valtaa maisemaa, joten näkyvyyttä on vähempi.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: HMVY:n Dr13-juna Haapamäki–Tampere–Helsinki 6.3.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina