Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Höyryjuna Tukholmassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« : Elokuu 14, 2009, 11:11:54 »

29.8.2009 ajaa höyryjuna Tukholmasta Nynäshamniin ja takaisin. Väli Stockholm C-Älvsjö on Ruotsin vilkkaimminliikennöityjä rataosia, mutta niin vain höyryjunalla matkustaminen on ihan turvallista silläkin. Mikähän kumma se tekee Suomen pääradat liian turvattomiksi höyry- ja muille museojunille? Oheisessa linkissä on valokuvaajien iloksi myös tyhjävaunujunien aikataulut Tukholmaan ja Tukholmasta. Varsin ystävällistä tilaisuuden järjestäjältä.  http://www.njm.nu/29aug09.html
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2009, 13:16:14 »

Berliinissä sama juttu. Höyryjunilla liikennöidään suhteellisen säännöllisesti kaupunkirataa, eli Ostkreuzilta keskustojen läpi Westkreuzille kulkevaa rataa. Sitä samaa, jota esim. Hannoverin suunnan ICE:tkin käyttävät..
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2009, 17:22:44 »

Eikä toi ruotsin höyryjunamatka ole edes pahan hintainenkaan, jotain 20€ meno-paluu 63km, Turun kautta voisi vielä keritä yölaivoilla kumpaankin suuntaan?  Virnistää
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2009, 18:13:04 »

Ja ainakin Vikingillä ehtis kuvaamaan myös molemmat siirtoajot vanhankaupungin kohdilla.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2009, 22:20:45 »

Ja ainakin Vikingillä ehtis kuvaamaan myös molemmat siirtoajot vanhankaupungin kohdilla.

Sekin vielä... 8)

Harmi, että laivoilla on hieman täyttä tuonakin viikonloppuna. Tukholmaan päin kyllä pääsisi, mutta paluulaiva (Viking) on lähes täysi, sviittejä jäljellä... Surullinen

No, näkeehän niitä kuvatuksia netissä, varmaan Vorgissakin...  Virnistää
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #5 : Elokuu 16, 2009, 00:16:10 »

Taitavat olla melkoisen "takapajuloita" maita nuo Ruotsi ja Saksa, kun uskaltavat sallia vaarallisen museojunien liikennöinnin pääradoilla. Ottaisivat esimerkkiä Suomesta, jossa raideliikennettä on harjoitettu jo ammoisista ajoista lähtien ja huomattu vihdoin kaikki raideliikennettä vaarantavat tekijät.  Vai onko paikallisen  (RVI) valvovan elimen johdossa täysiä amatöörejä, joilla ei ole mitään ymmärrystä tai kokemusta raideliikenteen hoidosta - kuten meillä.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #6 : Elokuu 16, 2009, 14:58:07 »

Taitavat olla melkoisen "takapajuloita" maita nuo Ruotsi ja Saksa, kun uskaltavat sallia vaarallisen museojunien liikennöinnin pääradoilla. Ottaisivat esimerkkiä Suomesta, jossa raideliikennettä on harjoitettu jo ammoisista ajoista lähtien ja huomattu vihdoin kaikki raideliikennettä vaarantavat tekijät.  Vai onko paikallisen  (RVI) valvovan elimen johdossa täysiä amatöörejä, joilla ei ole mitään ymmärrystä tai kokemusta raideliikenteen hoidosta - kuten meillä.

Duodanoin, mutta kun Saksassa hyöryvetureissa on ollut PZB-laitteita jo ennen toista maailmansotaa ja esim. museoliikenteessä käytettävä 01 118 on pari vuotta sitten varustettu uudella PZB 90 laitteistolla.  Mikä lienee Ruotsin museohöyvetureiden tilanne? Siellähän ATC tuli käyttöön vasta 1980-luvulla, joten alunperin sitä ei höyryvetureissa ole ollut.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2009, 15:35:59 »

Ruotsissa höyry- ym museojunille myönnetään rutiininomaisesti poikkeuslupa enintään 200km:n matkoille yhteen suuntaan (siis 400km, jos paluumatka on samaa reittiä). Pitemmille matkoille vaatii enemmän paperisotaa.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #8 : Elokuu 16, 2009, 16:23:07 »

Sekin vielä... 8)
Harmi, että laivoilla on hieman täyttä tuonakin viikonloppuna. Tukholmaan päin kyllä pääsisi, mutta paluulaiva (Viking) on lähes täysi, sviittejä jäljellä... Surullinen
No, näkeehän niitä kuvatuksia netissä, varmaan Vorgissakin...  Virnistää
Toivotaan, että joku kuvaa Vorgiinkin. Minä olen töissä 614km:n päässä tuona viikonloppuna  Itkee

//korjattu lainaus
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2009, 16:27:21 kirjoittanut Simo Toikkanen » tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #9 : Elokuu 16, 2009, 17:05:34 »

Ja ainakin Vikingillä ehtis kuvaamaan myös molemmat siirtoajot vanhankaupungin kohdilla.

Sekin vielä... 8)

Harmi, että laivoilla on hieman täyttä tuonakin viikonloppuna. Tukholmaan päin kyllä pääsisi, mutta paluulaiva (Viking) on lähes täysi, sviittejä jäljellä... Surullinen

No problem: http://www.vikingline.fi/aikataulut/reittihinnat/lentolaiva.asp Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Höyryjuna Tukholmassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina