Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pisaradan uusi selvitys  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #25 : Toukokuu 11, 2015, 15:53:50 »

Helsingin tilanne on syrjäseutuja niin paljon parempi että ei kannata huudella enempää.
Oli Helsingin tilanne sitten hyvä tai huono niin kateus on kummassakin tapauksessa täysin väärä peruste päättää miljardi-investoinneista.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #26 : Toukokuu 12, 2015, 14:36:12 »

Siksi koska Pisaran junat tulisivat radanvarsikunnista (Espoo, Vantaa Kauniainen, Kerava) muodostaen suoran yhteyden kolmelle eri asemalle Helsingin kantakaupungissa jossa monet radan varren asukkaat käyvät töissä. Työmatkat lyhenevät tapauksesta riippuen 10-20 minuutttia /suunta.

Etenkin Töölössä on tunnetusti aivan äärimmäisen paljon työpaikkoja. Samoin on asianlaita Hakaniemessä, mikäli Hagiksen torin ympäröiviä rakennuksia ei lasketa mukaan. Kun tähän 10-20 minuutin matka-ajan "lyhennykseen" lasketaan mukaan parhaimmillaan 100 metrin syvyydessä olevalta asemalta ylösnousemus tai alaslaskemus, haluaisin nähdä sellaisen Aristoteleen, joka aivan vakavissaan voi näyttää naama peruslukemilla minulle faktat, että matka-ajan lyhennys on todellakin 10-20 minuuttia.

Tarjoan kahvit ja tarvittaessa pullat, mikä sellainen Aristoteles jostain löytyy, joka voi minut faktoillaan tästä vakuuttaa.

Niin tosiaan, nyt siis tarvitaan faktoja, ei fiilistelyitä.
runeberginkatu 30 - Sello-leppävaara , laitoin kokeeksi hsl:n reittihakuun. A-junan ajo aika 17 min, en muista mitä olis Töölön asemalta mut laitetaan se 17min. laitetaan 10min kävelyä aemalle. Matka-aika 27min. tällähetkellä bussi+a-juna ottaa siirtymineen 37min. 10min säästö. tietty jos unohdetaan junat ja suora bussi 205. kävelyineen matka-aika 28min. aika-säästö 1min.  20min säästöt liioitteluja, töölö-pasila-välillä suurimmat suhteelliset ajanäästöt. kävelyineen pääsis n. 15min , nyt n. 25min. 
sanoisin että 10min säästää aikaa ja yhden vaihdon.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 970


« Vastaus #27 : Toukokuu 14, 2015, 21:15:59 »

runeberginkatu 30 - Sello-leppävaara , laitoin kokeeksi hsl:n reittihakuun. A-junan ajo aika 17 min, en muista mitä olis Töölön asemalta mut laitetaan se 17min. laitetaan 10min kävelyä aemalle. Matka-aika 27min. tällähetkellä bussi+a-juna ottaa siirtymineen 37min. 10min säästö. tietty jos unohdetaan junat ja suora bussi 205. kävelyineen matka-aika 28min. aika-säästö 1min.  20min säästöt liioitteluja, töölö-pasila-välillä suurimmat suhteelliset ajanäästöt. kävelyineen pääsis n. 15min , nyt n. 25min. 
sanoisin että 10min säästää aikaa ja yhden vaihdon.
[/quote]
Suorat bussit eivät kulje niin usein että niistä olisi hyötyä muutoin kuin jos ei todellakaan ole kiire mihinkään. Meiltä esim Espoon keskuksesta suora bussi nro 213 Elielinaukiolle kulkee ruuhka-aikana vain kerran puolessa tunnissa ja muutoin kerran tunnissa. Ylipäänsä rantaradan suunnasta kulkee helkkarin huonosti busseja Töölön kautta keskustaan, useimmat ajavat Vanhan Turuntien kautta ja matka kestää ikuisuuden.
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #28 : Marraskuu 09, 2015, 10:44:05 »

http://yle.fi/uutiset/pisararadan_suunnittelu_jatkuu_taytta_hakaa_vaikka_rahoituksesta_ei_ole_tietoakaan/8437524
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pisaradan uusi selvitys  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina