Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 54 | Siirry alas Tulostusversio
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #1200 : Elokuu 30, 2023, 16:32:57 »

https://juliadata.fi/timetables?s=7442&d=30.8.2023 Onko kellään tietoa kokoonpanosta?
tallennettu

Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 357


« Vastaus #1201 : Elokuu 30, 2023, 19:30:36 »

https://juliadata.fi/timetables?s=7442&d=30.8.2023 Onko kellään tietoa kokoonpanosta?

Eikös se Harjavaltaan menevälle tullut jotain ongelmaa niin eiköhän nikkeliä ja/tai ammoniakkia.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 488


« Vastaus #1202 : Elokuu 30, 2023, 21:11:00 »

https://juliadata.fi/timetables?s=7442&d=30.8.2023 Onko kellään tietoa kokoonpanosta?

2 kpl Dr20 + nikkelikonttivaunut + pönttövaunut. Eli Harjavaĺlan juna siis.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #1203 : Syyskuu 02, 2023, 11:53:15 »

https://juliadata.fi/timetables?s=11803&d=3.9.2023 Voiko olla romuksi meniviä Dv12 / Sr1 vai liittyykö Kouvola-Pieksämäki radan liikenne katkoon?
tallennettu

Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1821


« Vastaus #1204 : Syyskuu 04, 2023, 14:03:32 »

https://juliadata.fi/timetables?s=11803&d=3.9.2023 Voiko olla romuksi meniviä Dv12 / Sr1 vai liittyykö Kouvola-Pieksämäki radan liikenne katkoon?
Tästä taisi olla toisaalla juttua, että kyseessä oli Dr14 1867 viimeisellä matkallaan.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #1205 : Syyskuu 08, 2023, 23:01:21 »

https://juliadata.fi/timetables?s=1914&d=8.9.2023 PMR:n museojuna MUS1914 (Prv-Hki) myöhässä parisen tuntia, olikohan ongelmia Ollin vaihteen kanssa? Arveluni vahvistui, Väyläviraston "tiedonsiirto-ongelma", nämähän ovat viimeaikoina yleistyneet ympäri maata valitettavasti.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2023, 23:26:57 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #1206 : Syyskuu 10, 2023, 14:31:31 »

https://juliadata.fi/timetables?s=1914&d=8.9.2023 PMR:n museojuna MUS1914 (Prv-Hki) myöhässä parisen tuntia, olikohan ongelmia Ollin vaihteen kanssa? Arveluni vahvistui, Väyläviraston "tiedonsiirto-ongelma", nämähän ovat viimeaikoina yleistyneet ympäri maata valitettavasti.

Öljyradan kauko-ohjaajan taulussa näkyi että olisi Ollissa paikallisluvat käytössä, mutta avainsalpalaitteen valo ei palanut ja avain ei kääntynyt. Siirryimme vaihtotyönä takaisin Hinthaaraan, jossa matkustajat pääsevät helpommin jaloittelemaan (ja hakemmaan Pub Lättähatusta virvokkeita), odotellessamme turvalaiteasentajia.
tallennettu
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 85


« Vastaus #1207 : Syyskuu 14, 2023, 20:38:47 »

Lienee Hyvinkään - Hangon rautatie 150 vuotta -juhlajuna
https://juliadata.fi/timetables?s=620&d=8.10.2023
https://juliadata.fi/timetables?s=623&d=8.10.2023
tallennettu
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #1208 : Syyskuu 25, 2023, 15:14:22 »

Hetki sitten lähti Viinikasta T56666 juna, jossa oli viimeisenä vihertävä henkilöliikenteen vaunu.
En erottanut vaunuja kovin tarkasti mutta noin kokoonpano on Dv12 + 2 katettua vaunua + iso puutavaravaunu (Snps) + matkustajavaunu.
https://juliadata.fi/timetables?s=56666&d=25.9.2023
Haapamäeltä takaisin Viinikkaan tulee T56667 juna vielä tänään, mahdollisesti samalla vaunustolla.

tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 357


« Vastaus #1209 : Syyskuu 25, 2023, 17:17:23 »

Ajaako North Rail Dr21:llä koeajoja ti-to Kouvola-Luumäki? Ja tänään Kotkasta Kouvolaan..
tallennettu
Dariush Malakshah
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #1210 : Syyskuu 25, 2023, 19:51:27 »

Mahdollisesti. Itse en näitä valitettavasti pääse kuvaamaan, mutta toivottavasti joku muu käy, ja julkaisee kuvia niistä.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #1211 : Syyskuu 26, 2023, 11:58:24 »

Hetki sitten lähti Viinikasta T56666 juna, jossa oli viimeisenä vihertävä henkilöliikenteen vaunu.
En erottanut vaunuja kovin tarkasti mutta noin kokoonpano on Dv12 + 2 katettua vaunua + iso puutavaravaunu (Snps) + matkustajavaunu.
https://juliadata.fi/timetables?s=56666&d=25.9.2023
Haapamäeltä takaisin Viinikkaan tulee T56667 juna vielä tänään, mahdollisesti samalla vaunustolla.


Sama vielä tänään eli Dv12 + Rk + Snps + Sggrrs.
Liityy Oulun yliopiston tutkimukseen.
tallennettu

Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #1212 : Lokakuu 07, 2023, 19:26:48 »

HMVY:n silakkamarkkinajuna peruttu koko paluumatkaltaan MUS 1922 (Ksk-Sk). v12922 (Sk-Hpk)?
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 295


« Vastaus #1213 : Lokakuu 07, 2023, 20:16:53 »

HMVY:n silakkamarkkinajuna peruttu koko paluumatkaltaan MUS 1922 (Ksk-Sk). v12922 (Sk-Hpk)?
Tänään 7.10.2023 museojunamme Kaskisista klo 15.00 Seinäjoelle peruttiin kokonaan veturin Dr12 2216 akuston vaurioiduttua ennalta-arvaamattomasti Kaskisten ratapihalla. Juna korvattiin kokonaisuudessaan busseilla aina Seinäjoelle saakka. Saadun palautteen perusteella matkustajat olivat tyytyväisiä tilanteen hoitoon, ja ehtivät Seinäjoella jatkoyhteyksiinsä.
tallennettu
Asmo Rasinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #1214 : Lokakuu 07, 2023, 20:32:41 »

https://juliadata.fi/live/train?n=9957
https://juliadata.fi/timetables?s=10253&d=7.10.2023

Sm2 79 ilmeisesti kärähti Hausjärvellä, 98 lähetetty apuun
Mikä lienee syy?
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #1215 : Lokakuu 07, 2023, 22:27:49 »

https://juliadata.fi/live/train?n=12929 Haapamäeltä apuun lähti Dv16. Hieno juttu, että HMVY uskaltaa avoimesti kertoa junan peruuntumisen syyn.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 365


« Vastaus #1216 : Lokakuu 09, 2023, 09:34:04 »

Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata?
Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika.
Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.

(lyöntihutien korjaus)

Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu. Mikäli juna tulee hitaasti linjalta on voinut laakeri kuumeta. Tuosta tuleekin mieleen että automaattinen kuumanakäynnin anturit radan varrella pysäyttävät junan. Hr1:llä voi tulla ilmoitus 6. akselista eli kaksi etutelin akselia + kolme vetopyörästöa + laahusteli joskin kuumanakäynti impulssi tuleekin tuhkalaatikosta. Aika hyviä laitteita nuo ilmaisemiset.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1821


« Vastaus #1217 : Lokakuu 09, 2023, 10:08:23 »

Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 365


« Vastaus #1218 : Lokakuu 09, 2023, 10:27:13 »

Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Jep, tässä tapauksessa on vorgin kuva asiasta, Hr1 oli juhlimassa sihti vinossa.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 663


« Vastaus #1219 : Lokakuu 09, 2023, 12:56:39 »

Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu.

Sellaistakin ongelmaa taisi aktiivikäytön aikana joskus olla pitkillä matkoilla, että veturi alkoi kärsiä tehon puutteesta hiilen tuottaman kuonamäärän vuoksi.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1821


« Vastaus #1220 : Lokakuu 10, 2023, 11:30:42 »

Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Mutta tuohan tapahtui junalle P 620 Hyvinkää - Hanko Asema.

Ja tuo ihmettely koski junaa P 623 Hanko - Hyvinkää https://juliadata.fi/train?s=623&d=8.10.2023 . Juliasta löytyvä nopeuskäyrä kertoo seisseen Nykopin tasoristeyksen luona noin 19.21 - 19.49. Mistäköhän tämä johtui, vai oliko siis jälleen radalle kaatunut puita?
OK, minun mokani, en tajunnut, että kyse oli paluujunasta.
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #1221 : Lokakuu 11, 2023, 17:30:30 »

Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata?
Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika.
Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.

(lyöntihutien korjaus)

Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu. Mikäli juna tulee hitaasti linjalta on voinut laakeri kuumeta. Tuosta tuleekin mieleen että automaattinen kuumanakäynnin anturit radan varrella pysäyttävät junan. Hr1:llä voi tulla ilmoitus 6. akselista eli kaksi etutelin akselia + kolme vetopyörästöa + laahusteli joskin kuumanakäynti impulssi tuleekin tuhkalaatikosta. Aika hyviä laitteita nuo ilmaisemiset.
Kenenkäs tarina se olikaan kun liikenteenohjauksesta joskus soitettiin että on mitattu sellaiset 150 astetta. Kyseessähän on ollut siinäkin tapauksessa tuhkalaatikko.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #1222 : Lokakuu 25, 2023, 07:22:12 »

https://juliadata.fi/live/train?n=73513 TYO 73513 hyyty linjalle Palopurossa
https://juliadata.fi/live/train?n=11859 VET 11859 Lähetettiin apuun Ilmalasta
https://juliadata.fi/live/train?n=11839 VET 11839 auttamana Hyvinkäälle
tallennettu

Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #1223 : Lokakuu 27, 2023, 15:16:50 »

Mahtaako olla Fenniarailin Vectronin ensimmäinen tavarajuna?
https://juliadata.fi/timetables?s=7154&d=28.10.2023

Aikataulussa ei ollut kokoonpanotietoja mutta Vectron oli tavararatapihalla ikään kuin hakemassa vaunuja?
tallennettu
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 97


« Vastaus #1224 : Lokakuu 27, 2023, 17:14:05 »

Ei ole vielä. Jos kaikki menee suunnitellusti, veturia näkee liikkeellä aktiivisemmin tulevan viikon alusta alkaen ja keskiviikosta alkaen ainakin Kuusankosken junissa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 54 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina