Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 55 | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #25 : Heinäkuu 04, 2015, 15:14:03 »

Liikenteessä Suomen pisin vaihtotyö...  PAI 11806 Rovaniemi - Oulu Nokela  Hymyilee leveästi

Matka-aika reilut 12 tuntia..  Järkyttynyt
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #26 : Heinäkuu 04, 2015, 15:21:47 »

Luultavasti pahoin vaurioituneen Sr2 3231:n hinaus Ouluun.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #27 : Heinäkuu 04, 2015, 15:23:17 »

Luultavasti pahoin vaurioituneen Sr2 3231:n hinaus Ouluun.

Mikäs tuota Sr2:ta vaivaa?
tallennettu

Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #28 : Heinäkuu 04, 2015, 15:25:01 »

Luultavasti pahoin vaurioituneen Sr2 3231:n hinaus Ouluun.

Mikäs tuota Sr2:ta vaivaa?

Taannoinen onnettomuus Roi-Kjä -rataosalla, IC265 veturina.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #29 : Heinäkuu 04, 2015, 15:26:03 »

Luultavasti pahoin vaurioituneen Sr2 3231:n hinaus Ouluun.

Mikäs tuota Sr2:ta vaivaa?

Taannoinen onnettomuus Roi-Kjä -rataosalla, IC265 veturina.

Tiedän, tarkoitin sitä, onko julkista tietoa siitä kuinka pahasti se on vaurioitunut
tallennettu

Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #30 : Heinäkuu 04, 2015, 16:51:28 »

Miten noin pitkä ajo voi olla Vaihtotyö-tunnuksella?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #31 : Heinäkuu 04, 2015, 17:31:22 »

Miten noin pitkä ajo voi olla Vaihtotyö-tunnuksella?

Hra Häkkinen voi kertoa miksei noin pitkä ajo voisi olla vaihtotyö-tunnuksella?
tallennettu

Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #32 : Heinäkuu 04, 2015, 17:48:09 »

Miten noin pitkä ajo voi olla Vaihtotyö-tunnuksella?

Hra Häkkinen voi kertoa miksei noin pitkä ajo voisi olla vaihtotyö-tunnuksella?
Ote Resiinasta 1/2015:

"Rautatieliikennepaikkojen välisestä vaihtotyöstä tulivat voimaan 14.12.2014 uudet ohjeet. Nyt viidellätoista lyhyehköllä rataosuudella voidaan liikennöidä vaihtotyönä, mutta liikennöinnille on haettava etukäteen kapasiteetti junaliikenteen tapaan. Nämä rataosuudet ovat Lappeenranta–Lauritsala, Pieksämäki–Naarajärvi, Joensuu–Onttola, Nurmes–Porokylä, Kontiomäki–Ämmänsaari, Kontiomäki–Vuokatti, Iisalmi–Soinlahti, Lahti–Heinola, Turku–Raisio–Naantali, Jyväskylä–Vaajakoski, Hanko–Dynamiittivaihde, Kuopio–Sorsasalo, Toijala–Valkeakoski, Äänekoski–Suolahti ja Jämsä–Jämsänkoski. Valtaosilla näistä voidaan liikennöidä myös junina. Vaihtotyössä ei kuitenkaan tarvita veturinkuljettajaa, vaan radio-ohjatun yksikön kuljettajana voi toimia pätevyydet omaava vaihtotyönjohtaja. Suurin sallittu nopeus on muun vaihtotyön tapaan 35 km/t."

Oulu-Rovaniemi EI löydy tästä listasta, eikä se todellakaan ole LYHYT rataosa.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #33 : Heinäkuu 04, 2015, 18:27:49 »

Miten noin pitkä ajo voi olla Vaihtotyö-tunnuksella?

Hra Häkkinen voi kertoa miksei noin pitkä ajo voisi olla vaihtotyö-tunnuksella?
Ote Resiinasta 1/2015:

"Rautatieliikennepaikkojen välisestä vaihtotyöstä tulivat voimaan 14.12.2014 uudet ohjeet. Nyt viidellätoista lyhyehköllä rataosuudella voidaan liikennöidä vaihtotyönä, mutta liikennöinnille on haettava etukäteen kapasiteetti junaliikenteen tapaan. Nämä rataosuudet ovat Lappeenranta–Lauritsala, Pieksämäki–Naarajärvi, Joensuu–Onttola, Nurmes–Porokylä, Kontiomäki–Ämmänsaari, Kontiomäki–Vuokatti, Iisalmi–Soinlahti, Lahti–Heinola, Turku–Raisio–Naantali, Jyväskylä–Vaajakoski, Hanko–Dynamiittivaihde, Kuopio–Sorsasalo, Toijala–Valkeakoski, Äänekoski–Suolahti ja Jämsä–Jämsänkoski. Valtaosilla näistä voidaan liikennöidä myös junina. Vaihtotyössä ei kuitenkaan tarvita veturinkuljettajaa, vaan radio-ohjatun yksikön kuljettajana voi toimia pätevyydet omaava vaihtotyönjohtaja. Suurin sallittu nopeus on muun vaihtotyön tapaan 35 km/t."

Oulu-Rovaniemi EI löydy tästä listasta, eikä se todellakaan ole LYHYT rataosa.

En sitten tiedä tarkkaan, mutta puskaradio kertoi Sr2:n vaurioituneen aika pahasti. Ehkä vaihtotyö katsottiin järkevimmäksi "junalajiksi".
tallennettu

Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #34 : Heinäkuu 04, 2015, 19:08:36 »

Tai sitten tuota vaan ajaa veturinkuljettaja eikä todellakaan vaihtotyönjohtaja radio-ohjauksella. Ja jos Sr2 on jarruton ja kulkee viimeisenä, ei sitä voida ajaa junana.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #35 : Heinäkuu 04, 2015, 23:27:50 »

Tuosta Roopen linkkaamasta Resiinan uutisesta "LYHYEHKÖT RATAOSUUDET" hieman kummastuttaa osuus Kontiomäki-Ämmänsaari n. 92km:ä - kaikki on tietysti suhteellista. Radio-ohjauksen ohjenopeudella (35km/h) välin taittaa minimissä kolmessa tunnissa. Mikähän lienee rata-osan sn kuljettajan erehtyessä hoitelemaan junan kulkua?
tallennettu
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #36 : Heinäkuu 05, 2015, 11:55:09 »

Tuosta Roopen linkkaamasta Resiinan uutisesta "LYHYEHKÖT RATAOSUUDET" hieman kummastuttaa osuus Kontiomäki-Ämmänsaari n. 92km:ä - kaikki on tietysti suhteellista. Radio-ohjauksen ohjenopeudella (35km/h) välin taittaa minimissä kolmessa tunnissa. Mikähän lienee rata-osan sn kuljettajan erehtyessä hoitelemaan junan kulkua?

40-50km/h. Ja aiempi linkattu ohje/määräys koskee nimenomaan radio-ohjauksella tapahtuvaa vaihtotyötä.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #37 : Heinäkuu 05, 2015, 15:06:40 »

Tuosta Roopen linkkaamasta Resiinan uutisesta "LYHYEHKÖT RATAOSUUDET" hieman kummastuttaa osuus Kontiomäki-Ämmänsaari n. 92km:ä - kaikki on tietysti suhteellista. Radio-ohjauksen ohjenopeudella (35km/h) välin taittaa minimissä kolmessa tunnissa. Mikähän lienee rata-osan sn kuljettajan erehtyessä hoitelemaan junan kulkua?

40-50km/h. Ja aiempi linkattu ohje/määräys koskee nimenomaan radio-ohjauksella tapahtuvaa vaihtotyötä.

Suurin sallittu nopeus radio-ohjauksessa on 35 km/h.
tallennettu
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #38 : Heinäkuu 05, 2015, 22:54:24 »

Tuosta Roopen linkkaamasta Resiinan uutisesta "LYHYEHKÖT RATAOSUUDET" hieman kummastuttaa osuus Kontiomäki-Ämmänsaari n. 92km:ä - kaikki on tietysti suhteellista. Radio-ohjauksen ohjenopeudella (35km/h) välin taittaa minimissä kolmessa tunnissa. Mikähän lienee rata-osan sn kuljettajan erehtyessä hoitelemaan junan kulkua?

40-50km/h. Ja aiempi linkattu ohje/määräys koskee nimenomaan radio-ohjauksella tapahtuvaa vaihtotyötä.

Suurin sallittu nopeus radio-ohjauksessa on 35 km/h.


Mut kysymys, johon vastasin, koski kuljettaja-juna yhdistelmää.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #39 : Heinäkuu 11, 2015, 08:52:15 »

Jonkinlaista säätämistä havaittavissa. Lisäjunalle T 58054 on tehty aikataulu välille Rauma - Tampere asema ja ihan viime minuuteilla sille ilmestyi jatkoksi aikataulu T 58056 Tampere asema - Tampere tavara, kun juna seisoo jo Tampereella.  Virnistää
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #40 : Heinäkuu 14, 2015, 02:50:26 »

Liikenteessä Suomen pisin vaihtotyö...  PAI 11806 Rovaniemi - Oulu Nokela  Hymyilee leveästi
Tämä vaihto työ piti sisällään kaksi marsua kun tasoristeys onnettomuudessa vaurioitunut marsu hinattiin Ouluun
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #41 : Heinäkuu 19, 2015, 01:27:42 »

Juuri nyt datasta katsottuna näyttäisi junan 273 peränpitäjänä kulkevan jokin ravintolavaunu jonka myyntinumero on nolla.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #42 : Heinäkuu 21, 2015, 01:35:29 »

IC 265 ma 20.7.2015. Näyttää olevan taas veturina Sr1 kulkutietojen mukaan. Numero selviää päivällä. Viimeksi pe-la -yönä oli Sr1 siinä.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #43 : Heinäkuu 27, 2015, 18:11:34 »

http://vaunut.org/kulkutiedot#t10800

Junassa Dr16, ERd, Edameja. Nokela-Otanmäki. Mistä kyse?
tallennettu

Heikki Koivula
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #44 : Heinäkuu 27, 2015, 18:57:02 »

http://vaunut.org/kulkutiedot#t10800

Junassa Dr16, ERd, Edameja. Nokela-Otanmäki. Mistä kyse?

Näytti vievän tasoristeys onnettomuudessa vaurioituneita vaunuja korjattavaksi otanmäkeen.Viimesenä vaununa näytti olevan yksi sininen vaunu!
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #45 : Heinäkuu 27, 2015, 18:58:19 »

Mistä kyse?
Kainuun yöjuna palaa liikenteeseen!  Virnistää   


Ps. Liikenteessä myös paluujuna MV 10801 Otanmäki - Oulu Nokela tiistain puolella. Jotain vaunuja tulee siis takaisinpäinkin.
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #46 : Heinäkuu 27, 2015, 19:08:17 »

http://vaunut.org/kulkutiedot#t10800

Junassa Dr16, ERd, Edameja. Nokela-Otanmäki. Mistä kyse?

Näytti vievän tasoristeys onnettomuudessa vaurioituneita vaunuja korjattavaksi otanmäkeen.Viimesenä vaununa näytti olevan yksi sininen vaunu!

Niin tietysti. En heti osannut yhdistää tuota junaa muutaman viikon takaiseen onnettomuuteen.
tallennettu

Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #47 : Heinäkuu 27, 2015, 19:34:13 »

IC265 veturina Sr1.
tallennettu

Miska Nikkinen
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #48 : Heinäkuu 27, 2015, 21:04:16 »

http://vaunut.org/kulkutiedot#t10800

Junassa Dr16, ERd, Edameja. Nokela-Otanmäki. Mistä kyse?

Hyvin kiinnostavaa - Dr16 A - radalla Murtomäki - Otanmäki. Odotettavissa ehkä veturinvaihto Kontiomäellä?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #49 : Heinäkuu 27, 2015, 21:40:52 »

http://vaunut.org/kulkutiedot#t10800

Junassa Dr16, ERd, Edameja. Nokela-Otanmäki. Mistä kyse?

Hyvin kiinnostavaa - Dr16 A - radalla Murtomäki - Otanmäki. Odotettavissa ehkä veturinvaihto Kontiomäellä?

Aikataulussa ei ole varattuna aikaa veturinvaihdoille. Eikä pysähtynyt Kontiomäellä, eikä Kajaanissa pidempään. Mielenkiintoista.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 55 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina