Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 55 | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #500 : Tammikuu 18, 2018, 23:48:46 »

https://julia.dy.fi/timetables?s=1981&d=8.2.2018
https://julia.dy.fi/timetables?s=1982&d=8.2.2018

Liekköhän jokin katselmusajo? Porvoon museorautatien operoimia junia, mutta numero on mielenkiintoinen.
Nyt jo peruttu?
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 204


« Vastaus #501 : Tammikuu 19, 2018, 16:51:02 »

https://julia.dy.fi/timetables?s=1981&d=8.2.2018
https://julia.dy.fi/timetables?s=1982&d=8.2.2018

Liekköhän jokin katselmusajo? Porvoon museorautatien operoimia junia, mutta numero on mielenkiintoinen.
Nyt jo peruttu?

No kappas kepponen niinpäs onkin.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 720


« Vastaus #502 : Tammikuu 24, 2018, 10:12:09 »

FER ajoi taas Joensuuhun, mutta keskellä yötä.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #503 : Tammikuu 24, 2018, 18:35:13 »

24.1.
R-junat 89689 ja 89706 ajettiin Sm2 kalustolla iltaruuhkassa Riihimältä Tampereelle ja takaisin. Normaalit Sm4-vuorot 9689 ja 9706 peruttiin Riihimäen ja Tampereen väliltä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #504 : Helmikuu 05, 2018, 17:54:42 »

Huomenna kulussa MV 11927 Ilr - Kjä ja torstaina MV 11928 Kjä - Ilr.
tallennettu

Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #505 : Helmikuu 06, 2018, 09:29:20 »

Huomenna kulussa MV 11927 Ilr - Kjä ja torstaina MV 11928 Kjä - Ilr.

Kokoonpano tuli: Allegro (Sm6).
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #506 : Helmikuu 09, 2018, 16:06:48 »

Kahdeksan kerrostalon perjantain IC27 näkyy lähteneen yhdellä Sr1:llä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2018, 16:35:04 kirjoittanut Jonne Seppänen » tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #507 : Helmikuu 22, 2018, 00:41:05 »

Mikähän lienee tämä oudohko kiertomatka https://julia.dy.fi/live/train?n=1273 ?
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #508 : Helmikuu 22, 2018, 02:26:01 »

Mikähän lienee tämä oudohko kiertomatka https://julia.dy.fi/live/train?n=1273 ?
Sehän on IC 273 Hki-Roi. Grafiikoista katsottuna rata on tänäkin yönä poikki Keravan ja Jokelan välillä, minkä takia kaksi lähijunavuoropariakin ajetaan vain Riihimäeltä Jokelaan ja Jokelasta Riihimäelle. IC nyt vain myöhästyi näemmä sen verran, että joutui kiertoradalle oikoradalle..
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #509 : Helmikuu 22, 2018, 06:13:48 »

Mikähän lienee tämä oudohko kiertomatka https://julia.dy.fi/live/train?n=1273 ?
Sehän on IC 273 Hki-Roi. Grafiikoista katsottuna rata on tänäkin yönä poikki Keravan ja Jokelan välillä, minkä takia kaksi lähijunavuoropariakin ajetaan vain Riihimäeltä Jokelaan ja Jokelasta Riihimäelle. IC nyt vain myöhästyi näemmä sen verran, että joutui kiertoradalle oikoradalle..

Juliaan linkittäessä kannattaa välttää Live-sivulle linkittämistä; heti kun juna ei ole enää kulussa, sivua ei löydy. Aikataulu: https://julia.dy.fi/timetables?s=1273&d=21.2.2018
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 720


« Vastaus #510 : Helmikuu 22, 2018, 12:59:46 »

Jotain kummallista on, sillä T2720 näkyy Kiteellä, vaikka se on jo kohta SImpeleellä. FER:n vetureista puolestaan ei nopeustietoa näy.


* T2720 bugittaa 22.2.2018.jpg (33.13 kilotavua, 1021x745 - tarkasteltu 275 kertaa.)
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 351


« Vastaus #511 : Helmikuu 22, 2018, 14:31:22 »

Kun FER ensimmäisen kerran tuli Joensuuhun 102 koneella, näkyi myös nopeustietoa.

Toki nopeustieto ja toki osittain sijaintikin perustuu päätelaitteen GPS-tietoon. Tämä on joskus ajoittain pätkivää, johtuneeko kuplalaitteesta tai auringonpilkuista.

Jos GPS:n antamaa tarkkaa sijaintia tai nopeutta ei ole saatavilla, Livin tietokanta päivittynee radan tunnisteista, eli miten kalusto ylittää akselinlaskijat ja muut radassa olevat virtapiirit. yms.
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #512 : Maaliskuu 01, 2018, 19:57:24 »

Olisi kysymys mikä ainakin osittain liittyy avoimeen dataan ja tässä tapauksessa sen havaitsemattomuuteen.

Riihimäeltä lähti tänään jokin kalustoyksikkö (oletettavasti Sm2) kohti Helsinkiä juuri ennen R-junan (HL9626) aikataulun mukaista lähtöaikaa, mikä oli 6.56. Tämän takia R-juna jäi heti matkan alussa myöhään ja myöhästyi lisää.

Miksi tämä mysteerijuna ei näkynyt eikä näy avoimessa datassa? Vai enkö vain löydä sitä?

Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #513 : Maaliskuu 01, 2018, 20:42:35 »

Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.

IC162 jolkotteli myöhässä, kun vekin kuulutuksen mukaan edessä kupeksi jokin R-juna. Ilmeisesti kyse tuosta episodista?
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #514 : Maaliskuu 01, 2018, 20:46:39 »

Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.

IC162 jolkotteli myöhässä, kun vekin kuulutuksen mukaan edessä kupeksi jokin R-juna. Ilmeisesti kyse tuosta episodista?

Aika varmasti. Itsehän olin siis tuossa R-junassa ja veturinkuljettaja kuulutti, että meidän eteen päästettiin hitaampaa kalustoa joka hidastaa pitkin matkaa.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #515 : Maaliskuu 02, 2018, 14:37:48 »

Olisi kysymys mikä ainakin osittain liittyy avoimeen dataan ja tässä tapauksessa sen havaitsemattomuuteen.

Riihimäeltä lähti tänään jokin kalustoyksikkö (oletettavasti Sm2) kohti Helsinkiä juuri ennen R-junan (HL9626) aikataulun mukaista lähtöaikaa, mikä oli 6.56. Tämän takia R-juna jäi heti matkan alussa myöhään ja myöhästyi lisää.

Miksi tämä mysteerijuna ei näkynyt eikä näy avoimessa datassa? Vai enkö vain löydä sitä?

Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
Kyseinen Sm2-juna oli D 9624, joka oli myöhässä teknisen vian vuoksi. Normaalitilanteessa se olisi saanut myöhästymistä kiinni sen verran, ettei olisi ollut R-junan 9624 tiellä. Sm2 jouduttiin kuitenkin lyhentämään vian vuoksi kahden yksikön pituiseksi neljän sijaan, mikä aiheutti viipeitä asemilla matkustajaruuhkan vuoksi.
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #516 : Maaliskuu 02, 2018, 15:42:55 »

Olisi kysymys mikä ainakin osittain liittyy avoimeen dataan ja tässä tapauksessa sen havaitsemattomuuteen.

Riihimäeltä lähti tänään jokin kalustoyksikkö (oletettavasti Sm2) kohti Helsinkiä juuri ennen R-junan (HL9626) aikataulun mukaista lähtöaikaa, mikä oli 6.56. Tämän takia R-juna jäi heti matkan alussa myöhään ja myöhästyi lisää.

Miksi tämä mysteerijuna ei näkynyt eikä näy avoimessa datassa? Vai enkö vain löydä sitä?

Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
Kyseinen Sm2-juna oli D 9624, joka oli myöhässä teknisen vian vuoksi. Normaalitilanteessa se olisi saanut myöhästymistä kiinni sen verran, ettei olisi ollut R-junan 9624 tiellä. Sm2 jouduttiin kuitenkin lyhentämään vian vuoksi kahden yksikön pituiseksi neljän sijaan, mikä aiheutti viipeitä asemilla matkustajaruuhkan vuoksi.

No niinpäs näytti olevan. Ja nythän tuo löytyi datastakin. Nyt tuo kyseisen junan päästäminen R-junan eteen näyttää kohtuu loogiselta.
tallennettu
Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #517 : Heinäkuu 04, 2018, 07:05:13 »

4.7.
Y-juna 8547/8548 peruttiin välillä Kirkkonummi-Siuntio. Korvaavina junina välillä Kirkkonummi-Siuntio oli HL 88547/88548.
https://julia.dy.fi/timetables?s=88457&d=4.7.2018
https://julia.dy.fi/timetables?s=88458&d=4.7.2018
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 183


« Vastaus #518 : Heinäkuu 04, 2018, 13:15:51 »

4.7.
Y-juna 8547/8548 peruttiin välillä Kirkkonummi-Siuntio. Korvaavina junina välillä Kirkkonummi-Siuntio oli HL 88547/88548.
https://julia.dy.fi/timetables?s=88457&d=4.7.2018
https://julia.dy.fi/timetables?s=88458&d=4.7.2018

Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, mutta miksi Siuntion Y-junien suurin nopeus on koko Sm5-aikakauden ollut 140 eikä 160 km/h, vaikka käsittääkseni sekä radan että kaluston puolesta olisi mahdollista ajaa 160 km/h Vuohimäen ja Siuntion välisellä osuudella?
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #519 : Heinäkuu 09, 2018, 23:11:03 »

Torstaina kulkee MV Ilmalasta Joensuuhun ja puolentoista tunnin päästä takaisin hitaahkolla (ehkä 120 km/h?) aikataululla. Mistä lie kyse?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #520 : Heinäkuu 09, 2018, 23:24:35 »

Torstaina kulkee MV Ilmalasta Joensuuhun ja puolentoista tunnin päästä takaisin hitaahkolla (ehkä 120 km/h?) aikataululla. Mistä lie kyse?

Sm2?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #521 : Heinäkuu 10, 2018, 08:22:27 »

4.7.
Y-juna 8547/8548 peruttiin välillä Kirkkonummi-Siuntio. Korvaavina junina välillä Kirkkonummi-Siuntio oli HL 88547/88548.
https://julia.dy.fi/timetables?s=88457&d=4.7.2018
https://julia.dy.fi/timetables?s=88458&d=4.7.2018

Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, mutta miksi Siuntion Y-junien suurin nopeus on koko Sm5-aikakauden ollut 140 eikä 160 km/h, vaikka käsittääkseni sekä radan että kaluston puolesta olisi mahdollista ajaa 160 km/h Vuohimäen ja Siuntion välisellä osuudella?
Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #522 : Heinäkuu 10, 2018, 13:58:03 »

Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.

Operaattori toimittaa LIIKE-järjestelmään kokoonpanosanoman, jossa on jarrupainonopeutena virheellisesti 140 km/h. Sieltä se valuu avoimeen dataan ja edelleen mm. Juliaan.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #523 : Heinäkuu 10, 2018, 18:30:11 »

Jos seurailee tuon Joensuun junan ajoaikoja, niin ei taida Sm2:n nopeus riittää joka välillä?
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #524 : Heinäkuu 10, 2018, 20:58:12 »

Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.

Operaattori toimittaa LIIKE-järjestelmään kokoonpanosanoman, jossa on jarrupainonopeutena virheellisesti 140 km/h. Sieltä se valuu avoimeen dataan ja edelleen mm. Juliaan.
Aikataulu on suunniteltu 140 km/t -nopeudelle. Mikäli se olisi 160 km/t, niin kuljettajalle maksettaisiin turhaan nopean liikenteen lisäpalkkioita. Ollaan säästeliäitä ja maksetaan vain siitä mitä ollaan tilattu. Suuremmasta nopeudesta ei olisi käytännössä mitään hyötyä noin lyhyillä pikataipaleilla kun halvemmallakin juna kulkee.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 55 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina