Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #525 : Heinäkuu 10, 2018, 21:51:22 » |
|
Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.
Operaattori toimittaa LIIKE-järjestelmään kokoonpanosanoman, jossa on jarrupainonopeutena virheellisesti 140 km/h. Sieltä se valuu avoimeen dataan ja edelleen mm. Juliaan. Aikataulu on suunniteltu 140 km/t -nopeudelle. Mikäli se olisi 160 km/t, niin kuljettajalle maksettaisiin turhaan nopean liikenteen lisäpalkkioita. Ollaan säästeliäitä ja maksetaan vain siitä mitä ollaan tilattu. Suuremmasta nopeudesta ei olisi käytännössä mitään hyötyä noin lyhyillä pikataipaleilla kun halvemmallakin juna kulkee. Nyt ei ole antaa faktatietoa kesän kapasiteetin tilanteesta, mutta ainakin keväällä esim. Karjaalle menneiden Sm5-junien kapasiteetti oli haettu Sn160 ja tuota nopeutta ne myös GPS-tietojen perusteella käyttivät, vaikka kokoonpanoissa ilmoitettiinkin vain 140 km/h. Eli ajoivatkohan kuljettajat nyt sitten tarpeettoman kovaa ilma ylimääräistä ”nopean junan lisää”?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 304
|
« Vastaus #527 : Heinäkuu 11, 2018, 22:13:04 » |
|
Jos seurailee tuon Joensuun junan ajoaikoja, niin ei taida Sm2:n nopeus riittää joka välillä?
Joensuun varikkoalue on jo sen verran täynnä ettei sinne ehkä yhtä raidetta lukuun ottamatta mahdu enempää romujunia, eli en pidä ainakaan todennäköisenä vaihtoehtona. Tiedä sitten, huomennahan tuon näkee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #528 : Heinäkuu 12, 2018, 07:21:28 » |
|
Jos seurailee tuon Joensuun junan ajoaikoja, niin ei taida Sm2:n nopeus riittää joka välillä?
Sr3+Ed+Edb+ERd+Edo (126 m) paukahti juuri kokoonpanoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #529 : Heinäkuu 12, 2018, 16:01:15 » |
|
Sr3 siinä oli. Epähuomiossa tuli bongattua, piti olla muuta menoa vaan peruuntui. http://vaunut.org/kuva/127332
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2018, 18:09:33 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #530 : Heinäkuu 15, 2018, 17:41:21 » |
|
Julian mukaan IC 966 ajetaan kalustolla Sr1+Expt+Ed+Rx+Edb+Ed
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #531 : Heinäkuu 15, 2018, 20:37:29 » |
|
Julian mukaan IC 966 ajetaan kalustolla Sr1+Expt+Ed+Rx+Edb+Ed
Sama vaunusto oli tänään junassa IC 464, ja runko näkyy siirtyneen Tampereelta turkuun junassa IC 922, ja junassa IC 924 on mennyt Turkuun tampereen vararunko Sr1+Ex+Ex+Rx+Edb+Ed
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #532 : Heinäkuu 15, 2018, 23:16:22 » |
|
Sama vaunusto oli tänään junassa IC 464, ja runko näkyy siirtyneen Tampereelta turkuun junassa IC 922, ja junassa IC 924 on mennyt Turkuun tampereen vararunko Sr1+Ex+Ex+Rx+Edb+Ed Ja nyt tuli IC 942:n kalustoksi Sr1+Ed+Edb+Rx+Ex+Ex. https://julia.dy.fi/timetables?s=942&d=16.7.2018
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #534 : Heinäkuu 28, 2018, 22:21:50 » |
|
Julian mukaan tänään oli liikenteessä "12-juna" tai HL 88514 välillä Pasila-Helsinki.
Siellä se näyttää olevan avoimessa raakadatassakin tuolla tavalla. Nähtävästi tuollainen kiireellinen kapasiteettihakemus on siis mahdollista tehdä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 313
|
« Vastaus #535 : Heinäkuu 29, 2018, 14:11:43 » |
|
IC 28 ajettu eilen Hakosillan ja oikoradan kautta numerolla 1028 ja Helsinkiin yli 4.5 tuntia myöhässä..
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #536 : Heinäkuu 29, 2018, 20:14:38 » |
|
IC 28 ajettu eilen Hakosillan ja oikoradan kautta numerolla 1028 ja Helsinkiin yli 4.5 tuntia myöhässä..
Riihimäen aseman eteläpuolella on ollut yöllä sähköratatöiden vuoksi näemmä totaalikatko. Kun juna ei ole ehtinyt ohi ennen katkon alkua, on se kierrätetty Lahden kautta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jere Vainionpää
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #537 : Elokuu 16, 2018, 18:02:38 » |
|
Aika mielenkiintoinen juna omasta mielestäni 24.8. ja 25.8. kulussa: HSM 398 Lahdesta Tampereelle. Miksi se on merkitty taajamajunaksi eikä lähijunaksi? Mahdollisesti jokin "koejuna" suoraan Lh-Tpe-yhteyteen? Ilmeisestikin VR:n beta-kaupasta voi kuitenkin ostaa lippuja kyseiseen junaan. https://julia.dy.fi/timetables?s=398&d=24.8.2018
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #538 : Elokuu 16, 2018, 18:14:54 » |
|
Aika mielenkiintoinen juna omasta mielestäni 24.8. ja 25.8. kulussa: HSM 398 Lahdesta Tampereelle. Miksi se on merkitty taajamajunaksi eikä lähijunaksi? Mahdollisesti jokin "koejuna" suoraan Lh-Tpe-yhteyteen? Ilmeisestikin VR:n beta-kaupasta voi kuitenkin ostaa lippuja kyseiseen junaan. https://julia.dy.fi/timetables?s=398&d=24.8.2018Lisäjuna Cheekin konserttiin liittyen, olisiko kaukoliikenteen hoidossa, en tiedä miksi on annettu tuollainen numero. Lisäliikennettä on myös yksi lähijuna ja Ic Helsinkiin sekä yksi lähijuna Riksuun.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #539 : Elokuu 17, 2018, 09:16:40 » |
|
Mahdollisesti jokin "koejuna" suoraan Lh-Tpe-yhteyteen?
Jere, nyt on aikataulukaudelle 2019 julkaistussa kapasiteetissa suora Kouvola-Tampere-Kouvola IC-pari, kulussa lauantaisin. Tuo on varmaankin se kokeilu mistä oli jo keväällä lehdissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jere Vainionpää
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #540 : Elokuu 17, 2018, 15:13:44 » |
|
Mahdollisesti jokin "koejuna" suoraan Lh-Tpe-yhteyteen?
Jere, nyt on aikataulukaudelle 2019 julkaistussa kapasiteetissa suora Kouvola-Tampere-Kouvola IC-pari, kulussa lauantaisin. Tuo on varmaankin se kokeilu mistä oli jo keväällä lehdissä. Niinpäs näyttääkin olevan - avoimessa datassa IC201 ja IC202.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #542 : Elokuu 29, 2018, 20:04:51 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #543 : Syyskuu 06, 2018, 15:54:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 314
|
« Vastaus #544 : Syyskuu 07, 2018, 17:16:58 » |
|
Avoimen datan mukaan R-junat 9689 ja 9690 on ajettu 7.9.2018 Sm5-kalustolla. Syy voi olla esim. se, että Sm4-runkoja on paljon samaan aikaan huollossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 183
|
« Vastaus #545 : Syyskuu 07, 2018, 17:42:01 » |
|
Avoimen datan mukaan R-junat 9689 ja 9690 on ajettu 7.9.2018 Sm5-kalustolla. Syy voi olla esim. se, että Sm4-runkoja on paljon samaan aikaan huollossa.
Oletettavasti samasta syystä R-juna 9691 ajettiin eilen normaalin neljän Sm4-yksikön sijaan kahdella yksiköllä. Tikkurilan kohdalla tunnelma oli jo niin tiivis, että osa porukasta jäi laiturille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #546 : Syyskuu 08, 2018, 02:14:09 » |
|
R-junat 9705/9706 ajetting Sm5:llä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #548 : Lokakuu 11, 2018, 11:08:11 » |
|
Juliasta päätellen Ervelään junan S 976 rikkoontumisen vuoksi Ervelään jääneen junan 943 vaunuston siirto. Tuo hajonneen S976 runkoa hakemaan lienee mennyt MV 11901. Paluujuna tuolle (2 x Sm3) pitäisi olla 11902. Aikataulun mukainen lähtöaika olisi ollut klo 11.00 ja VR-yhtymä oy:n liikennetiedoitteissa on arvioitu radan olevan vapaa liikenteelle klo 12 mennessä. Tällä hetkellä IC 954 odottaa radan vapautumista Salossa. Päivitys Liikennetiedote 11:57: ..."Radan arvioidaan olevan liikennöitävissä klo 12:30 mennessä." Tuolla junalla IC 1176 oli pysähdys Karjaalla. Liekö tuon IC 943 matkustajia varten??
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #549 : Lokakuu 11, 2018, 13:45:11 » |
|
Eikös tuo IC 1176 ollut junan S 976 matkustajien haku pois linjalle jääneestä Pendolinosta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|