Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 54 | Siirry alas Tulostusversio
Henrik Hietala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #575 : Huhtikuu 06, 2019, 09:31:54 »

Julialla on kuitenkin onneksi pärjätty Hymyilee

Minua kiinnostaisi tietää, mitä Juliasta tällä hetkellä puuttuu tai mitä siinä pitäisi kehittää. Tästäkin vastauksesta kun saa sellaisen käsityksen, että se kelpaa käytettäväksi, mutta jotain vikaa on.

Onko kyse jostain pikkujutuista, jotka voisi toteuttaa puolessa tunnissa vai jostain isommasta?

Kertokaa vapaasti, haluaisin kehittää Juliaa eteenpäin nykyistä paremmaksi. Sen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin tehdä harrastamisesta helpompaa ja hauskempaa.


Mainittakoon ensiksi, että Julia on aivan loistava palvelu Hymyilee
Yksi asia tulee kuitenkin mieleen, johon junat.dy.fi auttoi; ilman gps-tietoa liikkuvien junien näyttäminen kartalla. Olisiko mahdollista toteuttaa juliaankin kartta niin, että jos ei jonkin junan gps-paikkatietoa ole saatavilla, näytettäisi kuitenkin, millä raideosuudella se on menossa (sen sijaan, että sitä ei näytetä kartalla ollenkaan) ?
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #576 : Huhtikuu 06, 2019, 10:06:29 »

Julialla on kuitenkin onneksi pärjätty Hymyilee

Minua kiinnostaisi tietää, mitä Juliasta tällä hetkellä puuttuu tai mitä siinä pitäisi kehittää. Tästäkin vastauksesta kun saa sellaisen käsityksen, että se kelpaa käytettäväksi, mutta jotain vikaa on.

Onko kyse jostain pikkujutuista, jotka voisi toteuttaa puolessa tunnissa vai jostain isommasta?

Kertokaa vapaasti, haluaisin kehittää Juliaa eteenpäin nykyistä paremmaksi. Sen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin tehdä harrastamisesta helpompaa ja hauskempaa.


Olen muistaakseni joskus aiemminkin pyytänyt tätä, mutta olisi kiva jos kännykällä käytettäessä (ruutu pystyasennossa) livegrafiikassa olisi näkyvillä näppäimet edellisen ja seuraavan vuorokauden vaihtamiseksi. Nyt mun pitää ensin puhelimen asetuksista sallia näytön kääntö (jota tykkään normaalisti pitää pois päältä), sitten kääntää puhelin vaakatasoon, valita päivämäärä, kääntää puhelin pystyyn ja lukita kääntö.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #577 : Huhtikuu 06, 2019, 14:39:59 »

Onko tuo junat.dy.fi sivusto lopetettu vai mikä siellä on, kun ei ole vähään aikaan toiminut? Vastaukseksi kun menee sivustolle tulee Tälle verkkosivulle ei pääse. Julialla on kuitenkin onneksi pärjätty Hymyilee

Palveluntarjoaja lopetti yllättäen ja siinä sivussa hävisi myös vanha ohjelmisto. En ole vielä tehnyt uutta. Mulla on ollut muuta tekemistä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #578 : Huhtikuu 06, 2019, 17:56:26 »

Julialla on kuitenkin onneksi pärjätty Hymyilee

Minua kiinnostaisi tietää, mitä Juliasta tällä hetkellä puuttuu tai mitä siinä pitäisi kehittää. Tästäkin vastauksesta kun saa sellaisen käsityksen, että se kelpaa käytettäväksi, mutta jotain vikaa on.

Onko kyse jostain pikkujutuista, jotka voisi toteuttaa puolessa tunnissa vai jostain isommasta?

Kertokaa vapaasti, haluaisin kehittää Juliaa eteenpäin nykyistä paremmaksi. Sen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin tehdä harrastamisesta helpompaa ja hauskempaa.


Tilastoista ja tilastoinnista kiinnostuneena toivoisin:
*asemakohtainen täsmällisyys (valintana asema yleensä, ts. kaikki junat tai haluttu junalaji, tai määrätty yksittäinen juna valitulla asemalla)
*em. liittyvä aikarajausmahdollisuus kuten juliadatan tarkennetussa haussa
*täsmällisyyden esitystapa prosentteina

Tässä on ihan hyvä ajatus omine rajoitteineen https://yle.fi/uutiset/3-10482420
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #579 : Huhtikuu 08, 2019, 01:29:33 »


Kertokaa vapaasti, haluaisin kehittää Juliaa eteenpäin nykyistä paremmaksi. Sen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin tehdä harrastamisesta helpompaa ja hauskempaa.


Graafisissa aikatauluissa voisi olla näkymäsuodattimia, esimerkiksi junatyyppien mukaan sekä togglet aikatauluviivoille, toteutumille ja perutuille.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #580 : Huhtikuu 08, 2019, 08:16:42 »

Julialla on kuitenkin onneksi pärjätty Hymyilee

Minua kiinnostaisi tietää, mitä Juliasta tällä hetkellä puuttuu tai mitä siinä pitäisi kehittää. Tästäkin vastauksesta kun saa sellaisen käsityksen, että se kelpaa käytettäväksi, mutta jotain vikaa on.

Onko kyse jostain pikkujutuista, jotka voisi toteuttaa puolessa tunnissa vai jostain isommasta?

Kertokaa vapaasti, haluaisin kehittää Juliaa eteenpäin nykyistä paremmaksi. Sen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin tehdä harrastamisesta helpompaa ja hauskempaa.


Olen muistaakseni joskus aiemminkin pyytänyt tätä, mutta olisi kiva jos kännykällä käytettäessä (ruutu pystyasennossa) livegrafiikassa olisi näkyvillä näppäimet edellisen ja seuraavan vuorokauden vaihtamiseksi. Nyt mun pitää ensin puhelimen asetuksista sallia näytön kääntö (jota tykkään normaalisti pitää pois päältä), sitten kääntää puhelin vaakatasoon, valita päivämäärä, kääntää puhelin pystyyn ja lukita kääntö.

Tämä näkyy olevan toteutettu, kiitos!
tallennettu
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #581 : Huhtikuu 08, 2019, 09:14:16 »

T3732 (Linkki Julian kulkuhistoriaan), joka on aikasemmin kulkenut Raumalta Tampere tavaraan, on näköjään kulkenut suoraan Riihimäki tavaraan huhtikuun alusta alkaen.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #582 : Huhtikuu 17, 2019, 19:36:53 »

Kertokaa vapaasti, haluaisin kehittää Juliaa eteenpäin nykyistä paremmaksi. Sen perimmäinen tarkoitus on kuitenkin tehdä harrastamisesta helpompaa ja hauskempaa.

Kiitos kaikista kommenteista! Tässä muutamia vastauksia:

Yksi asia tulee kuitenkin mieleen, johon junat.dy.fi auttoi; ilman gps-tietoa liikkuvien junien näyttäminen kartalla. Olisiko mahdollista toteuttaa juliaankin kartta niin, että jos ei jonkin junan gps-paikkatietoa ole saatavilla, näytettäisi kuitenkin, millä raideosuudella se on menossa (sen sijaan, että sitä ei näytetä kartalla ollenkaan) ?

Juhani oli tosiaan tehnyt varsin mittavan työn, että raideosuuksien ratakilometrit oli muutettu rataverkkoa vastaaviksi koordinaateiksi ja näyttäminen kartalla oli mahdollista. Vastaava tietoaineisto on tullut sähköisen tietomallin kehityttyä vasta muutama kuukausi sitten saataville avoimeen dataan.

Asiaa voisi edistää, mutta tässä on myös kääntöpuoli. Monessa paikassa ympäri Suomea raideosuudesta saatu tieto voi sijoittaa junan 5 - 50 kilometriä pitkälle osuudelle, eikä tarkempaa tietoa tiedetä. Jotenkin pitäisi siis todella selvästi osoittaa, että kyse on äärimmäisen epätarkasta tiedosta. Pelkkä punainen raideviiva ei välttämättä kerro mitään, kun näitä avoimen datan palveluita tuntuu käyttävän varsin moni, eikä kaikilla ole välttämättä edes auttavaa ymmärrystä paikantamiseen liittyvistä kiemuroista. Kokonaan näkymätön täplä saattaa siis olla jossain mielessä jopa parempi kuin kartalla aivan väärässä paikassa näkyvä merkki.


Olen muistaakseni joskus aiemminkin pyytänyt tätä, mutta olisi kiva jos kännykällä käytettäessä (ruutu pystyasennossa) livegrafiikassa olisi näkyvillä näppäimet edellisen ja seuraavan vuorokauden vaihtamiseksi. Nyt mun pitää ensin puhelimen asetuksista sallia näytön kääntö (jota tykkään normaalisti pitää pois päältä), sitten kääntää puhelin vaakatasoon, valita päivämäärä, kääntää puhelin pystyyn ja lukita kääntö.

Jotain muutoksia nappeihin silloin teinkin. Isolla näytölläkään live-grafiikassa ei pääse vaihtamaan nuolilla päivästä toiseen, mutta laitoin nyt kalenterinapin tosiaan esiin. Ehkä en silloin hoksannut, että kyse oli päivämäärän vaihtamisesta. Tuosta vuorokauden rajaan liittyvästä ongelmasta pitäisi ylipäänsä päästä eroon.


Tilastoista ja tilastoinnista kiinnostuneena toivoisin:
*asemakohtainen täsmällisyys (valintana asema yleensä, ts. kaikki junat tai haluttu junalaji, tai määrätty yksittäinen juna valitulla asemalla)
*em. liittyvä aikarajausmahdollisuus kuten juliadatan tarkennetussa haussa
*täsmällisyyden esitystapa prosentteina

Tilastoja voisi tosiaan kehittää, tekeminen on jäänyt aika pahasti vaiheeseen. Palvelun kutsumanimi on muuten edelleen Julia, osoitteeksi vain tuli juliadata.fi, koska domainin julia.fi omistaja ei halunnut millään tapaa keskustella tuon osoitteen myymisestä tai muusta luovuttamisesta.


Graafisissa aikatauluissa voisi olla näkymäsuodattimia, esimerkiksi junatyyppien mukaan sekä togglet aikatauluviivoille, toteutumille ja perutuille.

Näitä voisi toteuttaa samalla, kun uusisi graafisen aikataulun piirtomekanismia muutenkin tuon yllä mainitun vuorokausirajaongelman vuoksi.


Sähköpostihälytykset, vuorokauden aikana tulee välillä valtava määrä viestejä Julian junavahdilta. Voisiko näitä, varsinkin junat joiden lähtö 1-2 päivän päässä saada niputettua päivän päätteeksi yhteen sähköpostiviestiin? Mielummin lukisi nämä yhdestä postista kuin 47 eri osassa.

Tämä on erittäin hyvä idea ja suht pienitöinen toteuttaa. Itselle tulee noita viestejä sen verran vähän, etten ole koskaan hoksannut asiaa. Kenties se olisi hyvä, että 24 tunnin sisällä lähtevät toimitettaisiin heti ja loput esim. keskiyöllä. Jos pääsiäisenä on aikaa, niin tämän voisi ottaa työn alle.


Palautetta saa laittaa myöhemminkin Julian palautelomakkeen kautta. En ole tainnut jättää yhteenkään viestiin ainakaan tarkoituksella vastaamatta, jos palautteen kirjoittaja on sähköpostiosoitteensa antanut.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 442


« Vastaus #583 : Huhtikuu 20, 2019, 10:09:44 »

Tonniysi siirtynyt eilen illalla Porista Kokemäelle, mutta missä junassa se on mennyt Raumalle, kun Julian aikatauluista ei löytynyt yhtään sopivaa junaa Kokemäeltä Raumalle Huh

https://juliadata.fi/timetables?s=1998&d=19.4.2019
https://juliadata.fi/timetables?s=1941&d=20.4.2019

Samaa ihmettelin itsekin. Jos katsoo tarkemmin raiteiden varautumisia, voisi luulla junan siirtyneen teleportaaliteitse Peipohjasta Raumalle. Mitään jälkiä kaluston liikkeistä en löydä Dataan jääneen sen paremmin ratapihoilla kuin linjaosuuksillakaan. Vaihdettiinkohan junaan siirtoajon ajaksi puiset pyörät akselinlaskijoiden hämäämiseksi?  Hymyilee leveästi
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #584 : Huhtikuu 20, 2019, 11:19:31 »

Tonniysi siirtynyt eilen illalla Porista Kokemäelle, mutta missä junassa se on mennyt Raumalle, kun Julian aikatauluista ei löytynyt yhtään sopivaa junaa Kokemäeltä Raumalle Huh

https://juliadata.fi/timetables?s=1998&d=19.4.2019
https://juliadata.fi/timetables?s=1941&d=20.4.2019

Samaa ihmettelin itsekin. Jos katsoo tarkemmin raiteiden varautumisia, voisi luulla junan siirtyneen teleportaaliteitse Peipohjasta Raumalle. Mitään jälkiä kaluston liikkeistä en löydä Dataan jääneen sen paremmin ratapihoilla kuin linjaosuuksillakaan. Vaihdettiinkohan junaan siirtoajon ajaksi puiset pyörät akselinlaskijoiden hämäämiseksi?  Hymyilee leveästi

MUS 1991 (20.4.2019):
Kokemäki 8:52
Kiukainen 9:06/9:08
Vuojoki 9:32
Rauma 10:33
tallennettu
Marko Tanskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #585 : Huhtikuu 20, 2019, 11:25:45 »

Taitaa toi 1009 touhu muutenkin olla omituista. Avoimuus ja läpinäkyvyys puuttuu. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 442


« Vastaus #586 : Huhtikuu 20, 2019, 11:34:34 »

Tonniysi siirtynyt eilen illalla Porista Kokemäelle, mutta missä junassa se on mennyt Raumalle, kun Julian aikatauluista ei löytynyt yhtään sopivaa junaa Kokemäeltä Raumalle Huh

https://juliadata.fi/timetables?s=1998&d=19.4.2019
https://juliadata.fi/timetables?s=1941&d=20.4.2019

Samaa ihmettelin itsekin. Jos katsoo tarkemmin raiteiden varautumisia, voisi luulla junan siirtyneen teleportaaliteitse Peipohjasta Raumalle. Mitään jälkiä kaluston liikkeistä en löydä Dataan jääneen sen paremmin ratapihoilla kuin linjaosuuksillakaan. Vaihdettiinkohan junaan siirtoajon ajaksi puiset pyörät akselinlaskijoiden hämäämiseksi?  Hymyilee leveästi

MUS 1991 (20.4.2019):
Kokemäki 8:52
Kiukainen 9:06/9:08
Vuojoki 9:32
Rauma 10:33


Mistä lähteestä Pirttis sait tuon? Ja edelleen ihmettelen, millä konstilla Tonni-Ysi Oy on onnistunut estämään siirtoajon ja ympäriajon aiheuttamien raiteiden varautumisten näkymisen Juliassa? Ja miksi ihmeessä?
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #587 : Huhtikuu 20, 2019, 11:40:18 »

Mistä lähteestä Pirttis sait tuon? Ja edelleen ihmettelen, millä konstilla Tonni-Ysi Oy on onnistunut estämään siirtoajon ja ympäriajon aiheuttamien raiteiden varautumisten näkymisen Juliassa? Ja miksi ihmeessä?

Tuollahan se aikataulu LIIKE-järjestelmässä on.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 442


« Vastaus #588 : Huhtikuu 20, 2019, 12:01:11 »

Onko aikataulu merkitty arkaluonteiseksi eli aikataulu ei päädy avoimeen dataan ja näy missään?

Samaan tyyliin kuin sotilasjunien tapauksessa voidaan toimia. Tonni-Ysi Oy kehottaa nettisivuillaan matkustajiaan tarkkailemaan Juliaa juniensa aikataulunmukaisen kulun varmistamiseksi. Koska siirtoajo MUS 1991 ei ollut avoin yleisölle, Tonni-Ysi Oy halusi kulkutiedot Juliasta piilottamalla korrektisti ehkäistä tilanteen, jossa turhan äkkinäisille, asemalaitureille parveilemaan saapuneille nostalgiamatkustajille aiheutuisi pettymys heidän huomatessaan pyrkivänsä junaan, joka ei olekaan yleisölle avoin. Näin sen täytyy olla.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #589 : Huhtikuu 20, 2019, 12:06:42 »

Ei tämäkään näy avoimessa:

MUS 1992 (20.04.2019):
Rauma 17:18
Vuojoki 18:20
Kiukainen 18:45/18:46
Kokemäki 19:00/19:38
Ahvenus 19:52
Äetsä 20:05
Vammala 20:18/20:20
Heinoo 20:28
Karkku 20:36/20:38
Suoniemi 20:51
Siuro 21:01
Nokia 21:11
Kalkku 21:16
Lielahti 21:22
Tampere 21:29
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #590 : Huhtikuu 20, 2019, 12:29:13 »

Onko aikataulu merkitty arkaluonteiseksi eli aikataulu ei päädy avoimeen dataan ja näy missään?

Niin kai ilmeisesti. Siihen on hakemusta tehtäessä raksi ruutuun -tyyppinen valinta. Liitteenä kuvankaappaus ohjeesta. Käytetään silloin, kun junassa on mukana valtionpäämies, ydinmateriaalia tai kyseessä on sotilaskuljetus.

Sitten taas se, että onko junan aikataulu merkitty arkaluonteiseksi, ei näy muille LIIKE-järjestelmän käyttäjille, mikä lienee jossain määrin julkisuuslain vastaista.


* liikehakemus.png (275.34 kilotavua, 828x923 - tarkasteltu 323 kertaa.)
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #591 : Huhtikuu 20, 2019, 16:09:17 »

Koska siirtoajo MUS 1991 ei ollut avoin yleisölle

Siirtoajot kuuluisi hakea V-tunnuksella.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 442


« Vastaus #592 : Huhtikuu 20, 2019, 16:46:55 »

Koska siirtoajo MUS 1991 ei ollut avoin yleisölle

Siirtoajot kuuluisi hakea V-tunnuksella.

No voihan V! ...V niin kuin vintagejuna.  Iskee silmää
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 204


« Vastaus #593 : Huhtikuu 20, 2019, 18:22:14 »

Nämä tässä keskustelua herättäneet junat löytyvät höyryveturimatkojen nettisivuilta. Sen mukaan ne ovat ihan yleisöajoja.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #594 : Huhtikuu 20, 2019, 21:51:08 »

Niin kai ilmeisesti. Siihen on hakemusta tehtäessä raksi ruutuun -tyyppinen valinta. Liitteenä kuvankaappaus ohjeesta. Käytetään silloin, kun junassa on mukana valtionpäämies, ydinmateriaalia tai kyseessä on sotilaskuljetus.

Sitten taas se, että onko junan aikataulu merkitty arkaluonteiseksi, ei näy muille LIIKE-järjestelmän käyttäjille, mikä lienee jossain määrin julkisuuslain vastaista.

Mitenkäs tämä?
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,8073
http://vaunut.org/kuva/99464
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #595 : Huhtikuu 20, 2019, 21:58:05 »

Niin kai ilmeisesti. Siihen on hakemusta tehtäessä raksi ruutuun -tyyppinen valinta. Liitteenä kuvankaappaus ohjeesta. Käytetään silloin, kun junassa on mukana valtionpäämies, ydinmateriaalia tai kyseessä on sotilaskuljetus.

Sitten taas se, että onko junan aikataulu merkitty arkaluonteiseksi, ei näy muille LIIKE-järjestelmän käyttäjille, mikä lienee jossain määrin julkisuuslain vastaista.

Mitenkäs tämä?
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,8073
http://vaunut.org/kuva/99464

Tuo juna (607, 3.5.2015) on näkyvissä avoimessa datassa. Eli käytännössä ei ollut ns. arkaluonteinen. Tuo ominaisuus on tosin mahdollisesti kehitetty vasta myöhemmin. Sen kehittäminen liittyy tietääkseni sotilaskuljetuksiin, jotka haluttiin pois avoimesta datasta. Puolustusvoimilla on laillinen oikeus poistaa junansa näkyvistä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #596 : Huhtikuu 20, 2019, 22:06:21 »

Niin kai ilmeisesti. Siihen on hakemusta tehtäessä raksi ruutuun -tyyppinen valinta. Liitteenä kuvankaappaus ohjeesta. Käytetään silloin, kun junassa on mukana valtionpäämies, ydinmateriaalia tai kyseessä on sotilaskuljetus.

Sitten taas se, että onko junan aikataulu merkitty arkaluonteiseksi, ei näy muille LIIKE-järjestelmän käyttäjille, mikä lienee jossain määrin julkisuuslain vastaista.

Mitenkäs tämä?
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,8073
http://vaunut.org/kuva/99464

Ei tainnut olla LIIKE - järjestelmässä ko. kohtaa 2015, tai ei ainakaan aktiivisesti käytetty.

En ole lainoppinut, mutta näkisin että rajoitukset mahtuvat Julkisuuslain 24 pykälän alakohtiin, jos kyseessä on valtionpäämies, ydinmateriaali tai sotilaskuljetus:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#L6P24
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 813


« Vastaus #597 : Huhtikuu 20, 2019, 22:12:00 »

Ei tainnut olla LIIKE - järjestelmässä ko. kohtaa 2015, tai ei ainakaan aktiivisesti käytetty.
Ruotsin kuningasparin junamatkan aikaan ei tuollaisia rastituksia ollut olemassa.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #598 : Huhtikuu 20, 2019, 22:14:55 »

Niin kai ilmeisesti. Siihen on hakemusta tehtäessä raksi ruutuun -tyyppinen valinta. Liitteenä kuvankaappaus ohjeesta. Käytetään silloin, kun junassa on mukana valtionpäämies, ydinmateriaalia tai kyseessä on sotilaskuljetus.

Sitten taas se, että onko junan aikataulu merkitty arkaluonteiseksi, ei näy muille LIIKE-järjestelmän käyttäjille, mikä lienee jossain määrin julkisuuslain vastaista.

Mitenkäs tämä?
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,8073
http://vaunut.org/kuva/99464

Ei tainnut olla LIIKE - järjestelmässä ko. kohtaa 2015, tai ei ainakaan aktiivisesti käytetty.

En ole lainoppinut, mutta näkisin että rajoitukset mahtuvat Julkisuuslain 24 pykälän alakohtiin, jos kyseessä on valtionpäämies, ydinmateriaali tai sotilaskuljetus:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#L6P24

En minäkään. Mutta jos niin on, pitäisi olla näkyvillä myös Julkisuuslain 25 pykälän mukainen merkintä, että aikataulu on salassa pidettävää tietoa... Näinhän ei nyt ole. Iskee silmää
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #599 : Huhtikuu 20, 2019, 22:58:18 »

Älkää nyt pojjaat, virheitähän nyt aina sattuu: vahingossa rasti väärään ruutuun, reksiteriröinnin unohtuminen ( http://vaunut.org/kuva/132295 ) jne, mutta kaikki aina samalle operaattorille - ken valvoo toimintaa?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 54 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina