Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 55 | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #775 : Helmikuu 17, 2021, 11:19:02 »

Eikai dynamiittivaihteella ole muuta kuin joku räjähdetehdas.

Niin, juuri sinne se menee Hymyilee Eikä se nyt "ihan vaan joku satunnainen räjähdetehdas" ole; https://forcitgroup.com/

http://vaunut.org/sarja/3539
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #776 : Helmikuu 17, 2021, 12:11:01 »

Niin, liikenne on viime aikoina (ennen tätä taukoa) koostunut typpihappo-Vgoboista. Aikaisemmin tuli junalauttavaunuilla jotain räjähteiden raaka-ainetta, mutta tämä loppui silloin 10-luvun alussa. Myös Vgk-vaunuja on nähty.

Joskus 2000-luvun ihan alussa on vielä mennyt räjähteitä Puolustusvoimien käyttöön muistaakseni ainakin Vuorten-vuorelle.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #777 : Helmikuu 17, 2021, 12:54:35 »

Niin, liikenne on viime aikoina (ennen tätä taukoa) koostunut typpihappo-Vgoboista. Aikaisemmin tuli junalauttavaunuilla jotain räjähteiden raaka-ainetta, mutta tämä loppui silloin 10-luvun alussa. Myös Vgk-vaunuja on nähty.

Joskus 2000-luvun ihan alussa on vielä mennyt räjähteitä Puolustusvoimien käyttöön muistaakseni ainakin Vuorten-vuorelle.

Osaatko Riku kertoa tuosta Vuorten-vuoren liikenteestä tarkemmin? Milloinkohan linjavaihde on perustettu?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #778 : Helmikuu 17, 2021, 13:17:48 »


 Milloinkohan linjavaihde on perustettu?

Oletko katsonut, mitä Vaunut.orgin liikennepaikkahausta löytyy....
Jatkoselvitykset edellyttänevät Käskylehtiin (KL) ja Virallisiin tiedotuksiin (VT) tutustumista, Myös aikataulukirjoista löytyvistä rataosaselostuksista löytynee lisätietoja.

tallennettu
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #779 : Helmikuu 17, 2021, 22:00:53 »

Rohkenisin väittää että KL/VT-lehdistä ei löydy mainintaa Vuorten-vuoresta tällä nimellä. Mutta Asevarikon raide on Kumisevan alaisena lisätty 30.12.1971 annetulla määräyksellä Liikennepaikkojen välimatkat luetteloon [VT 1/1972].

Muistiinpanosta löytyy että raide olisi ollut maaliskuussa 1971. Tieto on ehkä aikataulukirjasta tai Resiinasta.
Resiina-lehdissä oli artikkelit, Suolahti–Haapajärvi-rautatie, 72 (4/85) ja 73 (1/86).
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #780 : Helmikuu 18, 2021, 02:11:58 »


 Milloinkohan linjavaihde on perustettu?

Oletko katsonut, mitä Vaunut.orgin liikennepaikkahausta löytyy....

Siellä kerrotaan, että "Avattu vaihteena (=liikennepaikkana) vasta aivan viime vuosina. "

...joka ei kerro oikeastaan mitään.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #781 : Helmikuu 19, 2021, 16:55:59 »

Juliasta totesin, että tänään perjantaina hyvin moni Ic-juna Hki - Tku vv. ajetaan Pendolinona, mistäköhän johtuu?
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #782 : Helmikuu 19, 2021, 22:33:04 »

Juliasta totesin, että tänään perjantaina hyvin moni Ic-juna Hki - Tku vv. ajetaan Pendolinona, mistäköhän johtuu?

Itsekin kiinnitin huomiota asiaan. Olisiko vetokalustossa vikaa nyt? Sm3 taitaa ainakin kestää paremmin kuin Sr2
tallennettu
Samuli Myllylä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #783 : Helmikuu 20, 2021, 14:57:58 »

19.2 IC 23 oli hyytynyt jonnekin Haukiputaan tienoille. Sr3 ei ilmeisesti enää suostunut yhteistyöhön ja Oulusta Sr1 hätiin, joka veti junan perille yli 2 tuntia myöhässä.

Tänään taas IC 416:n lähtö Rovaniemeltä viivästynyt reilusti yli tunnin. Nyt näyttää olevan 2 x Sr1 keulilla.  Huh
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #784 : Helmikuu 21, 2021, 12:09:14 »

PYO 269 reilusti myöhässä.
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #785 : Helmikuu 23, 2021, 13:39:20 »

Jälleen on yksi Sm2-yksikkö sakannut, tällä kertaa 6062 (punainen), joka palasi liikenteeseen sunnuntaiyönä. Se lähti eilen päivän viimeisessä G-junavuorossa Lahden suuntaan, mutta Hikiältä lähdön jälkeen on ilmennyt vikaa, ja juna on pysähtynyt. Matka kuitenkin saatiin lopulta jatkumaan perille asti, ja Lahteen saavuttiin 50 minuuttia myöhässä. Outoa kyllä, mutta myöhästymisen syyksi on kalustovian sijaan merkitty "L501 Liikenteenhoito: Edessä oleva kalusto tukkii radan, kalusto rikki".

Tänä aamuna yksikkö oli tarkoitus ajaa tyhjänä Lahdesta Riihimäelle, mutta se ei kuitenkaan onnistunut. Yksi aamun G-junavuoroista Riihimäen suuntaan jouduttiin myös perumaan, koska 6062 ei ollut ajokunnossa. Lopulta yksikkö saatiin siirrettyä Riihimäelle 6071:n avustuksella, ja kaksikko lähti matkaan G-junassa 9916. Ilmeisesti 6062 on edelleen Riihimäellä.

https://juliadata.fi/timetables?s=9973&d=22.2.2021 (G-juna, johon tuli vikaa)
https://juliadata.fi/timetables?s=11660&d=23.2.2021 (ensimmäinen yritys saada 6062 liikkeelle)
https://juliadata.fi/timetables?s=11662&d=23.2.2021 (toinen yritys)
https://juliadata.fi/timetables?s=9912&d=23.2.2021 (peruttu G-juna)
https://juliadata.fi/timetables?s=9916&d=23.2.2021 (G-juna, jossa 6062 siirrettiin Riihimäelle)
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #786 : Helmikuu 24, 2021, 15:42:51 »

Sm2:sia on vikaantunut taas lisää. Punaisen 6062:n lisäksi peruskorjatut vihreät 6085, 6071 ja 6069 ovat nyt pois pelistä.

6085 otettiin peruskorjaukseen lokakuussa ja se valmistui joulukuussa. Se ei kuitenkaan ehtinyt olla liikenteessä peruskorjattuna edes kuukautta, kun se joutui jäämään huoltoon, joka lopulta venyi 1,5 kuukauden mittaiseksi. Huolto siis kesti lähes yhtä pitkään kuin peruskorjaus. 6085 palasi viimein liikenteeseen toissa päivänä, se lähti ensin T-junassa Riihimäelle ja sieltä G-linjalle koko päiväksi. Yksikön piti palata seuraavana yönä T-junassa Helsinkiin, mutta näin ei ole tapahtunut eikä sitä ole näkynyt muidenkaan junien kokoonpanotiedoissa. Ilmeisesti 6085 seisoo siis Riihimäellä eikä oletettavasti taaskaan ole ajokunnossa.

https://juliadata.fi/timetables?s=9972&d=22.2.2021 (6085:n viimeisin ajo)
https://juliadata.fi/timetables?s=9614&d=23.2.2021 (kahden yksikön T-juna, jossa 6085 ei ollut)

6071:n puolestaan oli tarkoitus palata viime yönä T-junassa Helsinkiin, mutta 6085:n lailla yksikkö on "kadonnut", eli ilmeisesti sekin seisoo Riihimäellä eikä jostain syystä toimi.

https://juliadata.fi/timetables?s=9972&d=23.2.2021 (6071:n viimeisin ajo)
https://juliadata.fi/timetables?s=9614&d=24.2.2021 (kahden yksikön T-juna, jossa 6071 ei ollut)

Sitten on vielä 6069, joka palasi tänään liikenteeseen 1,5 viikon huollon jälkeen. Se lähti T-junassa Riihimäelle, mutta sen lähdettyä jatkamaan matkaa R-junassa Riihimäeltä Tampereelle varhain aamulla, on tullut kalustovika ja juna jouduttiin perumaan Turengista eteenpäin. Koska muita R-junia on jouduttu perumaan Riihimäen ja Tampereen välillä pitkin päivää, 6069 seisoo edelleen Turengissa tukkien aseman kolmosraiteen. Myös muutama M-junavuoro, jotka oli tarkoitus ajaa 6069:lla, jouduttiin perumaan. Iltapäivän M-junat puolestaan ajetaan poikkeuksellisesti Sm4-yksikön 6316 voimin lukuun ottamatta junaparia 9991/9992, jossa käytetään myös normaalisti Sm4-kalustoa.

https://juliadata.fi/timetables?s=9623&d=24.2.2021 (R-juna, jossa kalustovika ilmeni)
tallennettu

Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #787 : Helmikuu 24, 2021, 16:18:20 »


Sitten on vielä 6069, joka palasi tänään liikenteeseen 1,5 viikon huollon jälkeen. Se lähti T-junassa Riihimäelle, mutta sen lähdettyä jatkamaan matkaa R-junassa Riihimäeltä Tampereelle varhain aamulla, on tullut kalustovika ja juna jouduttiin perumaan Turengista eteenpäin. Koska muita R-junia on jouduttu perumaan Riihimäen ja Tampereen välillä pitkin päivää, 6069 seisoo edelleen Turengissa tukkien aseman kolmosraiteen. Myös muutama M-junavuoro, jotka oli tarkoitus ajaa 6069:lla, jouduttiin perumaan. Iltapäivän M-junat puolestaan ajetaan poikkeuksellisesti Sm4-yksikön 6316 voimin lukuun ottamatta junaparia 9991/9992, jossa käytetään myös normaalisti Sm4-kalustoa.

https://juliadata.fi/timetables?s=9623&d=24.2.2021 (R-juna, jossa kalustovika ilmeni)


Näyttäisi siltä, että juna seisoo Turengissa aina huomisaamuun eli tortaihin 25.2.2021 saakka, sillä silloin on kulussa HV 11677Ilmala ratapiha - Turenki (V-juna) (8.50 - 10.00)
 

tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #788 : Helmikuu 27, 2021, 18:50:38 »

Huomenna Kolariin Tka9.
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #789 : Helmikuu 27, 2021, 23:32:41 »

IC 710 (Roi-Kuo) jäi illalla Utajärvelle, kalustona Sr1+Expt+Ed+Rx+Edfs. Nokelasta apuun lähti MV 11910 (Nok-Utj) kalustona Sr1+Edo+Ed+Edfs, kokoonpano jatkoi edelleen Kuopioon IC 710:llä (149min myöhässä). Kulussa myös MV 11921 Utj-Nok kokoonpanolla Sr1+Edfs+Rx+Ed (osa IC 710 rungosta). Jäikö Expt Utajärvelle? Vakavakin vika, kun ei voinut jatkaa matkaa?
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 204


« Vastaus #790 : Helmikuu 28, 2021, 09:25:19 »

IC 710 (Roi-Kuo) jäi illalla Utajärvelle, kalustona Sr1+Expt+Ed+Rx+Edfs. Nokelasta apuun lähti MV 11910 (Nok-Utj) kalustona Sr1+Edo+Ed+Edfs, kokoonpano jatkoi edelleen Kuopioon IC 710:llä (149min myöhässä). Kulussa myös MV 11921 Utj-Nok kokoonpanolla Sr1+Edfs+Rx+Ed (osa IC 710 rungosta). Jäikö Expt Utajärvelle? Vakavakin vika, kun ei voinut jatkaa matkaa?

Julian kartassa lukee Utajärven kohdalla: Kapasiteettivaraus 27.2.2021 23:00 alkaen
Laakerivikainen matkustajavaunu. Odottaa telinvaihtoa, jonka ajankohdasta ei ole tietoa.
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 362


« Vastaus #791 : Maaliskuu 05, 2021, 15:49:26 »

IC 26 hyytynyt Hirvinevalle, Oulusta mennyt veturi apuun. Kokoonpanon perusteella jatkaa matkaa Sr2:t molemmissa päissä junaa (hyytynyt yksilö peräpäässä) https://juliadata.fi/live/train?n=26
tallennettu

Don't panic.
Aapo Niemelä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #792 : Maaliskuu 05, 2021, 18:11:25 »

Apuveturillakaan ei pötkitty pitkälle, juna peruttiin Vihannista etelään. Tyhjä runko jatkaa illan myötä Ilmalaan https://juliadata.fi/timetables?s=11926&d=5.3.2021
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #793 : Maaliskuu 30, 2021, 06:35:05 »

Onkohan Eil-vaunuissa ongelmia vai mistä johtuu, että Kvl -Hki-taajamajuna (Z) ajetaan julian mukaan yhdellä (!) Sm2:lla. Otettu kai seuraavasta vuorosta koska siitä puuttuu yksikkö.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #794 : Maaliskuu 30, 2021, 08:35:06 »

Onkohan Eil-vaunuissa ongelmia vai mistä johtuu, että Kvl -Hki-taajamajuna (Z) ajetaan julian mukaan yhdellä (!) Sm2:lla. Otettu kai seuraavasta vuorosta koska siitä puuttuu yksikkö.

Eil- ja Eilf-vaunuilla ei olisi pysytty aikataulussa ja aamuruuhkan liikenne olisi häiriintynyt huomattavasti, koska tällä hetkellä kaikille yksikerrosvaunuille on asetettu väliaikainen 80 km/h nopeusrajoitus. P 276:ssa Kolarista Helsinkiin havaittiin yhdessä CEmt-vaunussa kuumakäynti ja telin laakerin lämmöt ovat olleet koholla. Ilmeisesti samaa on havaittu ainakin myös muissa CEmt-sarjan vaunuissa. Varotoimenpiteenä kaikki yksikerrosvaunut tarkastetaan.

Kouvolaan jäänyt Eil/Eilf-runko siirretään Ilmalaan myöhemmin tänään: https://juliadata.fi/timetables?s=11930&d=30.3.2021. Iltapäivällä olisikin sitten tarjolla Pendolinoa: https://juliadata.fi/timetables?s=235&d=30.3.2021
tallennettu

Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #795 : Maaliskuu 30, 2021, 17:32:33 »

Iltapäivällä olisikin sitten tarjolla Pendolinoa: https://juliadata.fi/timetables?s=235&d=30.3.2021
Mielenkiintoista, että pendolino ajetaan HLV-koodilla, vaikka ei veturivetoinen olekaan. HL kuulostaisi loogisemmalta. Sinänsä ehkä kuitenkin ihan perusteltua, että liikenteenohjaajat huomaavat poikkeavan kaluston.
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #796 : Maaliskuu 31, 2021, 13:11:36 »

Kolarin Yöjunat ovat alkamassa muuttumaan kaksikerroksiksi, sillä nyt oli Ed matkassa.
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 183


« Vastaus #797 : Maaliskuu 31, 2021, 17:04:57 »

Onkohan Eil-vaunuissa ongelmia vai mistä johtuu, että Kvl -Hki-taajamajuna (Z) ajetaan julian mukaan yhdellä (!) Sm2:lla. Otettu kai seuraavasta vuorosta koska siitä puuttuu yksikkö.
Kouvolaan jäänyt Eil/Eilf-runko siirretään Ilmalaan myöhemmin tänään: https://juliadata.fi/timetables?s=11930&d=30.3.2021. Iltapäivällä olisikin sitten tarjolla Pendolinoa: https://juliadata.fi/timetables?s=235&d=30.3.2021

Tuo Kouvolan Z-juna ajettiin tänäänkin ja oletettavasti myös huomisaamuna Sm3:lla. Jostain syystä kalustotieto ei vaan näy Juliassa.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #798 : Maaliskuu 31, 2021, 17:44:32 »

Nythän on Kemijärven yöjuna vallan kaksikerroksinen.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #799 : Huhtikuu 01, 2021, 11:57:52 »

Tänään HLV 235 kalustolla:  Sr2 + Edfs + Edb + Edo (99 m)
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 55 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina