Eiköhän ne tyrvääläiset tiedä, että lähin Onnibussin pysäkki on Putajalla, joka on maantieteellisesti erittäin paljon huonompi tyrvääläisten kannalta kuin Vammalan rautatieasema.
Niinpä! Onnibussin nimiin hypettävät yleensä ne, jotka kulkevat liikenteen solmukohdasta toiseen. Fakta on kuitenkin se, että Onnibus ei palvele matkan varrelle jääviä tai siltä nousevia, kun kerran vuorot eivät pysähdy normaaleilla pikavuoropysäkeillä. Siitä on käytännöllisyys kaukana, kun matkan toisessa tai molemmissa päissä pysäkki on pahimmillaan kymmenien kilometrien päässä jossain hevon kuusessa.
"– Suurelta osin leikkaukset kohdistuvat rautatieliikenteeseen. Muualla ei ole juurikaan leikattavaa. Asiakkaiden liikkumistarpeita tässä nyt katsotaan, mutta on selvää, että hiljaista liikennettä joudutaan leikkaamaan, Nyberg valittelee."
Hintojen laskemisella ja tarjonnan lisäämisellä tilannetta voitaisiin muuttaa, mutta kun me ollaan Suomessa...
Toisaalta, aika naurettavaksi tarjonta alkaa mennä, kun nykyisin junalla Tampereelta Vammalaan ja edelleen Poriin pääsee sunnuntaisin lähtemään ensimmäisen kerran vasta puolenpäivän jälkeen. Tuollaisella palvelutasolla kannattaisi jo heittää hanskat tiskiin kokonaan, niin eipähän tarvitsi VR:n valittaa perinteistä kannattamattomuusmantraa.
"Halpabussiyhtiö OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Mötön mielestä kaukojunaliikenteen tukeminen vääristää kilpailutilannetta."
Kuten myös rusinat pullasta noukkiva halpabussiyhtiö, joka ei edes palvele reitin varrelle jääviä potentiaalisia kulkijoita. Jo tällä hetkellä on nähtävissä se, että "vanhan" kaukobussiliikenteen vuoroja ollaan vähentämässä, jonka seurauksena tarjonta yksipuolistuu ja keskittyy vain tiettyihin sesonkiaikoihin.