Enimmillään raiteita on ollut joskus v 2005-2010 paikkeilla, 11, mutta nyt yksi vähemmän kun satamarataa ja Pasilan alapihaa ei ole enää.
Eikös Pasilan alaratapihalta tuleva raide liittynyt läntisimpään raiteeseen ja tämä vaihdekuja on edelleen jäljellä. Alaratapihastahan on osa vielä pussiraiteina jäljellä. Eli ei ollut erillistä 11. raidetta Linnunlaulun kanjonissa. Sataman suuntaan menevä raide ja autojuna-aseman raiteet on purettu.
Jouni on oikeassa. Pasilan alapihan raide liittyi, ja liittyy edelleenkin, läntisimpään eli Leppävaaran kaupunkiradan eteläiseen raiteeseen Nordenskiöldinkadun sillan eteläpuolella. Helsingin asetinlaitteen (Linnunlaulu) eteläpuolella satamaraide erkani läntisimmästä raiteesta.
Kun Pasilan alapiha oli käytössä, sinne johtavan raiteen liittymiskohdassa oli lisäksi vaihdeyhteys etelään päin mentäessä jokaiselta rantaradan neljältä raiteelta yhden raiteen verran itään päin. Kyseessä ei ollut varsinainen vaihdekuja, vaan viisi rinnakkaista vaihdeyhteyttä, jotka mahdollistivat muiden junien väistön idemmäksi, kun läntinen raide tarvittiin päivystäjän käyttöön. Joskus tätä mahdollisuutta käytettiinkin, mutta ei ole havaintoa, olisiko koskaan useampi juna tehnyt väistöliikkeen samanaikaisesti.
Kun Pasilan alapiha lakkautettiin, väistövaihdeyhteydet korvattiin risteysvaihtein toteutetulla vaihdekujalla, joka nyt mahdollistaa kulun Ilmalan siirtoraiteilta suoraan Pasilan "tynkään".