Täytyypä miljoonan tien päällä ajaneen allekirjoittaneen tämän päivän kokemuksen jälkeen kommentoida tätä ketjua.
Siihen olen tottunut pitkilläkin (800-900 km/päivä) työreissuilla, että kuorma-autot vetävät rajoitinta vasten koko ajan. Suotakoon se heille.
Mutta tänään yksi tanopää kuorma-autokuski kyllä pisti puhelun polliisille aika lähelle. Erään hiekkapuhallusfirman skaania teki sellaisia liikkeitä liikenteessä, että ei voinut olla rajoittimet kunnossa, eikä kuskillä mitään tolkkua päässä. Ensin tunki 80 alueella lava-autoni puskuriin, vaikka todellista nopeutta oli kokolailla 85 (tämän nopeuden olen opetellut juuri kuorma-autokuskien norkoilun vuoksi. Nyt, kun rikesakkoraja laskee, on pakko pudottaa ihan rajoitusnopeuteen, tarvitsen korttia ilman sakkokaranteeneja). Sitten tämä jannu päätti lähteä ohittamaan, juuri ennen mutkaa, jonka takaa tuli viiden auton letka vastaan. Äkkijarrutuksella sain tehtyä tilaa, että kaveri pääsi takaisin kaistalle. Ja kiihdytys+nopeus kertoi, ettei taatusti ollut rajoitin käytössä.
No, sitten kaveri juuttui kahden henkilöauton taakse, joista veti 60 alueella savu putkesta lakuna maailmalle tunkiessa ohitse, KELTAISELLA VIIVALLA ja vastaantulevien autojen valojen näkyessä selvästi.
Kyllä täytyy sanoa, että tuo suomalaiskilpisen auton ICH-XXX kuljettaja antoi itsestään todella välinpitämättömän ja muista piittaamattoman kuvan.
Laitoitko palautetta firmaan? Minä laitoin yhteen tässä keväällä kun niiden paku hiillosti puskurissa vaikka ajoin jo lähes 20km/h yli sallitun. Eilen lähes saman teki valkea paku, mutta pienemmällä ylinopeudella, kostoksi ryhmityin keskiviivalle ja viimetipassa vilkku oikealle ja käännyin. Sitten vasta huomasin tämän ensiksi poliisiautoksikin luulemani transporterin alaosassa olevan kaarevareunaisen vihreän alueen...