Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR:n yksinoikeus ja palvelutaso  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2552


« : Elokuu 30, 2015, 15:59:31 »

Lainaus (KL 3.7.2013): "Yksikön päällikkö Tero Jokilehto Liikenne- ja viestintäministeriöstä sanoo, että yksinoikeutta jatkettiin, koska VR:n palvelutaso haluttiin säilyttää."

Mitenkäs se palvelutaso ja palvelutason muutokset siinä sopimuksessa mahtavat olla? Ovatko ennakoidut junien lakkauttamiset sopimuksen mukaisia? Onko muutoksista tiedotettu riittävän ajoissa?
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 307


« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2015, 16:12:43 »

Tuo Jokilehdon kommentti on ristiriidassa hänen Haukivuoren henkilöjunien pysähdysten lopettamista 'perustelevien' kommenttien kanssa. Haukivuoren kohdallahan palvelutaso pudotettiin 12.8.2014 nollaan.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #2 : Elokuu 30, 2015, 16:18:54 »

Tuo Jokilehdon kommentti on ristiriidassa hänen Haukivuoren henkilöjunien pysähdysten lopettamista 'perustelevien' kommenttien kanssa. Haukivuoren kohdallahan palvelutaso pudotettiin 12.8.2014 nollaan.
11.8!
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 452


« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2015, 17:15:57 »

Mitenkäs se palvelutaso ja palvelutason muutokset siinä sopimuksessa mahtavat olla? Ovatko ennakoidut junien lakkauttamiset sopimuksen mukaisia? Onko muutoksista tiedotettu riittävän ajoissa?

Tuohan on mielenkiintoista, että jos VR ja LVM ovatkin vahingossa tai EU-säännösten pakottamana tulleet laatineeksi yksinoikeussopimukseen pykälät, jotka antavat ministeriölle veto-oikeuden myös muuhun kuin "ostoliikenteeseen" ja "velvoiteliikenteeseen".

Molempien sopimusosapuolten toivoma ja nykyisin toteutuva tulkinta on se, että kyseinen liikennöinti on VR:n sisäinen asia, mutta jos oikeuden päätös asiasta sattuisikin olemaan päinvastainen, niin mitä sitten tehtäisiin? Sehän järkyttäisi suomalaista joukkoliikenne- ja rautatiepolitiikkaa aika lailla perinpohjin.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2552


« Vastaus #4 : Elokuu 30, 2015, 17:45:44 »

Linkitänpä tähän Kalevi Kämäräisen asiaa koskevan kirjoituksen Uuden Suomen puheenvuorossa:
http://kalevikamarainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/201213-antaako-lvm-vaaran-kuvan-vrn-yksinoikeussopimuksesta
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2552


« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2015, 16:00:46 »

Onko olemassa uudempaa luetteloa "julkisen palvelun velvoitteen alaisesta liikenteestä" kuin 9.12.2012 päivätty?

Riihimäki-Lahti väliä lukuunottamatta kaikki junat ovat sellaisia, että VR voi lopettaa ympäriltä junia ja ainakin kesän alussa parin kuukauden varoitusajalla myös tällä listalla olevia.

Toisekseen esim. 47 ja 54 reitiksi on merkitty 901 km, kun sen pitäisi olla 219 km kummallakin (siis velvoiteosuus) ja junalla 709 matka on 269 km, kun velvoiteosuus oli jotain alle 90 km. Toki näin laskettuna näyttää komeammalta.

tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2015, 19:14:30 »

Onko olemassa uudempaa luetteloa "julkisen palvelun velvoitteen alaisesta liikenteestä" kuin 9.12.2012 päivätty?

Riihimäki-Lahti väliä lukuunottamatta kaikki junat ovat sellaisia, että VR voi lopettaa ympäriltä junia ja ainakin kesän alussa parin kuukauden varoitusajalla myös tällä listalla olevia.

Toisekseen esim. 47 ja 54 reitiksi on merkitty 901 km, kun sen pitäisi olla 219 km kummallakin (siis velvoiteosuus) ja junalla 709 matka on 269 km, kun velvoiteosuus oli jotain alle 90 km. Toki näin laskettuna näyttää komeammalta.

Ei taida olla uudempaa luetteloa. Varmuuden saamiseksi jostain ministeriöstä pitäisi asiaa kysyä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR:n yksinoikeus ja palvelutaso  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina