Malmö-Trelleborg paikallisliikenne alkaa joulukuussa 40 vuoden tauon jälkeen. Linkin takana on viime kuun lopulla päivitetty tilannetiedoitus ja kartta suurimmista infraan kohdistuvista töistä.
http://www.trafikverket.se/trelleborgsbanan Skånessa on voimakkasti satsattu maaseudun asukkaiden kulkumahdollisuuksien parantamiseen. Viime vuosina avattuja rautatieliikennepaikkoja ovat ainakin seuraavat: Sösdala, Ballingslöv, Hästveda, Killeberg, Bjärnum, Vittsjö, Önnestad, Fjälkinde, Tjörnarp, Diö, Vislanda, Gemla ja Markaryd. Jos tähän vielä lisätään City-tunnelin rataosan liikennepaikat Triangeln, Hyllie ja Svågertorp, niin nähdään kuinka paljon pieni Skåne satsaa julkiseen liikenteeseen.
Suomessa ei vaan osata hoitaa junaliikennettä. Puuhastelu keskittyy lopettamiseen, lakkauttamiseen, ravintolapalavereihin ja omien bonusten kasvattamiseen. Yleinen etu ei kiinnosta, jos se vaatii töihin paneutumista.