Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ylen uutiset kertoo yöjunan lähteneen Kemistä etuajassa.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2203


« : Marraskuu 03, 2015, 08:39:11 »

http://yle.fi/uutiset/yojuna_lahti_akkiarvaamatta_liikkeelle_ja_jatti_ihmiset_laiturille_osa_matkustajista_hakkasi_nyrkeilla_ovia/8427022

Uutisen mukaan VR:n viestinnällä on tieto junan etuajassa lähdöstä. Lisäksi juna käytti poikkeuksellista lähtöraidetta, jonka vuoksi osa matkustajista jäi junasta.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2015, 10:49:15 »

Kulkutietoviestien mukaan juna olisi lähtenyt kaksi minuuttia myöhässä, mikä myös tuossa uutisessa VR:n kannaksi mainitaan.

http://junat.dy.fi/liikenne/asema/KEM/2015-11-02

Ei nyt kyllä luulisi yöjunalla niin hengenhätä olevan, etteikö tuossa olisi ehtinyt tarkistaa, että kaikki laiturilta toiselle juoksutetut matkustajat ehtivät mukaan.
tallennettu
Hannu Haitto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2015, 14:08:05 »

Eikö kuljettaja katsonut ja varmistanut että juna voi turvallisesti lähteä liikkeelle kun jotkut hakkasivat ovia ja hyppivät liikkuvaan junaan. Vaikka konduktööri kuinka viheltäisi junan lähteväksi niin kyllä se on kuljettaja joka viime kädessä päättää lähteekö se juna vai ei.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2015, 14:13:31 »

Eikö kuljettaja katsonut ja varmistanut että juna voi turvallisesti lähteä liikkeelle kun jotkut hakkasivat ovia ja hyppivät liikkuvaan junaan. Vaikka konduktööri kuinka viheltäisi junan lähteväksi niin kyllä se on kuljettaja joka viime kädessä päättää lähteekö se juna vai ei.

Lähijunat jäisivät jatkuvasti myöhään jos jokaista ovien hakkaajaa odotettaisiin...
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #4 : Marraskuu 03, 2015, 14:46:50 »

Eikö kuljettaja katsonut ja varmistanut että juna voi turvallisesti lähteä liikkeelle kun jotkut hakkasivat ovia ja hyppivät liikkuvaan junaan. Vaikka konduktööri kuinka viheltäisi junan lähteväksi niin kyllä se on kuljettaja joka viime kädessä päättää lähteekö se juna vai ei.

Lähijunat jäisivät jatkuvasti myöhään jos jokaista ovien hakkaajaa odotettaisiin...

Yöjuna onkin eriasia. Lähijunia menee sentään 10-15min vuoroväleillä
tallennettu

Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2015, 15:31:57 »

Asemalla on saattanut olla kello(t) väärässä ajassa. Ainakin se on hyvin yleistä ja siitä on joskus tullut sanomista.
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #6 : Marraskuu 03, 2015, 16:25:56 »

Kemissä kun kakkoselle mennään, sinne kuljetetaan todella turvallisesti ja pitkän kaavan mukaan. Onneksi ei tarvitse sentään, kiertää isohaaran kautta kun kakkoselle mennään. Matka saattaa olla todella pitkä ja aikaa vievä, varsinkin huonojalkaisille.

Onneksi VR pahoittelee tapahtunutta ja ohjaa seuraavalle vuorolle, laiturille jääneet matkamiehet, vaikka heidän matkalippunsa onkin edelliseen vuoroon oikeuttava.  Virnistää

Aiempi, hyvin turvaton ja vaarallisen oloinen laituripolku, joka salli nopean ja joustavan kulun laiturilta toiselle: http://vaunut.org/kuva/23118?paik=Kemi&tag0=17|Rautatieinfra|Asemarakennus
Silloinhan ei vielä tunnettu, joustavaa lippua joka joustaa joustavasti mutta silloin saattoi kuitenkin kulkea hyvin joustavasti.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #7 : Marraskuu 03, 2015, 19:10:54 »

Kemissä saa tosiaan kävellä satoja metrejä päästäkseen kakkoslaiturille, ja se on aivan älytöntä.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #8 : Marraskuu 03, 2015, 19:55:29 »

Kemissä saa tosiaan kävellä satoja metrejä päästäkseen kakkoslaiturille, ja se on aivan älytöntä.

Mikkeli oli aiemmin samanlainen, mutta matkakeskuksen silta korjasi tilanteen.
tallennettu
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #9 : Marraskuu 05, 2015, 17:47:12 »

Juna noudattaa virallista lähtöaikaa. Ei matkustajien rannekelloja, jotka ovat pari minuuttia sinne tänne.  Huh
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #10 : Marraskuu 05, 2015, 18:33:45 »

Juna noudattaa virallista lähtöaikaa. Ei matkustajien rannekelloja, jotka ovat pari minuuttia sinne tänne.  Huh

Noudattaisi vielä virallista lähtöraidettakin, niin olisi kaikki hyvin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #11 : Marraskuu 06, 2015, 23:29:12 »

Juna noudattaa virallista lähtöaikaa. Ei matkustajien rannekelloja, jotka ovat pari minuuttia sinne tänne.  Huh

Noudattaisi vielä virallista lähtöraidettakin, niin olisi kaikki hyvin.

Ja mikä se sellainen virallinen lähtöraide on? Eduskunnan päättämäkö, vai KKO:n leimako sen virallistaa?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #12 : Marraskuu 06, 2015, 23:51:58 »

Juna noudattaa virallista lähtöaikaa. Ei matkustajien rannekelloja, jotka ovat pari minuuttia sinne tänne.  Huh

Noudattaisi vielä virallista lähtöraidettakin, niin olisi kaikki hyvin.

Ja mikä se sellainen virallinen lähtöraide on? Eduskunnan päättämäkö, vai KKO:n leimako sen virallistaa?

Virallinen lähtöraide tulee ihan Liikennevirastossa vahvistetusta ratakapasiteetista. Se on siis hyvin virallinen.
tallennettu
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #13 : Marraskuu 07, 2015, 15:18:50 »

Juna noudattaa virallista lähtöaikaa. Ei matkustajien rannekelloja, jotka ovat pari minuuttia sinne tänne.  Huh

Noudattaisi vielä virallista lähtöraidettakin, niin olisi kaikki hyvin.

Ja mikä se sellainen virallinen lähtöraide on? Eduskunnan päättämäkö, vai KKO:n leimako sen virallistaa?

Virallinen lähtöraide tulee ihan Liikennevirastossa vahvistetusta ratakapasiteetista. Se on siis hyvin virallinen.

Jos kahdella junalla sama "virallinen" lähtöraide, niin kumman junan olisi syytä odottaa viereisellä liikennepaikalla "virallisen" lähtöraiteen vapautumista? Ja ne raiteet, ne ovat ohjeellisia.

En tiedä meninkö röllin miinaan mutta vastasin kuitenkin.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #14 : Marraskuu 07, 2015, 18:45:15 »

Juna noudattaa virallista lähtöaikaa. Ei matkustajien rannekelloja, jotka ovat pari minuuttia sinne tänne.  Huh

Noudattaisi vielä virallista lähtöraidettakin, niin olisi kaikki hyvin.

Ja mikä se sellainen virallinen lähtöraide on? Eduskunnan päättämäkö, vai KKO:n leimako sen virallistaa?

Virallinen lähtöraide tulee ihan Liikennevirastossa vahvistetusta ratakapasiteetista. Se on siis hyvin virallinen.

Jos kahdella junalla sama "virallinen" lähtöraide, niin kumman junan olisi syytä odottaa viereisellä liikennepaikalla "virallisen" lähtöraiteen vapautumista? Ja ne raiteet, ne ovat ohjeellisia.

En tiedä meninkö röllin miinaan mutta vastasin kuitenkin.

Ei se ole "virallinen" vaan virallinen, koska se on virkamiehen päätös. Yhtä lailla virallista on junalle määritelty prioriteetti. Liikenteenohjaus tekee sitten ratkaisunsa prioriteetin mukaan, joka todennäköisesti on sama kummallakin junalle.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #15 : Marraskuu 08, 2015, 10:08:24 »

Ja ne raiteet, ne ovat ohjeellisia.

Ei, kyllä ne ovat ihan tarkkaa tietoa. Kyseistä tietoa voidaan kuitenkin tarpeen tullen poikkeustilanteissa muuttaa.
Lähtöraide on niin tärkeä osa liikenteenhoitoa, ettei siitä voisi turvallisesti tehdä ohjeellista. Jokaisen osapuolen on oltava selkeästi samassa käsityksessä siitä, miltä raiteelta juna on lähdössä. Ja vielä tärkeämmin, mille se on saapumassa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #16 : Marraskuu 08, 2015, 13:20:46 »

Ja ne raiteet, ne ovat ohjeellisia.

Ei, kyllä ne ovat ihan tarkkaa tietoa. Kyseistä tietoa voidaan kuitenkin tarpeen tullen poikkeustilanteissa muuttaa.
Lähtöraide on niin tärkeä osa liikenteenhoitoa, ettei siitä voisi turvallisesti tehdä ohjeellista. Jokaisen osapuolen on oltava selkeästi samassa käsityksessä siitä, miltä raiteelta juna on lähdössä. Ja vielä tärkeämmin, mille se on saapumassa.

Totta tuo ylläoleva tietenkin, mutta se ei ole, että virkamiehen leimalla päätetään raiteet. Isompien paikkojen raiteet määrittelee vielä VR, jonka toivomukset hoidetaan järjestelmiin. Ei kuitenkaan Liikenneviraston toimesta.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #17 : Marraskuu 08, 2015, 14:42:26 »

Ja ne raiteet, ne ovat ohjeellisia.

Ei, kyllä ne ovat ihan tarkkaa tietoa. Kyseistä tietoa voidaan kuitenkin tarpeen tullen poikkeustilanteissa muuttaa.
Lähtöraide on niin tärkeä osa liikenteenhoitoa, ettei siitä voisi turvallisesti tehdä ohjeellista. Jokaisen osapuolen on oltava selkeästi samassa käsityksessä siitä, miltä raiteelta juna on lähdössä. Ja vielä tärkeämmin, mille se on saapumassa.

Totta tuo ylläoleva tietenkin, mutta se ei ole, että virkamiehen leimalla päätetään raiteet. Isompien paikkojen raiteet määrittelee vielä VR, jonka toivomukset hoidetaan järjestelmiin. Ei kuitenkaan Liikenneviraston toimesta.

Vaan kenen? Kiinnostavaa uutta tietoa minulle!
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #18 : Marraskuu 08, 2015, 16:11:56 »

Ja ne raiteet, ne ovat ohjeellisia.

Ei, kyllä ne ovat ihan tarkkaa tietoa. Kyseistä tietoa voidaan kuitenkin tarpeen tullen poikkeustilanteissa muuttaa.
Lähtöraide on niin tärkeä osa liikenteenhoitoa, ettei siitä voisi turvallisesti tehdä ohjeellista. Jokaisen osapuolen on oltava selkeästi samassa käsityksessä siitä, miltä raiteelta juna on lähdössä. Ja vielä tärkeämmin, mille se on saapumassa.

Totta tuo ylläoleva tietenkin, mutta se ei ole, että virkamiehen leimalla päätetään raiteet. Isompien paikkojen raiteet määrittelee vielä VR, jonka toivomukset hoidetaan järjestelmiin. Ei kuitenkaan Liikenneviraston toimesta.

Vaan kenen? Kiinnostavaa uutta tietoa minulle!

http://www.finrail.fi
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #19 : Marraskuu 08, 2015, 22:30:36 »

Ja ne raiteet, ne ovat ohjeellisia.

Ei, kyllä ne ovat ihan tarkkaa tietoa. Kyseistä tietoa voidaan kuitenkin tarpeen tullen poikkeustilanteissa muuttaa.
Lähtöraide on niin tärkeä osa liikenteenhoitoa, ettei siitä voisi turvallisesti tehdä ohjeellista. Jokaisen osapuolen on oltava selkeästi samassa käsityksessä siitä, miltä raiteelta juna on lähdössä. Ja vielä tärkeämmin, mille se on saapumassa.

Totta tuo ylläoleva tietenkin, mutta se ei ole, että virkamiehen leimalla päätetään raiteet. Isompien paikkojen raiteet määrittelee vielä VR, jonka toivomukset hoidetaan järjestelmiin. Ei kuitenkaan Liikenneviraston toimesta.

Vaan kenen? Kiinnostavaa uutta tietoa minulle!

http://www.finrail.fi

Tokihan ne siellä raiteet rapasiteettihakemuksessa on, mutta sen edelleen vahvistaa Liikenneviraston päätös. Ei sitä kukaan muu päätä, vaikka kyllä operaattori ne itse suunnittelee.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ylen uutiset kertoo yöjunan lähteneen Kemistä etuajassa.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina