Mietin vain jotta miten tämä mahtaa vaikuttaa tavarliikenteen määrään rajan yli raiteilla.
Ei varmasti mitenkään, paitsi ehkä niin, että Suomen puolella on halvempi ajaa.
Venäläisten rekkojen määrä on vähentynyt varmasti 95 % muutaman vuoden takaisesta. Raakapuuta ja haketta vetäviä rekkoja näkyy kuutostiellä, mutta muutoin on hyvin hiljaista. Rekkajonot ovat jo vuosia olleet vain muisto - samoin satamien sadat ja sadat työpaikat.
Ja toinen mitä mietin, eikö tällainen malli toimisi täällä meidän "erityisolosuhtissammekin", siis jos oikeasti olisi tarkoituksena saada tavaravirtoja ympäristöystävällisemmälle raideliikenteelle ja pois kumipyöriltä teitä rapistuttamasta.
Ehkä, mutta hallituksella ei taatusti riitä pokkaa lähteä syömään teollisuuden kilpailukykyä, jota se väistämättä tekisi.