Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kännykän akku loppui, 7- ja 13-vuotiaat lapset poistettiin junasta Hyvinkäällä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #25 : Joulukuu 09, 2015, 20:23:52 »

Voidaanhan asiaa pyöritellä miten päin vain mutta tosiasia on, että konduktöörillä ei ollut lainkaan ns. lautamiesjärkeä.  Jos olisi tällä lyhyellä matkalla "antanut armon käydä oikeudesta", niin tälläistä julkisuutta ei olisi tullut. Ihmetyttää vain kuinka tällainen pösilö on päässyt konnarin vaativaan tehtävään  kaikkien soveltuvuus - ym. testien jälkeen?

Konduktöörejä ei ole VR:llä enää yhtäkään. On vain lähiliikennekonduktöörejä ja kaukoliikennekonduktöörejä. Kuulostaa samalta kuin konduktöörit, mutta ovat käytännössä aivan eri porukkaa. Vielä hyvin vähän aikaa sitten lähiliikennekonduktööri- ja kaukoliikennekonduktööri-ammattinimikkeellistä porukkaa kutsuttiin nimellä "junamyyjät".
He eivät ole olleet Psyconin soveltuvuuskokeissa, elleivät sitten ole tulleet taloon jo silloin, kun konduktöörejä vielä oli olemassa, vaan toisen yhtiön tarjoamassa kokeessa, jota VR ei tulkitse kokeen tehneen yhtiön tarkoittamalla tavalla, eikä siten saa myöskään tarkoitettua soveltuvuustietoa. Käytännössä nykyinen junahenkilökunnan soveltuvuuden testaus on, että hilipatipippan.
no mutta ei varmaan asianydin onko kyseessä lähi/kaukoliikenne, tässätapauksessa lähiliikenne kuten käy ilmi tapahtumapaikasta. Näin heittona että heitteillejättö on mahdollisesti tapahtunut; katsotaan miten Hyvinkään poliisi reagoi asiaan
tallennettu
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #26 : Joulukuu 09, 2015, 20:37:00 »

Lainaus
Että 7-vuotias olisi jotenkin provosoinut hra konduktöörin heittämään lapset laiturille?

Siinä oli myös 13-vuotias. Toki kuten jo aikaisemmin sanoin, en tunne tapausta. Mutta kyllä 13-vuotias pystyy jo provosointiin. Jokatapauksessa, konduktööri toimi täysin väärin. Itse pohdin asiaa lähinnä tapahtumaketjullisesti. Asiat kun vaatii tapahtuakseen aina tapahtumaketjun.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 741


« Vastaus #27 : Joulukuu 09, 2015, 21:00:57 »

Lainaus
Lapset pääsivät isän onneksi kohtuullisen nopeasti perille, kun heidän äitinsä haki heidät Hyvinkäältä.

Mitenkähän hän tiesi mennä Hyvinkäälle?
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #28 : Joulukuu 09, 2015, 21:25:53 »

Voidaanhan asiaa pyöritellä miten päin vain mutta tosiasia on, että konduktöörillä ei ollut lainkaan ns. lautamiesjärkeä.  Jos olisi tällä lyhyellä matkalla "antanut armon käydä oikeudesta", niin tälläistä julkisuutta ei olisi tullut. Ihmetyttää vain kuinka tällainen pösilö on päässyt konnarin vaativaan tehtävään  kaikkien soveltuvuus - ym. testien jälkeen?

Konduktöörejä ei ole VR:llä enää yhtäkään. On vain lähiliikennekonduktöörejä ja kaukoliikennekonduktöörejä. Kuulostaa samalta kuin konduktöörit, mutta ovat käytännössä aivan eri porukkaa. Vielä hyvin vähän aikaa sitten lähiliikennekonduktööri- ja kaukoliikennekonduktööri-ammattinimikkeellistä porukkaa kutsuttiin nimellä "junamyyjät".
He eivät ole olleet Psyconin soveltuvuuskokeissa, elleivät sitten ole tulleet taloon jo silloin, kun konduktöörejä vielä oli olemassa, vaan toisen yhtiön tarjoamassa kokeessa, jota VR ei tulkitse kokeen tehneen yhtiön tarkoittamalla tavalla, eikä siten saa myöskään tarkoitettua soveltuvuustietoa. Käytännössä nykyinen junahenkilökunnan soveltuvuuden testaus on, että hilipatipippan.
Paitsi että olet väärässä. Kaukoliikenteessä suurin osa porukasta on oikeita konnareita, ja lähiliikenteessäkin enemmistö.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #29 : Joulukuu 09, 2015, 22:31:43 »

Lainaus
Lapset pääsivät isän onneksi kohtuullisen nopeasti perille, kun heidän äitinsä haki heidät Hyvinkäältä.
Mitenkähän hän tiesi mennä Hyvinkäälle?
Eräs yksinkertainen hypoteesi voisi olla, että seitsenvuotiaalla oli akkua tallella. Kai sen ikäisellä jo puhelin on tähän maailmanaikaan?

Kyllä wanhoina hyvinä aikoina oli helppoa. Joko matkalippu oli konkereettisesti hyppysissä tai sitten sitä ei ollut. Mitään välimuotoa ei ollut olemassa.
Pidän mahdollisena että kautta aikain on ollut välimuotoja, missä matkustajalla on lippu, mutta hän ei vain kerta kaikkiaan kykene näyttämään sitä... Voisin veikata että tätä tapahtuisi esimerkiksi Tallinnanristeilyjen jatkokuljetuksissa. Hymyilee
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 316


« Vastaus #30 : Joulukuu 10, 2015, 01:03:59 »



Konduktöörejä ei ole VR:llä enää yhtäkään. On vain lähiliikennekonduktöörejä ja kaukoliikennekonduktöörejä. Kuulostaa samalta kuin konduktöörit, mutta ovat käytännössä aivan eri porukkaa. Vielä hyvin vähän aikaa sitten lähiliikennekonduktööri- ja kaukoliikennekonduktööri-ammattinimikkeellistä porukkaa kutsuttiin nimellä "junamyyjät".
He eivät ole olleet Psyconin soveltuvuuskokeissa, elleivät sitten ole tulleet taloon jo silloin, kun konduktöörejä vielä oli olemassa, vaan toisen yhtiön tarjoamassa kokeessa, jota VR ei tulkitse kokeen tehneen yhtiön tarkoittamalla tavalla, eikä siten saa myöskään tarkoitettua soveltuvuustietoa. Käytännössä nykyinen junahenkilökunnan soveltuvuuden testaus on, että hilipatipippan.
Paitsi että olet väärässä. Kaukoliikenteessä suurin osa porukasta on oikeita konnareita, ja lähiliikenteessäkin enemmistö.

Juurikin näin. Ainoastaan kaksi kurssia kaukoliikenteessä työskenteleviä konnareita (kaukoliikennekonduktöörejä) on koulutettu ilman vaihtotöihin oikeuttavaa liitu-pätevyyttä. Veturivetoisissa junissa liiduttomat konnarit eivät ole työskennelleet yksin heinäkuun jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2015, 13:15:02 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1766


« Vastaus #31 : Joulukuu 10, 2015, 08:31:34 »

Kyllä wanhoina hyvinä aikoina oli helppoa. Joko matkalippu oli konkereettisesti hyppysissä tai sitten sitä ei ollut. Mitään välimuotoa ei ollut olemassa.
Pidän mahdollisena että kautta aikain on ollut välimuotoja, missä matkustajalla on lippu, mutta hän ei vain kerta kaikkiaan kykene näyttämään sitä... Voisin veikata että tätä tapahtuisi esimerkiksi Tallinnanristeilyjen jatkokuljetuksissa. Hymyilee

Tai pariskunnasta lippu jäi toiselle kun toinen lähti hoippumaan ravintolavaunuun tai vessaan. Jos sitten konduktööri tapasi ilman lippua, niin lippu joko oli tai ei ollut. Jos ei, niin juna seis ja jänis pihalle. Wanhoina hyvinä aikoina ei ollut niin nuukaa senkään suhteen, etteikö olisi voitu maaseudullekin tiputtaa..

Ehkä konnarit kuitenkin käyttivät maalaisjärkeä jo silloin, vaikka kyllähän varmasti on ollut niitäkin, joilla pelisilmän sijasta on puusilmä. Nykyään vaan puusilmän touhut päätyvät someen.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #32 : Joulukuu 10, 2015, 16:56:27 »

Siis onko tosiaankin niin, että konnari on joku jumala jota ei missään olosuhteissa saada edesvastuuseen tekemisistään?

VR ei tee virheitä. Piste.

Jatkossahan motivointikoulutuksen voisi hoitaa lännen tyyliin. Istutetaan ukko raiteelle ja kiinnitetään viimeisen vaunun puskuriin kymmenmetrisellä köydellä. Sitten lähdetään ajelulle Jyväskylään, Rovaniemelle tai johonkin muuhun eksoottiseen kohteeseen.

tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #33 : Joulukuu 12, 2015, 16:15:45 »

Lainaus
Että 7-vuotias olisi jotenkin provosoinut hra konduktöörin heittämään lapset laiturille?

Siinä oli myös 13-vuotias. Toki kuten jo aikaisemmin sanoin, en tunne tapausta. Mutta kyllä 13-vuotias pystyy jo provosointiin. Jokatapauksessa, konduktööri toimi täysin väärin. Itse pohdin asiaa lähinnä tapahtumaketjullisesti. Asiat kun vaatii tapahtuakseen aina tapahtumaketjun.
Varmaan pystyy 13 provosointiin mutta olettais että ammatti-ihminen pystyy toimimaan siinä kohtaa järkevästi, ei alentuen lapsen tasolle. Oletko itse valmis poistamaan junasta 7-ja 13 vuotiaat kun känny kiinni ja lippua ei pysty todentamaan? Onko VR ohjeistanut toimimaan näin että "liputon" matkustaja iästä riippumatta poistetaan junasta?
veikkaan että tuskin, jätetty paljonkin harkintavaltaa konnarille mitä tehdä. Oman järjen käyttö suotavaa ja jopa edellytys että pystyy hoitaa asiakaspalvelutehtävät mallikkaasti

tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #34 : Joulukuu 12, 2015, 17:16:58 »

Ottamatta kantaa siihen, toimiko konnari oikein vai väärin vai jotain siltä väliltä.

Ihmetyttää tässä uutisoinnissa lähinnä se, että isä (vai oliko se nyt äiti) on ollut yhteydessä palveluntarjoajaan ja sieltä on myönnetty virheen tapahtuneen. Asiaa on myös pahoiteltu ja varmasti tullaan myös jollain tavoin hyvittämään.

Miksi ihmeessä vielä kaiken tämän jälkeen juttu pitää saada lehden sivuille? Miksi pitää lyödä vielä kerran lyötyä?

Ja ihmetyttää myös se, että jos lasten vanhemman mielestä muksut on tarpeeksi vanhoja matkustamaan keskenään halki puolen suomen junalla niin, että matkaan sisältyy vielä pari vaihtoa vieraassa kaupungissa, niin miksei ne kersat sitte kestä pientä odotusta melkein naapurikylällä.

Just thinking.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #35 : Joulukuu 12, 2015, 17:34:26 »

Ottamatta kantaa siihen, toimiko konnari oikein vai väärin vai jotain siltä väliltä.

Ihmetyttää tässä uutisoinnissa lähinnä se, että isä (vai oliko se nyt äiti) on ollut yhteydessä palveluntarjoajaan ja sieltä on myönnetty virheen tapahtuneen. Asiaa on myös pahoiteltu ja varmasti tullaan myös jollain tavoin hyvittämään.

Miksi ihmeessä vielä kaiken tämän jälkeen juttu pitää saada lehden sivuille? Miksi pitää lyödä vielä kerran lyötyä?

Ja ihmetyttää myös se, että jos lasten vanhemman mielestä muksut on tarpeeksi vanhoja matkustamaan keskenään halki puolen suomen junalla niin, että matkaan sisältyy vielä pari vaihtoa vieraassa kaupungissa, niin miksei ne kersat sitte kestä pientä odotusta melkein naapurikylällä.

Just thinking.
Vaihdot voi olla harjoiteltu etukäteen , mutta junasta poistamista ei luuri pimeänä.
Toivotaan että VR:n henkilökunta ottaa opikseen ja ei tartte lukea lehdistä näitä caseja enää tämän jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2015, 13:13:00 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #36 : Joulukuu 14, 2015, 01:19:24 »

Lainaus
Että 7-vuotias olisi jotenkin provosoinut hra konduktöörin heittämään lapset laiturille?

Siinä oli myös 13-vuotias. Toki kuten jo aikaisemmin sanoin, en tunne tapausta. Mutta kyllä 13-vuotias pystyy jo provosointiin. Jokatapauksessa, konduktööri toimi täysin väärin. Itse pohdin asiaa lähinnä tapahtumaketjullisesti. Asiat kun vaatii tapahtuakseen aina tapahtumaketjun.
Varmaan pystyy 13 provosointiin mutta olettais että ammatti-ihminen pystyy toimimaan siinä kohtaa järkevästi, ei alentuen lapsen tasolle. Oletko itse valmis poistamaan junasta 7-ja 13 vuotiaat kun känny kiinni ja lippua ei pysty todentamaan? Onko VR ohjeistanut toimimaan näin että "liputon" matkustaja iästä riippumatta poistetaan junasta?
veikkaan että tuskin, jätetty paljonkin harkintavaltaa konnarille mitä tehdä. Oman järjen käyttö suotavaa ja jopa edellytys että pystyy hoitaa asiakaspalvelutehtävät mallikkaasti



Juupajuu. En ole itse valmis poistamaan, eikä siitä ole kysekään, ymmärsit asian väärin. Totesin vain että ammattilainen on toiminut väärin, sekä tapahtumaketjun todennäköisimmän kulun. Lähinnä sen takia, että ei ammattilainen ilman provosointia toimi näin. Toki olen sitä mieltä, että ammattilainen ei saisi provosoitua, missään tilanteessa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kännykän akku loppui, 7- ja 13-vuotiaat lapset poistettiin junasta Hyvinkäällä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina