Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Yhdistelmäjunavuorot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Maija Raasakka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« : Tammikuu 06, 2016, 23:50:45 »

(Paremman otsikon saa keksiä)

Onkohan olemassa jotain listaa näistä säännöllisen liikenteen vuoroista, joissa runko katkeaa kesken matkan kahdeksi eri junaksi, tai kaksi junaa yhdistyvät. Esimerkiksi siis S7/S75 josta Kouvolassa toinen pää lähtee Joensuuhun ja toinen Kuopioon.

Tässä muita, listaa saa jatkaa.

S 45/61 Helsinki - Vaasa/Oulu, katkeaa Seinäjoella

S 59/95 Helsinki - Oulu/Jyväskylä, katkeaa Tampereella

IC 9/77 Helsinki - Joensuu/Kajaani, katkeaa Kouvolassa

S 7/75 Helsinki - Joensuu/Kuopio, katkeaa Kouvolassa

S 104/700 Imatra/Kuopio - Helsinki, yhdistyy Kouvolassa

IC 273/933 Helsinki/Turku - Rovaniemi, yhdistyy Tampereella


Ja eikös muuten tuossa IC 9/77 :ssa ole Edo keskellä?
tallennettu
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2016, 07:34:33 »

(Paremman otsikon saa keksiä)

Onkohan olemassa jotain listaa näistä säännöllisen liikenteen vuoroista, joissa runko katkeaa kesken matkan kahdeksi eri junaksi, tai kaksi junaa yhdistyvät. Esimerkiksi siis S7/S75 josta Kouvolassa toinen pää lähtee Joensuuhun ja toinen Kuopioon.

Tässä muita, listaa saa jatkaa.

S 45/61 Helsinki - Vaasa/Oulu, katkeaa Seinäjoella

S 59/95 Helsinki - Oulu/Jyväskylä, katkeaa Tampereella

IC 9/77 Helsinki - Joensuu/Kajaani, katkeaa Kouvolassa

S 7/75 Helsinki - Joensuu/Kuopio, katkeaa Kouvolassa

S 104/700 Imatra/Kuopio - Helsinki, yhdistyy Kouvolassa

IC 273/933 Helsinki/Turku - Rovaniemi, yhdistyy Tampereella


Ja eikös muuten tuossa IC 9/77 :ssa ole Edo keskellä?

Kyllä on Edo keskellä IC 77/9 :ssa.
tallennettu

Miska Nikkinen
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2016, 11:23:00 »

Ja eikös muuten tuossa IC 9/77 :ssa ole Edo keskellä?
Kyllä on Edo keskellä IC 77/9 :ssa.
Varmaan lopputilanteen tavoite tuossa on, että junan keskellä olisi valmiiksi myös Sr2 Kajaanin ryhmään. Nyt IC 77:n Kajaanin vaunuryhmä joutuu odottamaan, että Joensuun pala lähtee, että Sr2 päästään lisäämään junan perään. Helsingistä lähdettäessä siis junan viimeisenä on Kajaanin vaunuryhmän Edo.
tallennettu
Jarno Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 89


« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2016, 14:15:20 »

Varmaan lopputilanteen tavoite tuossa on, että junan keskellä olisi valmiiksi myös Sr2 Kajaanin ryhmään. Nyt IC 77:n Kajaanin vaunuryhmä joutuu odottamaan, että Joensuun pala lähtee, että Sr2 päästään lisäämään junan perään. Helsingistä lähdettäessä siis junan viimeisenä on Kajaanin vaunuryhmän Edo.

Viimeksi kun matkustin tuolla 77:lla, niin Kouvolassa Kajaanin pään Edon jatkeeksi tuli Sr1 ja paketti lähti ilman toisen pään Sr2:ta. En tiedä onko tämä normikäytäntö, mutta tuntuisi loogiselta, että puuttuva Sr2 ehditään viritellä Kajaanissakin, runkohan kuitenkin yöpyy siellä.
tallennettu
Maija Raasakka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #4 : Tammikuu 26, 2016, 09:50:21 »

Mites, olisko tälle junavuorolistalle jatkoa? Tietääkö joku?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #5 : Tammikuu 26, 2016, 09:57:54 »

Mites, olisko tälle junavuorolistalle jatkoa? Tietääkö joku?

Tässä ei kahden junanrungot yhdisty, mutta Pori-Tampere IC 472, jatkaa Tampereelta Helsinkiin numerolla 184. Vai haettiinko tässä ainoastaan sellaisia junia, joissa yhdistyy kahden junanrungot yhdeksi junaksi?
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Tammikuu 26, 2016, 13:43:18 »

440/42
tallennettu
Maija Raasakka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #7 : Helmikuu 10, 2016, 08:51:38 »

Lainaus
Tässä ei kahden junanrungot yhdisty, mutta Pori-Tampere IC 472, jatkaa Tampereelta Helsinkiin numerolla 184. Vai haettiinko tässä ainoastaan sellaisia junia, joissa yhdistyy kahden junanrungot yhdeksi junaksi?

Onhan tuokin mielenkiintoinen tieto ilman muuta! Hyvä lisäys.
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #8 : Helmikuu 10, 2016, 11:17:50 »

Täydellisyyden vuoksi:
Turun yöjunan paluuvuoro IC 266 / 904 jakautuu Tampereella

Junia, jotka vaihtavat numeroa kesken matkan
Pori - Tampere - Turku IC468/IC924
Turku - Tampere - Pori IC923/IC471 ja IC931/IC475
Turku - Pieksämäki - Kouvola IC911/IC706
Kouvola - Pieksämäki - Turku IC707/IC934

tallennettu
Jarkko Tolvanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #9 : Helmikuu 14, 2016, 20:51:19 »

Matkustin Rovaniemeltä Helsinkiin ja otin yläkerran hytin omalla vessalla. Kuitenkin hytin vessa oli epäkunnossa, ilmeisesti vuotava tiiviste päästi vettä pönttöön. Kun vesi oli noussut pöntössä tarpeeksi korkealle, vessa veti itsensä automaattisesti. Nerokas insinööri oli siis suunnitellut turvamekanismin ylivuodon ja vesivahingon ehkäisemiseksi. Ainoastaan tässä oli se huono puoli, että tunnin välein itsensä vetävä vessa pitää ikävää meteliä nukkumisen kannalta. Pyysin sitten uutta hyttiä, mutta selvisi että vastaava yläkerran hytti voidaan järjestää vain jos olen halukas matkustamaan Turkuun. Helsingin vaunuista ei löytynyt tilaa kuin alakerrasta. Valitettavasti piti olla seuraavana päivänä töissä Helsingissä, muuten olisin ehkä käyttänyt tilaisuutta hyväksi ja tehnyt pienen Turun visiitin.

Nämä rikkinäiset vessat ovat muuten vähän ärsyttäviä, kun kerran on maksanut omasta vessasta hytissä. Olen kokenut samaa myös Deutsce Bahnin Kööpenhamina-Zürich yöjunassa pariinkiin otteeseen. Toisella kerralla vessan vetonappi kieltäytyi satunnaisesti toimimassa (siihen tulee sellainen ruksi päälle kun vessaa ei saa vetää), kenties vaunun jätesäiliö oli lähes täynnä. Toisella kerralla kun menin varaamaani hyttiin, siellä oli samantien vedetty vessan käytön kieltävät teipit, toki sain vaihdettua hyttiä kun olin maksanut täyden hinnan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 14, 2016, 21:40:00 »

Matkustin Rovaniemeltä Helsinkiin ja otin yläkerran hytin omalla vessalla. Kuitenkin hytin vessa oli epäkunnossa, ilmeisesti vuotava tiiviste päästi vettä pönttöön. Kun vesi oli noussut pöntössä tarpeeksi korkealle, vessa veti itsensä automaattisesti. Nerokas insinööri oli siis suunnitellut turvamekanismin ylivuodon ja vesivahingon ehkäisemiseksi. Ainoastaan tässä oli se huono puoli, että tunnin välein itsensä vetävä vessa pitää ikävää meteliä nukkumisen kannalta. Pyysin sitten uutta hyttiä, mutta selvisi että vastaava yläkerran hytti voidaan järjestää vain jos olen halukas matkustamaan Turkuun. Helsingin vaunuista ei löytynyt tilaa kuin alakerrasta. Valitettavasti piti olla seuraavana päivänä töissä Helsingissä, muuten olisin ehkä käyttänyt tilaisuutta hyväksi ja tehnyt pienen Turun visiitin.

Nämä rikkinäiset vessat ovat muuten vähän ärsyttäviä, kun kerran on maksanut omasta vessasta hytissä. Olen kokenut samaa myös Deutsce Bahnin Kööpenhamina-Zürich yöjunassa pariinkiin otteeseen. Toisella kerralla vessan vetonappi kieltäytyi satunnaisesti toimimassa (siihen tulee sellainen ruksi päälle kun vessaa ei saa vetää), kenties vaunun jätesäiliö oli lähes täynnä. Toisella kerralla kun menin varaamaani hyttiin, siellä oli samantien vedetty vessan käytön kieltävät teipit, toki sain vaihdettua hyttiä kun olin maksanut täyden hinnan.
Mielenkiintoista mutta mitenkäs tämä liittyy yhdistelmäjunavuoroihin?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Yhdistelmäjunavuorot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina