"Kova pakkassää on aiheuttanut muihinkin juniin häiriöitä. Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen tviittasi hetki sitten olevansa jumissa junassa "keskellä ei mitään". Ministeri on yhteisöpalvelu Twitterin perusteella ollut tänään Tohmajärvellä. Grahn-Laasonen kertoo, että junan paineilmajärjestelmä petti ja juna pysähtyi. Hajonnut kohta saatiin korjattua matkustajan kaulahuivilla".
"Kauan sitä vatuloitiin, kunnes joku keksi kokeilla kaulahuivia, kirjoittaa ministeri".
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016011720974029_uu.shtmlVr on varmaan tilannut jo kaikki Suomesta saatavilla olevat kaulahuivit itselleen, varoiksi voitaisiin hankkia myös kaikki saatavilla olevat Villasukat, säärystimet, munanlämmittimet, hanskat ja pipot, joilla voidaan myöskin luovasti korjata eteentulevia ongelmia.
On hienoa että Suomenkieleen ja yhteiskunnan työkalupakkiin on saatu uusi termi "vatulointi", tällä tekniikalla on korjattu (yritetty) isoja hallitustason ongelmia, ja nyt samalla tekniikalla on alettu korjata myös VR:n pakkasessa kovia kokenutta kalustoa.
Eikun perustamaan Ns startup konsulttiyhtiöitä, joiden yritysesittelyssä mainitaan yrityksen toimialaksi:
"yritys hoitaa laajaalaisesti erillaisia toimeksiantoja ns. vatulointimenetelmällä, skaala ulottuu SoTe alueiden muodostamisesta junien paineilmatoimisten (vai sähkö?) ovien korjauksiin ns. kaulahuivitekniikalla".