Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Tallinnan uusissa raitiovaunuissa vaarallisen liukas lattia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Joni Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« : Tammikuu 21, 2016, 14:15:13 »

Postimees kirjoittaa, että uusissa espanjalaisvalmisteisissa ratikoissa on vaarallisen liukas sisälattia. Kylmä ja luminen talvi paljasti ongelman. Samaa ongelmaa on ilmennyt myös uusissa trollikoissa.

Näinhän se on, ettei etelässä osata varautua pohjoisen ongelmiin. Meneekö pintojen materiaalit vaihtoon, ei ole vielä selvinnyt.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #1 : Tammikuu 21, 2016, 15:41:51 »

Postimees kirjoittaa, että uusissa espanjalaisvalmisteisissa ratikoissa on vaarallisen liukas sisälattia. Kylmä ja luminen talvi paljasti ongelman. Samaa ongelmaa on ilmennyt myös uusissa trollikoissa.

Näinhän se on, ettei etelässä osata varautua pohjoisen ongelmiin. Meneekö pintojen materiaalit vaihtoon, ei ole vielä selvinnyt.

Tästä tuli mieleen; itse meinasin eilen menettää tasapainon bussissa, liukkauden takia. Lattiamateriaali itsessään ei ollut liukas, mutta se oli ikävästi jäässä bussin etuosassa Surullinen Kun etuovia avataan jatkuvasti, kylmä tulee sisälle ja matkustajien kengissään tuoma lumi ja jää ei pääse sulamaan ensimmäisten istuinten kohdalla. Toivottavasti ongelmaan on ratkaisu.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #2 : Tammikuu 21, 2016, 16:07:11 »

Tavallinen muovimatto on hyvin kova ja liukas kylmällä. Tällaiseen käyttökohteeseen tarvitaan matto, jossa on karhennettu pinta. Tavallaan voisi ajatella, että suunnittelussa on tällainen seikka jäänyt huomiotta.
tallennettu
Joni Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« Vastaus #3 : Tammikuu 21, 2016, 19:18:43 »

Liikennelaitoksen Enno Tamm sanoo uskovansa, ettei perusyy ole maton fyysisissä ominaisuuksissa vaan oven alareunan lämmityskonstruktiossa ja sen vähäisessä tehossa. Tässä mielessä ongelma on rakenteellinen, joka ei parane pintamateriaalia vaihtamalla.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Tallinnan uusissa raitiovaunuissa vaarallisen liukas lattia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina