Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 32 | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2614


« Vastaus #100 : Marraskuu 18, 2010, 17:22:27 »

Tänään siis on kaupallisen Sm5- liikenteen 1- vuotispäivä! Onnea! http://vaunut.org/kuva/59725
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #101 : Marraskuu 24, 2010, 17:25:53 »

Sm5 havaittu Lahdessa.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #102 : Marraskuu 24, 2010, 17:37:26 »

Onko etelään tulossa Huh
tallennettu

Juho Ylitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #103 : Joulukuu 04, 2010, 10:14:08 »

Kolmosrunko havaittu muutamia minuutteja sitten Seinäjoella. Lähti äsken takaisin etelään. Kuvia on nyt kamerassa, mutta kaapelia tietokoneeseen ei ole saatavilla... Surullinen
tallennettu
Jani Aas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 50


« Vastaus #104 : Joulukuu 15, 2010, 14:35:56 »

Jos nyt ketäkutajotakin kiinnostaa,niin 4 runko on jo Ilmalassa. Iskee silmää
tallennettu
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 110


« Vastaus #105 : Joulukuu 15, 2010, 15:31:43 »

Milloinkohan nämä sarja-FLIRTit laitetaan kaupalliseen liikenteeseen?

Onko jotain tietoa miten paljon ne eroavat esisarjalaisista?
tallennettu
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #106 : Joulukuu 15, 2010, 16:42:11 »

Onko jotain tietoa miten paljon ne eroavat esisarjalaisista?

Ei ehkä tekninen eroavaisuus, mutta tänne jo laitetuista kuvista ilmenee että Junakaluston logo puuttuu (ainakin toistaiseksi) keulalta.
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #107 : Joulukuu 16, 2010, 08:14:11 »

Junat tulevat kaupalliseen liikenteeseen kunhan yksiköllä on ajettu testi ja luotettavuus ajot (alku sarjalla 6000km), keulan logoa ei juniin tule ja kahdesta muustakin ne tulevat poistumaan, jos katsotte tarkemmin junia huomaatte että sininen värikin on hiukan vaaleampi.
Teknisiä eroja ei ole paljoakaan ja "esisarjan" junatkin yhdenmukaistetaan sarja juien kanssa.
tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #108 : Joulukuu 16, 2010, 11:47:04 »

Yksi matkustajien kannalta täysin merkityksetön, mutta kuljettajalle vähän huomattavampi ero on se, ettei kolmosessa ainakaan "kilometrienkeruu-koeajolla" ollut linjaradiota eikä perinteistä sisäpuhelinta/kuulutuslaitetta. Tuskin niitä tuleekaan, kaikki hoituu uudella Hörmannilla (kiinteä GSM-R puhelin joka on myös Sm6:ssa).

Offtopic: On muuten "vähän" eroa saksalaisella (?) Hörmannilla ja ranskalaisella Sagemilla, jota käytetään muussa kalustossa. Ei tarvitse tässäKÄÄN tapauksessa miettiä, kumman maan tekniikkaa ostaisi OMAAN käyttöön!  Pyörittää silmiään

(sanoo hän, jonka mielestä ranskalaiset ja italialaiset osaavat tehdä pelkästään hyvää ruokaa, tekniikasta pitäisi molempien pysyä HYVIN kaukana...)
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #109 : Joulukuu 16, 2010, 12:54:34 »

Offtopic: On muuten "vähän" eroa saksalaisella (?) Hörmannilla ja ranskalaisella Sagemilla, jota käytetään muussa kalustossa. Ei tarvitse tässäKÄÄN tapauksessa miettiä, kumman maan tekniikkaa ostaisi OMAAN käyttöön!  Pyörittää silmiään

Ja kun avaat sen Hörmannin niin sisältä löytyy Sagemin valmistama puhelin...

Viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä, paitsi sanan "ostaisi" pitäisi vaihtaa sanaan "ottaisi". Hinnassa on meinaan aivan järkyttävä ero. Sana järkyttävä on vielä lievä ilmaisu tässä.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #110 : Joulukuu 17, 2010, 09:36:03 »

Tänä aamuna noin klo 9.15 04-runko ohitti Oulunkylän, oli matkalla Ilmalasta kohti pohjoista.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #111 : Joulukuu 18, 2010, 20:26:35 »

Sm5 03 on ollut tänään liikenteessä N-junana. Se oli mm. klo 8.35 Keravalta lähteneessä vuorossa. Protojunista poiketen 03 on ainakin tällä hetkellä rataverkolla toisinpäin eli B-pääty pohjoiseen.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #112 : Joulukuu 18, 2010, 23:12:09 »

Protojunista poiketen 03 on ainakin tällä hetkellä rataverkolla toisinpäin eli B-pääty pohjoiseen.

Eikäpä testaavat Kehäradan vaikutusta etukäteen... Hymyilee
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #113 : Joulukuu 21, 2010, 19:12:48 »

A-junissa havaittua 21.12.2010: Flirtit "02" ja "03". Havainnot iltapäivältä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #114 : Tammikuu 11, 2011, 16:43:38 »

Oulunkylän "nollaraiteella" Sm5-yksikkö kello 15:30 "Huoltoajo"-teksteillä varustettuna. Valitettavasti etäisyys oli niin pitkä, että yksikön numero jäi arvauksen varaan. Olisiko 03 tai 04?
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #115 : Tammikuu 11, 2011, 17:31:23 »

Aika varma veikkaus, että 03 Hymyilee
tallennettu

Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #116 : Tammikuu 11, 2011, 17:39:49 »

Varmaa tietoa ei ole, mutta väittäisin että kyseessä oli nelosrunko. Kolmonen on ollut kaupallisessa liikenteessä jo hetken aikaa. Saattoi olla myös koulutusajoa, joka on voinut tapahtua millä tahansa rungolla..
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #117 : Tammikuu 11, 2011, 18:21:34 »

Tänään 2-runko koulutuskäytössä
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #118 : Tammikuu 23, 2011, 13:55:22 »

Hajalan ohitti Dv12 + Sm5 (viitosflirtti, kiitos korjauksesta, Topi) klo 13:52. Salossa lienee noin klo 14, varmaan jatkaa siellä pysähtymättä kohti Karjaata. Menee Ilmalaan? En ehtinyt kuvata, kun näin vain vilahdukset aseman ikkunasta...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2011, 17:28:08 kirjoittanut Jarkko Korhonen » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #119 : Tammikuu 23, 2011, 17:21:54 »

Vilahduksen aikana kuitenkin näit sen olevan nelosyksikkö? Vähän epäilen havaintoa, nelonen kun on ollut jo pitkään Ilmalassa, ja liikkunut omin voimin koeajoilla. Ettei vain olisikin vitosyksikkö?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #120 : Tammikuu 23, 2011, 17:27:15 »

Omaa tietämättömyyttäni luulin, että neljäs. En toki mitään numeroa nähnyt, luulin että kaks on ollut aikoja kasassa, yksi tuli viime vuonna Toijalan kautta... Mutta siis, korjattakoon ylös tuo nro.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #121 : Tammikuu 23, 2011, 17:55:52 »

Lisätään nyt vielä sen verran, että minäkään en varmaksi tiedä havaitun Flirtin numeroa, mutta kohtalaisen varma veikkaus on tuo vitonen. Toisaalta, eihän se täysin poissuljettua olisi, että nelosta roudattaisiin dieselillä esim. epäonnisen Turkuun suuntautuneen koeajon jälkeen. Hymyilee

Toisaalla myös veikattiin sen olleen vitonen, joten lukitaan se vastaus paremman faktatiedon puutteessa.
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #122 : Tammikuu 23, 2011, 18:14:42 »

Kyllä yksikkö oli 5:nen, itse mukana olleena kuljetettiin turvallisesti Ilmalaan.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #123 : Tammikuu 24, 2011, 16:42:29 »

Nyt niitä sitten tulee "rytinällä" tänne suomeen parin viikon välein Hymyilee leveästi
tallennettu

Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #124 : Tammikuu 25, 2011, 11:39:39 »

Nyt niitä sitten tulee "rytinällä" tänne suomeen parin viikon välein Hymyilee leveästi

Ei nyt sentään. Nelosyksikkö tuli Ilmalaan sunnuntaina 12.12.2010 ja tämä vitonen siis 23.1.2011. Uusia tullee noin kuuden viikon välein. Siispä 6.3. iltapäivällä kannattanee taas päivystää rantaradan varressa Hymyilee
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 32 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina