Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: YLE: Auto ja juna törmäsivät Siilinjärvellä – kaksi kuoli, yksi sairaalaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« : Helmikuu 22, 2016, 12:29:35 »

Auto ja juna törmäsivät Siilinjärvellä – kaksi kuoli, yksi sairaalaan

Turma sattui maanantaina kello 11 jälkeen vartioimattomassa tasoristeyksessä lähellä Toivalan uimarantaa. Onnettomuudessa menehtyneet ja loukkaantunut olivat henkilöautossa. Poliisi ja pelastusviranomaiset selvittävät onnettomuuteen johtaneita syitä. Junaliikenne oli puoliltapäivin poikki Kuopion ja Siilinjärven välisellä osuudella raivaustöiden vuoksi.


http://yle.fi/uutiset/auto_ja_juna_tormasivat_siilinjarvella__kaksi_kuoli_yksi_sairaalaan/8690586
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #1 : Helmikuu 22, 2016, 13:19:06 »

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/auton-ja-junan-tormays-oli-raju/2241999
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #2 : Helmikuu 22, 2016, 16:24:20 »

Miten näitä allejäämisiä sattuu vähän väliä? Eivätkö ihmiset osaa enää lainkaan havainnoida mitä ympärillä tapahtuu? Silloin kun on kysymyksessä yhden henkilön allejäänti herää epäilys, että onko tahallista.
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 333


« Vastaus #3 : Helmikuu 22, 2016, 16:33:40 »

Kyseessä näyttää olevan Norkotti, joka on kieltämättä todella turvaton tasoristeys. http://www.tasoristeys.fi/risteyshaku?crossingId=1744. Näkemät uimarannan puolelta molempiin suuntiin ovat olemattomat, kuten videosta https://www.youtube.com/watch?v=X8NRHSarP-s voi havaita.
tallennettu
Timo Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 99


« Vastaus #4 : Helmikuu 22, 2016, 17:37:03 »

Miten näitä allejäämisiä sattuu vähän väliä? Eivätkö ihmiset osaa enää lainkaan havainnoida mitä ympärillä tapahtuu? Silloin kun on kysymyksessä yhden henkilön allejäänti herää epäilys, että onko tahallista.

Tuskin kukaan tahallaan ajaa autolla junan eteen.
Kun ajatukset on jossain muualla kuin liikenteessä, ei välttämättä huomioi tasoristeystä.
Tasoristeyksissä pitäisi siksi olla huomiovalot.   Järkyttynyt
Tänä vuonna on tapahtunut jo 9 tasoristeysonnettomuutta, 3 on kuollut.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2016, 17:50:49 »

Tällainen läpikulkurata kuin Kuopio-Iisalmi on vähän ongelmallinen huomiolaitteille, kun ne vaativat kiskokulkuneuvossa mukana kulkevan laitteen. Minne sijoitetaan vaadittava suuri määrä laitteita ja miten huomioidaan kaikista eri suunnista tuleva junaliikenne? Noilla nurkilla olevat kolme tasoristeystä pitäisi saada kokonaan pois tavalla tai toisella.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #6 : Helmikuu 22, 2016, 19:29:50 »

Tällainen läpikulkurata kuin Kuopio-Iisalmi on vähän ongelmallinen huomiolaitteille, kun ne vaativat kiskokulkuneuvossa mukana kulkevan laitteen. Minne sijoitetaan vaadittava suuri määrä laitteita ja miten huomioidaan kaikista eri suunnista tuleva junaliikenne? Noilla nurkilla olevat kolme tasoristeystä pitäisi saada kokonaan pois tavalla tai toisella.

Olen samaa mieltä. Useasti on käynyt mielessä että milloin tuossa rytisee. Paikka on hankala johtuen radan ja vesistön läheisyydestä, ja huonoista näkemäalueista. Korvaava tieyhteys pitäisi olla ennen tasoristeyksen poistamista järjestetty, koska tuon tasoristeyksen takana on omakotitalo (ellei parikin?), uimaranta ja vedenottamo. Ison alikulkun teko voi olla siinä ja rajoilla onko mahdollista tehdä tasoristeyksen paikalle, kun Jäläjärven pinta on niin lähellä, eikä ylikulkuun käy oikein tila.

Korvaavan tieyhteyden rakentaminen olemassaolevan eteläisen Toivalan ylikulkusillan ja Koivupurontien kautta (Koivupurontiestä haarautumalla) voisi olla ihan järkevä ratkaisu jolla voisi korvata Konttihovin ja Norkotin (ja Kokkolan?) tasoristeykset.

Kevyelle liikenteelle voisi tehdä tuohon Norkotin tasoristeyksen paikalle pienemmän ja matalemman alikulun esim. rumpuputkella, jolla uimarannalle säilyisi yhteys kaikkien paikallisten käyttämään tottumaa reittiä pitkin, eikä tulisi kiusausta käyttää vanhaa reittiä luvatta ilman tasoristeystä. Uutta tietä tulisi rakennettavaksi n. 250-400 m riippuen uuden tien linjauksesta.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=251&map.y=506&e=536936&n=6986673&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&mode=rasta&tool=siirra&lang=fi&mode=rasta

Kokkolan tasoristeyksen korvaaminen samalla tieyhteydellä on vähän vaikeaa johtuen tästä: http://www.tasoristeys.fi/xdbimage?imageId=136493
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2016, 19:51:23 kirjoittanut Oskari Kvist » tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 333


« Vastaus #7 : Helmikuu 22, 2016, 20:23:51 »

Netistä löytyy tarveselvitys tasoristeysjärjestelyistä välillä Kuopio-Iisalmi. http://www.siilinjarvi.fi/liitetiedostot/asuminen_ja_rakentaminen/tekniset_palvelut/TSSuunnitelmaraportti.pdf

Suunnitelman mukaan Konttihovi, Norkotti, Kokkola ja Kivilehto korvattaisiin yhdellä alikulkusillalla ja yksityistiejärjestelyin. Alikulkusillan korkeus olisi rajoitettu läheisen vesistön takia ja korkeamman ajoneuvot pääsisivät alueelle uusien yksityisteiden kautta.

Mutta menee vielä pitkä aika ennen kuin noista tasoristeyksistä päästään eroon, joten mielestäni junien nopeus tulisi rajoittaa kahdeksaankymppiin em. alueella.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #8 : Helmikuu 22, 2016, 21:04:13 »

Netistä löytyy tarveselvitys tasoristeysjärjestelyistä välillä Kuopio-Iisalmi. http://www.siilinjarvi.fi/liitetiedostot/asuminen_ja_rakentaminen/tekniset_palvelut/TSSuunnitelmaraportti.pdf

Suunnitelman mukaan Konttihovi, Norkotti, Kokkola ja Kivilehto korvattaisiin yhdellä alikulkusillalla ja yksityistiejärjestelyin. Alikulkusillan korkeus olisi rajoitettu läheisen vesistön takia ja korkeamman ajoneuvot pääsisivät alueelle uusien yksityisteiden kautta.

Mutta menee vielä pitkä aika ennen kuin noista tasoristeyksistä päästään eroon, joten mielestäni junien nopeus tulisi rajoittaa kahdeksaankymppiin em. alueella.

Tämä ei varmaan yhtään helpota korvaavien yhteyksien rakentamista:
Lainaus
Vuonna  2005  tehdyn  Siilinjärven  luonto-  ja  maisemainventoinnin  yhteydessä on  Toivalassa  Metsäkoulun  –  Pyöreälahden  uimarannan  väliseltä  metsäalueelta  (tasoristeysten  Konttihovi,  Norkotti  ja  Kokkola  kohdilta)  todettu  liito-oravien reviirialue.
tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #9 : Helmikuu 22, 2016, 21:59:52 »

Uusinta uutisointia:

http://yle.fi/uutiset/siilinjarven_junaturma_onnettomuustutkintakeskuksen_tutkintaan/8692293

Viestintäpäällikkö Arolainen lienee entinen luokkatoverini - oli eräässä vaiheessa Hesarissa ja sitten jonkin poliisin osaston tiedottajana.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #10 : Helmikuu 23, 2016, 08:40:05 »

Uusinta uutisointia:

http://yle.fi/uutiset/siilinjarven_junaturma_onnettomuustutkintakeskuksen_tutkintaan/8692293

Viestintäpäällikkö Arolainen lienee entinen luokkatoverini - oli eräässä vaiheessa Hesarissa ja sitten jonkin poliisin osaston tiedottajana.

Mitähän erityistä tutkittavaa tuossa OTK:lle olisi?

Lopputulos ei paljoa nollatutkimuksesta eroaisi eli todettaisiin autoilijan ajaneen junan eteen sitä ilmeisesti huomaamatta. Ratkaisuksi esitettäisiin tasoristeysten poistoa ja/tai varoituslaitteiden lisäämistä vartioimattomiin tasoristeyksiin.
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #11 : Helmikuu 23, 2016, 09:37:32 »

Uusinta uutisointia:

http://yle.fi/uutiset/siilinjarven_junaturma_onnettomuustutkintakeskuksen_tutkintaan/8692293

Viestintäpäällikkö Arolainen lienee entinen luokkatoverini - oli eräässä vaiheessa Hesarissa ja sitten jonkin poliisin osaston tiedottajana.

Mitähän erityistä tutkittavaa tuossa OTK:lle olisi?

Lopputulos ei paljoa nollatutkimuksesta eroaisi eli todettaisiin autoilijan ajaneen junan eteen sitä ilmeisesti huomaamatta. Ratkaisuksi esitettäisiin tasoristeysten poistoa ja/tai varoituslaitteiden lisäämistä vartioimattomiin tasoristeyksiin.

Tokko siinä mitään erityistä tutkittavaa onkaan, mutta asiat vain menee niin jotta korvaaville vaihtoehdoille rahoitus löytyy huomattavasti helpommin kun voi käyttää OTK:n paperia vipuvartena. Mahdolliset pakkolunastuspäätöksetkin menee sillä lähinnä ilmoitusasiana läpi.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #12 : Helmikuu 23, 2016, 09:52:12 »

Uusinta uutisointia:

http://yle.fi/uutiset/siilinjarven_junaturma_onnettomuustutkintakeskuksen_tutkintaan/8692293

Viestintäpäällikkö Arolainen lienee entinen luokkatoverini - oli eräässä vaiheessa Hesarissa ja sitten jonkin poliisin osaston tiedottajana.

Mitähän erityistä tutkittavaa tuossa OTK:lle olisi?

Lopputulos ei paljoa nollatutkimuksesta eroaisi eli todettaisiin autoilijan ajaneen junan eteen sitä ilmeisesti huomaamatta. Ratkaisuksi esitettäisiin tasoristeysten poistoa ja/tai varoituslaitteiden lisäämistä vartioimattomiin tasoristeyksiin.

Tokko siinä mitään erityistä tutkittavaa onkaan, mutta asiat vain menee niin jotta korvaaville vaihtoehdoille rahoitus löytyy huomattavasti helpommin kun voi käyttää OTK:n paperia vipuvartena. Mahdolliset pakkolunastuspäätöksetkin menee sillä lähinnä ilmoitusasiana läpi.

Meinaat, että Onnettomuustutkintakeskus lähtisi politikoimaan ja hyppäisi sinne, missä on rahasta on pulaa? Toivon todellakin, ettei niin ole.

Pakkolunastuspäätöksiin OTK:n raporteilla ei ole mitään vaikutusta. Ne menevät muutoinkin läpi ilman muttia, koska taustalla on yleinen etu.
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 216


« Vastaus #13 : Helmikuu 23, 2016, 10:41:01 »

Uusinta uutisointia:

http://yle.fi/uutiset/siilinjarven_junaturma_onnettomuustutkintakeskuksen_tutkintaan/8692293

Viestintäpäällikkö Arolainen lienee entinen luokkatoverini - oli eräässä vaiheessa Hesarissa ja sitten jonkin poliisin osaston tiedottajana.

Mitähän erityistä tutkittavaa tuossa OTK:lle olisi?

Lopputulos ei paljoa nollatutkimuksesta eroaisi eli todettaisiin autoilijan ajaneen junan eteen sitä ilmeisesti huomaamatta. Ratkaisuksi esitettäisiin tasoristeysten poistoa ja/tai varoituslaitteiden lisäämistä vartioimattomiin tasoristeyksiin.

Tokko siinä mitään erityistä tutkittavaa onkaan, mutta asiat vain menee niin jotta korvaaville vaihtoehdoille rahoitus löytyy huomattavasti helpommin kun voi käyttää OTK:n paperia vipuvartena. Mahdolliset pakkolunastuspäätöksetkin menee sillä lähinnä ilmoitusasiana läpi.

Meinaat, että Onnettomuustutkintakeskus lähtisi politikoimaan ja hyppäisi sinne, missä on rahasta on pulaa? Toivon todellakin, ettei niin ole.

Pakkolunastuspäätöksiin OTK:n raporteilla ei ole mitään vaikutusta. Ne menevät muutoinkin läpi ilman muttia, koska taustalla on yleinen etu.

Ei, en tarkoittanut. Vaan sitä jotta yleisestä edusta päättävällä virkamiehellään on painavana sanana taustatukena OTK:n suositukset esitystään tehdessään.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #14 : Helmikuu 23, 2016, 12:11:55 »

Syynä lienee se, että veturi suistui kiskoilta, eli kyseessä oli selvä suuronnettomuuden vaaratilanne. OTKESilla on omat kriteerinsä näihin ja niillä ei ole mitään tekemistä esitetyn teorian kanssa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #15 : Helmikuu 23, 2016, 12:52:49 »

Syynä lienee se, että veturi suistui kiskoilta, eli kyseessä oli selvä suuronnettomuuden vaaratilanne. OTKESilla on omat kriteerinsä näihin ja niillä ei ole mitään tekemistä esitetyn teorian kanssa.

Tuota suistumista en tiennytkään. Se selittää laajemman onnettomuustutkinnan. Toisaalta siinäkään tuskin päästään tuon pitemmälle syiden ja seurausten selvittämisessä.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #16 : Helmikuu 23, 2016, 12:55:49 »

Uusimman tiedon mukaan kolmaskin henkilö on nyt menehtynyt: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001124460.html
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #17 : Helmikuu 23, 2016, 13:06:20 »

Uusimman tiedon mukaan kolmaskin henkilö on nyt menehtynyt: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001124460.html

Pohjois-Savossa taitaa olla ennätyksellisen huono vuosi liikenteen kuolonuhreissa mitattuna.

Viikonloppuna henkilöauto "ajautui tuntemattomasta syystä" tukkirekan alle. Paria päivää aiemmin kuoli ojaan ajanut mies. Tänään Nilsiän kaupungin osassa kuoli jalankulkija sairauskohtauksen saaneen autoilijan suistuessa jalkakäytävälle.
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #18 : Helmikuu 23, 2016, 13:48:51 »

Tuskin kukaan tahallaan ajaa autolla junan eteen.

Kyllä niinkin valitettavasti voi joskus tapahtua.
tallennettu
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #19 : Helmikuu 23, 2016, 13:58:37 »

Niinpä. Mitä olisikaan tapahtunut, jos veturi olisi pudonnut luiskaan ja vaunut perässä sikin sokin. Kyllähän tuossa suuronnettomuuden ainekset oli, kerran veturikin pudonnut kiskoilta. Kyllähän tuonne helpostikin olisi korvaava tieyhteys tehtävissä, eikä tie tarvitsisi olla hääppöinen, kun ei tuo radan ylittävä tiekään hääppöinen ole. Kyllä nämä rautateiden päälinjat pitäisi käydä koko Suomessa läpi, ja poistaa tämänkaltaiset vaaralliset tasoristeykset, kun nopeudet ovat kuitenkin 140.
tallennettu
Esa Väätäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 175


« Vastaus #20 : Helmikuu 23, 2016, 14:02:06 »

Savon-Sanomat 23.2.2016
12:25
Siilinjärven tasoristeysturma vaati kolmannenkin kuolonuhrin

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/siilinjarven-tasoristeysturma-vaati-kolmannenkin-uhrin/2242663
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #21 : Helmikuu 24, 2016, 00:06:49 »

Niinpä. Mitä olisikaan tapahtunut, jos veturi olisi pudonnut luiskaan ja vaunut perässä sikin sokin. Kyllähän tuossa suuronnettomuuden ainekset oli, kerran veturikin pudonnut kiskoilta. Kyllähän tuonne helpostikin olisi korvaava tieyhteys tehtävissä, eikä tie tarvitsisi olla hääppöinen, kun ei tuo radan ylittävä tiekään hääppöinen ole. Kyllä nämä rautateiden päälinjat pitäisi käydä koko Suomessa läpi, ja poistaa tämänkaltaiset vaaralliset tasoristeykset, kun nopeudet ovat kuitenkin 140.
No vaikka olis pudonnu veturi kiskoilta, liikenneministeri olis vaan hymyilly tv:ssä ja pahoitellut ikävää sattumaa
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #22 : Helmikuu 24, 2016, 15:14:16 »

Junaturmassa menehtyneet olivat lähiseudun opiskelijoita

Poliisit tutkivat onnettomuuspaikan maanantaina. Turmapaikkaa tutkittiin ja sitten raivattiin yöhön asti. Kuva: Akseli Muraja

Siilinjärvellä maanantain junaturmassa menehtyneistä miehistä kaksi oli 18-vuotiaita ja yksi 19-vuotias mies ja kaikki kotoisin lähiseudulta.

Uhrien omaisten Savon Sanomille ilmoittamien tietojen mukaan ainakin kaksi miehistä oli asunut Kuopion maaseutualueella.

Kaikki kolme nuorta miestä opiskelivat nyt Savon koulutuskuntayhtymän Toivalan yksikössä eli niin kutsutulla Metsäkoululla. Se sijaitsee lähellä onnettomuuspaikkaa vanhan viitostien toisella puolella.

Toistaiseksi tiedossa ei ole, minkä takia miehet kävivät henkilöautolla asioilla Jälä-järven rannalle vievällä paikallistiellä Kortepolulla maanantaina aamupäivällä.

Kun autoporukka oli palaamassa rannasta takaisin, heidän autonsa jäi vahingossa matkustajajunan alle.

Kaksi miehistä kuoli turmassa heti onnettomuuspaikalla. Kolmas miehistä vietiin Kuopion yliopistolliseen sairaalaan, jossa hän menehtyi maanantai-iltana.

Tasoristeysonnettomuus oli vakavin Savossa moneen vuoteen. Poliisin lisäksi onnettomuuden tutkii alueen liikenneonnettomuuksien tutkijalautakunta sekä Onnettomuustutkintakeskus.

Nuorten miesten auto vaurioitui pahoin. Myös matkustajajuna vaurioitui ja tukki Savon radan yöhön asti. Junan veturin ensimmäinen teli putosi kiskoilta ja Intercity-juna vaurioitui sen vuoksi.



http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Junaturmassa-menehtyneet-olivat-l%C3%A4hiseudun-opiskelijoita/735996
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 333


« Vastaus #23 : Helmikuu 24, 2016, 19:38:31 »

Monia koskettaneesta onnettomuudesta muistuttavat paikalle tuodut kynttilät ja kukat. Varsinkin nuoret ovat käyneet muistamassa menehtyneitä kavereitaan.


* norkotti1.jpg (235.93 kilotavua, 1000x654 - tarkasteltu 255 kertaa.)
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #24 : Helmikuu 25, 2016, 17:57:21 »

http://yle.fi/uutiset/siilinjarven_turmatasoristeys_aiotaan_poistaa_periaatepaatos_voidaan_tehda_nopeasti/8700012

Siilinjärven turmatasoristeys aiotaan poistaa: "Periaatepäätös voidaan tehdä nopeasti"

Liikennevirasto ja kunta neuvottelivat vartioimattomien tasoristeysten poistamisesta torstaina. Suunnitelmissa on poistaa Toivalan alueelta neljä tasoristeystä. Niistä vaarallisimmaksi on luokitelty risteys, jossa sattui maanantaina kolmen nuoren miehen hengen vienyt onnettomuus.

Liikennevirasto arvioi, että Siilinjärven Toivalassa sijaitsevien vartioimattomien tasoristeysten poisto voi edetä nopeastikin.

Liikennevirasto ja Siilinjärven kunta ovat neuvotelleet asiasta torstaina ja alueen liikennejärjestelyistä aiotaan järjestään yleisötilaisuus 17. maaliskuuta. Suunnitelmissa on poistaa alueelta neljä tasoristeystä. Niistä vaarallisimmaksi on luokiteltu risteys, jossa sattui maanantaina kolmen ihmisen hengen vienyt onnettomuus.

Risteysten poistaminen vaatii korvaavien tieyhteyksien rakentamisen ja esimerkiksi alueella asuvien kiinteistönomistajien on hyväksyttävä suunnitelmat. Koko urakka maksaa karkean arvion mukaan puoli miljoonaa euroa.

Rakentamaan nopeimmillaan ensi kesänä

Radanpidon aluepäällikkö Seppo Mikkonen Liikennevirastosta kertoo, että suunnitelmissa on rakentaa kevyen liikenteen tunneli maanantain turmatasoristeyksen lähettyville. Tien päässä on kunnallinen uimaranta ja asuinkiinteistöjä.

Alikulkutunnelin kustannukset jakautuvat todennäköisesti Liikenneviraston ja kunnan kesken ja yksityistiejärjestelyt maksaa pääosin Liikennevirasto.

– Esitän tämän asian meidän johtoryhmälle pikimmiten ja uskon, että periaatepäätös voidaan tehdä nopeasti. Tahtotila on, että vartioimattomat tasoristeykset pitäisi poistaa, Mikkonen sanoo.

Mikkosen mukaan jo nyt pohditaan, onko alueen vartioimattomiin tasoristeyksiin syytä laittaa esimerkiksi varoituskylttejä. Korvaavien liikenneyhteyksien rakentaminen voi alkaa nopeimmillaan ensi kesänä. Tasoristeysten tulevaisuutta on pohdittu Siilinjärvellä jo aiemminkin, koska alueelle on rakentumassa uusi Pyöreälahden asuinalue.

Tasoristeyksien turvallisuuden parantaminen on ollut hidasta rahoituksen vähyyden vuoksi. Suomessa on pää- ja sivuradoilla lähes 2 800 tasoristeystä, joista 1 850 on ilman tievaroituslaitosta. Termiä käytetään tasoristeyksestä, jossa on joko puomit tai ääni- ja valovaroituslaitteet.

Pelkästään Pohjois-Savossa on 226 tasoristeystä, joista 69:ssä on varoituslaitokset. Vartioimattomia tasoristeyksiä on siis 157.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: YLE: Auto ja juna törmäsivät Siilinjärvellä – kaksi kuoli, yksi sairaalaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina