Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 58 | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2547


« Vastaus #475 : Huhtikuu 15, 2010, 23:32:04 »

5) 1918-1955 saattaisi liittyä sellaiselle seudulle, missä aloitettiin venäläisvalmisteisilla höyryillä ja jossa on museorautatietoimintaa ja vorgin aktiivisia junakuvaajia.
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #476 : Huhtikuu 16, 2010, 14:23:29 »

Eljas on jäljillä, Jorma taas ei.
1) ja 2) ovat sota-ajan liikennepaikkojen korkeuksia.
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #477 : Huhtikuu 20, 2010, 14:45:08 »

Topi Lajusen aloittama ketju katkeilee taas. Oikeita vastauksia ei ole tullut, vaikka vihjeitä on ollut riittävästi. Siispä kysymykset jääkööt vastausta vaille.
Jimi Lappalainen knopittakoon seuraavaksi palkkiona hyvästä yrityksestä.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2614


« Vastaus #478 : Huhtikuu 20, 2010, 18:41:52 »

En keksinyt parempaa, joten pakko peesata. Eli: 1994-2006. Nämä vuosiluvut ovat vihjeenä.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #479 : Huhtikuu 20, 2010, 20:36:50 »

Jos jotakuta kiinnostaa, voi kysymyksiäni tiedustella sähköpostilla. Jimille ei vastausta (vielä).
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2614


« Vastaus #480 : Huhtikuu 28, 2010, 19:56:55 »

Löytyykö kenelläkään vastausta?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #481 : Huhtikuu 28, 2010, 21:05:32 »

Tuorein sääntö määrää, että jos ei viikkoon ketjussa viestintää tapahdu, vuoro siirtyy ensimmäiselle ehtivälle. (Jimi saa toki oikean vastauksen silti kertoa.)
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #482 : Huhtikuu 30, 2010, 15:56:50 »

Vastaukset kysymyksiini:

1) Säkkinen Kuusamon kenttäradalla.
2) Kutsa Sallan radalla.
3) Otettiin käyttöön 24-tuntinen aikamerkintä, esim. aikatauluissa.
4) Pankakosken 600mm tehdasradalla sotien alla numeroitiin silloiset höyryveturit sarjaan 1001-1005. 1001:n lempinimi oli Ukko-Pekka, se oli Kraussin valmistama prikaatinveturi.
5) Outokummun-Juojärven kapearaiteisen rautatien toimintavuodet.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2614


« Vastaus #483 : Toukokuu 02, 2010, 20:55:01 »

Mika sai oikein.  Hymyilee leveästi
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #484 : Toukokuu 03, 2010, 11:27:30 »

Mika sai oikein.  Hymyilee leveästi

Se on täten Polamon vuoro. Joko knopautus kehiin, tai vahvistus kysymysvuorosta luopumiselle, jonka jälkeen nopein saa jatkaa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #485 : Toukokuu 03, 2010, 17:43:13 »

No, kiskaistaas tämmöinen:

Kuinka monta paineilmatoimista lasinpyyhkijää löytyy käytössä olevista Sm-yksiköistä?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #486 : Toukokuu 03, 2010, 22:22:01 »

No, kiskaistaas tämmöinen:

Kuinka monta paineilmatoimista lasinpyyhkijää löytyy käytössä olevista Sm-yksiköistä?

Hmm... useampi sata varmaan - elleivät kaikki ole sähkömoottorilla käypiä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #487 : Toukokuu 03, 2010, 23:53:32 »

No, kiskaistaas tämmöinen:

Kuinka monta paineilmatoimista lasinpyyhkijää löytyy käytössä olevista Sm-yksiköistä?

Vaikka en knopita niin veikkaan jotta 8 kappaletta
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #488 : Toukokuu 03, 2010, 23:55:00 »

Alle sata, mutta yli kahdeksan. Johanneksella lämpimämpää.
tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #489 : Toukokuu 04, 2010, 15:13:35 »

Sanoisin että 6 ja  toiset 6 löytyy Eio(x):stä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #490 : Toukokuu 05, 2010, 00:38:43 »

Sanoisin että 6 ja  toiset 6 löytyy Eio(x):stä.

Mikäli viittaat saneeraamattomiin Sm2-yksiköihin (kuten ehkä Tervokin), niin niitä on käytössä vain 2, joten yhtälö ei täsmää.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #491 : Toukokuu 05, 2010, 00:50:44 »

Olikohan vain Sm1 6006:ssa sähkökäyttöinen, tihkuajastuksella varustettu pyyhin Huh, muissa normaali paine-ilmatoiminen. Kuinkahan nuo kaikki  saneeratut Sm2:t - huollossa harvoin pyyhittiin vesiä pois tuulilasista...
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #492 : Toukokuu 05, 2010, 01:55:01 »

Olikohan vain Sm1 6006:ssa sähkökäyttöinen, tihkuajastuksella varustettu pyyhin Huh, muissa normaali paine-ilmatoiminen. Kuinkahan nuo kaikki  saneeratut Sm2:t - huollossa harvoin pyyhittiin vesiä pois tuulilasista...

Koska pyyhkimiä on 'alle sata' paineilmatoimisina, niin oikea vastaus on jossain 96:n paikkeilla...tai 92 jos tuossa yhdessä Sm1:ssä oli sähkötoimiset, ne puuttuvat neljä lienevät siinä osiksi puretussa junassa jonka numeroa en lähde arpomaan mielestäni. Kokonaan toinen juttu onko pähkäilylläni mitään perää...mutta siinähän ei ole mitään uutta  Virnistää
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #493 : Toukokuu 05, 2010, 10:09:32 »

Tervon 8 ja Otavan 12 ovat olleet oikeaa suuruusluokkaa. Niitä (onneksi) ei ole lähellekään sataa. Hymyilee Vielä puuttuu nappiosuma.
tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #494 : Toukokuu 05, 2010, 18:22:40 »

Sanoisin että 6 ja  toiset 6 löytyy Eio(x):stä.

Mikäli viittaat saneeraamattomiin Sm2-yksiköihin (kuten ehkä Tervokin), niin niitä on käytössä vain 2, joten yhtälö ei täsmää.

Koitin viitata kahteen saneeraamattomaan ja siihen protosaneerattuun Sm1:een. Kaipa niitä on sitte vielä muitakin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #495 : Toukokuu 05, 2010, 19:24:31 »

Koitin viitata kahteen saneeraamattomaan ja siihen protosaneerattuun Sm1:een. Kaipa niitä on sitte vielä muitakin.

No, tämä vastaus on kokonaisuudessaan jo hyvin lähellä oikeaa. Hymyilee
tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #496 : Toukokuu 06, 2010, 20:41:12 »

Hieman valokuvia tutkittuani korjaan vastauksen ja uusi arvaus on 10 kpl. Protossa olikin vain konnarin puolella vanhanmalliset pyyhkijät, kuljettajat ovat päässeet nauttimaan uudemmasta tekniikasta.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #497 : Toukokuu 06, 2010, 23:46:12 »

Hieman valokuvia tutkittuani korjaan vastauksen ja uusi arvaus on 10 kpl. Protossa olikin vain konnarin puolella vanhanmalliset pyyhkijät, kuljettajat ovat päässeet nauttimaan uudemmasta tekniikasta.

Täsmälleen näin. Pyyhkimiä on siis käytössä olevista Sm-yksiköistä saneeraamattomissa Sm2:ssa neljä molemmissa, sekä 6006:ssa pelkääjän puolen viuhtojat molemmissa päissä. Yhteensä siis 10.

˔ ' ´: : knopauttaa seuraavaksi.
tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #498 : Toukokuu 13, 2010, 18:17:52 »

Kysäistäänpä ennen kuin mietintä-aika menee jälleen umpeen.
Mikä on asukasluvultaan suurin rautatiekaupunki, jonka alueella ei ole junan kulunvalvonnalla varustettua rataa?
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #499 : Toukokuu 13, 2010, 20:41:38 »

Olisko Porvoo
tallennettu
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 58 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina