Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 58 | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #525 : Toukokuu 17, 2010, 21:22:55 »

Nyt puuttuu enää Esslingenien käyttöönottojärjestys. Kahdessa sarjassa valmistelaatan päiväys oli 1960 ja yhden sarjan 1961. Se 1961 valmistunut sarja on se viimeksi käyttöönotettu, 10.61. Eikö kukaan muista mitkä vaunut tulivat ensiksi laivapikajunaan, joko kuvista tai havainnoista? Arvauksia sitten, niin saan laittaa listat blogiin. Junani lähtee aamulla 6:35.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #526 : Toukokuu 17, 2010, 21:53:18 »

Eikö kukaan muista mitkä vaunut tulivat ensiksi laivapikajunaan, joko kuvista tai havainnoista?
Kysymyksessä ei liene kuitenkaan tällaiset vaunut?
http://www.30937.co.uk/pix/1962JUL31TATT074cs.jpg
http://www.30937.co.uk/pix/1962JUL31TATT072cs.jpg
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #527 : Toukokuu 17, 2010, 22:03:59 »

Hyväksytään. Kuvassa on Eit ja Eit tuli ensiksi 5.61, sittei CEit 8.61 ja viimeksi Cit 10.61. Muistelen, että jossain yleisönasastossa ihmeteltiin kun ensimmäisen luokan lipulla piti matkustaa huonommissa vaunuissa kuin toisen luokan lipulla. Tasaantuihan se tilanne sitten parin kuukauden jälkeen.

Alex sai 5,5 pistettä ja jatkaa knopittelua. Jorma ja Pekka 2p ja Teppo 1p.
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #528 : Toukokuu 18, 2010, 15:29:59 »

Kysytään nyt sitten tämä hieman pienoisrautatieaihetta sivuava kysymys:

Tällainen vaunu tuli ostettua jokin aika sitten, tarkoituksenani suomalaistaa se. Mikä olisi 'helpoin' esikuva, mikä VR:n teräsvaunuista (littera ja numerosarja) siis vaatisi vähiten muutosta ko. vaunuun? Hyväksyn tähän kolme eri vastausta.

Ja tiedoksi kiinnostuneille, kyseessä on Rocon valmistama DSB:n 2. luokan hyttivaunu (sisustus on tosin lähempänä 1. luokkaa) tuotenumerolla 45336.


* P3291382p1.jpg (201.12 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 330 kertaa.)
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #529 : Toukokuu 23, 2010, 17:51:47 »

Mikä lie syynä vastausten vähyyteen? Tällaisen henkilövaunujen ulkonäköön liittyvän, vaikkakin kuvallisen kysymyksen luulisi kuitenkin käyvän tähän ketjuun...  Vai oliko kysymys liian vaikea?

Lisävihje: Yhtäkään näistä hakemistani vaunuista ei ole hakemallani litteralla tai numerolla enää olemassa.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #530 : Kesäkuu 08, 2010, 08:31:25 »

Tuorein sääntö määrää, että jos ei viikkoon ketjussa viestintää tapahdu, vuoro siirtyy ensimmäiselle ehtivälle.

Eli heitetäänpä jalleen uusi knoppi, sillä ketjuahn meinaa katketa:

Jo aikaisemmassa knopissa oli insinööri Väinö Rankkaan liittyvä kysymys, jotenka jatketaan samalla linjalla: 1910 luvulla hankittiin Ruotsista itsepurkautuvia soravaunuja, joita käytettiin mm. Kristiinankaupungin- ja Terijoki - Koivisto ratojen rakennuksilla. Mikä oli näiden vaunujen sarjatunnus ja mitä näille vaunuille myöhemmin tapahtui ja miksi?
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #531 : Kesäkuu 08, 2010, 16:34:55 »

16 4-aks. soravaunua, joista 14 muutettiin malmivaunuiksi Outokummun kaivoksen käyttöön. Litt. Okm 75101-75114.
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #532 : Kesäkuu 08, 2010, 20:03:12 »

(Tuohon ratkaisematta jääneeseen kysymykseen olisin hakenyt sarjoja Eit 23005-23007, Eht 23301-23328 tai Cht 2367-2382.)
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #533 : Kesäkuu 09, 2010, 06:57:51 »

16 4-aks. soravaunua, joista 14 muutettiin malmivaunuiksi Outokummun kaivoksen käyttöön. Litt. Okm 75101-75114.
Toiseen puoleen heti lähes oikea vastaus, mutta ensimmäinen osa odottaa vielä vastausta.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #534 : Kesäkuu 14, 2010, 15:01:36 »

Eipä tähänkään taida tulla jatkoa.  Eli vastausvuoro menee Viitamäelle.

Ja jottei tämä jää ilman vastauksia, niin kerrotaanpa vastaus:
Näiden itsepurkautuvien vaunujen sarjamerkintä oli Mao (89501 - 89516), ja kolme niistä muutettiin hiilenkuljetusvaunuiksi XL (047401 - 047403). Okm vaunuja on kuitenkin yksi enemmän, kuin mitä olisi jos kaikki 16 Mao vaunua olisi muutettu Okm vaunuiksi.
 
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #535 : Kesäkuu 14, 2010, 18:04:47 »

Kysyn Yhdysvaltain veturitehtaita, joiden höyryvetureita on liikkunut Suomessa. Itse löysin 7.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #536 : Kesäkuu 14, 2010, 19:02:34 »

Kysyn Yhdysvaltain veturitehtaita, joiden höyryvetureita on liikkunut Suomessa. Itse löysin 7.

Piste jokaisesta oikeasta? Jos näin, niin otetaan (mahdollisesti) kaksi pistettä pois heti kärkeen, niin ei kukaan saa täysiä... Hymyilee

- Baldwin
- ALCO
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #537 : Kesäkuu 14, 2010, 19:34:14 »

Olisi mukavaa, jos firmojen nimien lisäksi kertoisitte, mistä vetureista on kyse.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #538 : Kesäkuu 14, 2010, 19:34:33 »

Kysyn Yhdysvaltain veturitehtaita, joiden höyryvetureita on liikkunut Suomessa. Itse löysin 7.

Piste jokaisesta oikeasta? Jos näin, niin otetaan (mahdollisesti) kaksi pistettä pois heti kärkeen, niin ei kukaan saa täysiä... Hymyilee

- Baldwin
- ALCO

Lisään kolme helppoa vaikka en knopita

-H. K. Porter, Inc    Porter pullo   http://vaunut.org/kuva/62095?m=1&tag0=0%7CMuu%7C
-Richmond Locomotive Works, Virginia, USA     G8/Sk6
-Vulcan Iron Works, USA   Vr4/Vr5
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #539 : Kesäkuu 14, 2010, 19:52:36 »

Olisi mukavaa, jos firmojen nimien lisäksi kertoisitte, mistä vetureista on kyse.

- Baldwin
- ALCO

Tr2 "Truumanni" molempiin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #540 : Kesäkuu 14, 2010, 19:55:51 »

Kysyn Yhdysvaltain veturitehtaita, joiden höyryvetureita on liikkunut Suomessa. Itse löysin 7.

Piste jokaisesta oikeasta? Jos näin, niin otetaan (mahdollisesti) kaksi pistettä pois heti kärkeen, niin ei kukaan saa täysiä... Hymyilee

- Baldwin
- ALCO

Lisään kolme helppoa vaikka en knopita

-H. K. Porter, Inc    Porter pullo   http://vaunut.org/kuva/62095?m=1&tag0=0%7CMuu%7C
-Richmond Locomotive Works, Virginia, USA     G8/Sk6
-Vulcan Iron Works, USA   Vr4/Vr5

Nuortin konesavotan veturit oli kans USA:n Minnesotasta, mutta valmistajaa en tiedä.
Heitän kuitenkin härskin arvauksen eli 3M eli Minnesota Mining and Manufacturing Company  Virnistää
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #541 : Kesäkuu 14, 2010, 20:41:43 »

Muistui yksi tehdas lisää eli 8. Samperin savotan koneista ei valmistajaa tiedä eikä niitä kysyttykään.
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #542 : Kesäkuu 14, 2010, 20:59:50 »

Muistui yksi tehdas lisää eli 8. Samperin savotan koneista ei valmistajaa tiedä eikä niitä kysyttykään.

Vaikkei kysytty, niin Samperin veturit ovat Philadelphiasta, ks. http://vaunut.org/kuva/14849 .
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #543 : Kesäkuu 14, 2010, 21:15:33 »

Muistui yksi tehdas lisää eli 8. Samperin savotan koneista ei valmistajaa tiedä eikä niitä kysyttykään.

Vaikkei kysytty, niin Samperin veturit ovat Philadelphiasta, ks. http://vaunut.org/kuva/14849 .

Kappas, niinpä olikin. No tulipaha seki tieto korjatuksi vaikka ei kysyttykään.
Laitetaas loputki linkit eli http://www.samperi.com/samperi.html
josta poimittuna valmistaja oli Phoenix Manufacturing Coe Philadelfia

Laitetas linkkiä sivustolle mis on tarinaa ameriikan lombardeista niin ko noita tollaasia samperin savotan värkkiä näemmä siellä kutsutahan. Sivustolla on videopätkäkin (ei kovin hyvä) toimivasta lombardista

http://www.chromjuwelen.com/en/partner-und-mitglieder-blogs/blog.hemmings.com/lombard-the-great-steam-powered-snowmobiling-log-hauling-horse-emancipator.html
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2010, 21:30:38 kirjoittanut Johannes Tervo » tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #544 : Kesäkuu 15, 2010, 12:44:18 »

Mistähän tuo Philadelphia on tullut Phoenixin yhteyteen? Oliko se Pennsylvanian Philadelphia ja siellä myyntikonttori? Tehdas oli kuitenkin ihan muualla, Phoenix Manufacturing Co, Eau Clair, Wisconsin on ainoa mitä olen löytänyt Lombardia käsittelevästä kirjallisuudesta ja nettijutuista.

Niitä muita amerikkalaisia valmistajia kantsii miettiä yksityisradoilta, kuten LWJ, ja tehdasradoilta esim luovutetulta alueelta.
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #545 : Kesäkuu 15, 2010, 22:27:03 »

Veturinvalmistajaluetteloon Brooks.

Samperin vetureista: Tulppiossa olevassa opastaulussa sanotaan mm: Höyryveturit ja koko kalusto tuotiin Winconsinista USA:sta. Tulppion veturiin on kuitenkin maalattu:

PHOENIX MANUF. CO
PHILADELPHIA
U.S.A

Tietenkään kyseessä ei ole alkuperäismaalaus.
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #546 : Kesäkuu 16, 2010, 14:50:19 »

Löytynyt Baldwin, ALCO, Porter, Richmond, Vulcan, Brooks ja (Phoenix). Haen vielä kahta tehdasta.
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #547 : Kesäkuu 16, 2010, 15:04:54 »

Dickson, toimittanut veturin Läskelän rautatielle.
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #548 : Kesäkuu 16, 2010, 15:12:07 »

Brooksit olivat LWR:n numerot 1-5. Dickson oli aluksi Haukkavaara-Pekonlahti radalla. Yksi kummajainen vielä.
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #549 : Kesäkuu 16, 2010, 15:50:24 »

Rogers, sarjan C6 ainoa veturi. Ks. Resiina 3/1988.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 58 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina