|
|
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 415
|
« Vastaus #2 : Syyskuu 10, 2009, 12:15:32 » |
|
Semmoinen kalareitti tällä kertaa. Öljyvaltio Norja 50km, Velkaantuvavaltio Suomi 500km.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #3 : Syyskuu 10, 2009, 12:45:25 » |
|
Radan toteutuessa on mielenkiintoista nähdä tapahtuuko henkilökunnan vaihto raja-asemalla, kuten Kiiruna-Narvik junassa tapahtuu ennen Riksgränsenin asemaa. Norjalainen kuljettaja ja konduktööri työskentelee muutamia kymmeniä kilometrejä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #4 : Syyskuu 11, 2009, 13:30:42 » |
|
Ei kai Kirkkoniemeen asti ole norjalaista rataa? Vai onko? Jos ei ole, ja tuollaista suunniteltaisiin, niin kai kaiken järjen mukaan rata tehtäisiin perille asti suomalasella leveydellä. Jos tuollainen rata joskus tehdään, ei se olisi kalastajaturisteja vaan rahtiliikennettä varten.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 518
|
« Vastaus #5 : Syyskuu 11, 2009, 15:34:43 » |
|
Ei kai Kirkkoniemeen asti ole norjalaista rataa? Vai onko? Heh, olisi nyt edes (Fauskesta) Narvikiin saakka!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #6 : Syyskuu 11, 2009, 21:11:31 » |
|
Kirkkoniemessä on paikallinen teollisuusrata, joka ei ainakaan välillä ole ollut käytössä. En tiedä, onko tällä hetkellä. Ehkä uusi rata liitettäisiin siihen? Tosin se Kirkkoniemen radanpätkä taitaa olla normaaliraiteinen. Uudella radalla olisi varmasti matkailullistakin merkitystä, kulkisihan se todennäköisesti mm. Saariselän ja Ivalon ohitse. Matkan varrelle saattaisi osua myös tunnettu saamelaiskylä Sevettijärvi, vaikka tuskinpa sinne asemaa tulisi. Tosin lyhyempi matka Kirkkoniemeen olisi Inarijärven eteläpuolitse Nellimin kautta ja sitten valtakunnanrajaa myötäillen Kirkkoniemeen. Siitä ei pääse mihinkään, että lyhin ja ennen kaikkea halvin reitti Norjan nykyiseltä rataverkolta Kirkkoniemeen on Bodenin, Haaparannan ja Rovaniemen kautta. Jos rata Rovaniemeltä Kirkkoniemeen rakennetaan, olisi myös kolmioraide Laurilaan paikallaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #7 : Syyskuu 11, 2009, 23:12:14 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #8 : Syyskuu 12, 2009, 07:37:44 » |
|
Olin siis sekä vähäsen oikeassa ja väärässä. Aikoinaan seikkailin useammankin kerran Ruijassa, mutta Utsjoelta Norjaan mennessä ei muistu rataa mieleen, mutta Kirkenesin seutuvilta kuitenkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #9 : Lokakuu 02, 2009, 14:29:23 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #11 : Helmikuu 22, 2010, 22:59:13 » |
|
Tuossa viestissä ei ihan suoraan sanottu, mutta näytettiin, miten veturia lastattiin Finnlinesin laivaan, ilmeisesti nimeltään Baltica. Alempaa löytyi kuitenkin linkki norjalaiselle junafoorumille, jossa sanotaan veturin tulevan laivalla Suomen Raumasse, josta sitten ilmeisesti maanteitse(?!) Atlantin rannalle. Rekka näyttäisi olevan norjalainen, kun Æ-kirjainta näkyy ja perävaunussa lukee "Bred Last".
Tutkimattomat ovat logistikon tiet.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #12 : Helmikuu 22, 2010, 23:23:55 » |
|
Rauman sataman sivuilla osataan kertoa, että tuon laivan olisi tarkoitus saapua 26.02.10 klo 06:05 Rauman satamaan, alueelle Iso-Hakuni. Tämä tieto on annettu 19.2. Se Rauman sataman saapuvien lista on tässä: http://www.rauma.fi/wpds/wpds.asp . Olisi kiva, jos tuon joku saisi jossain kuvattua
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #13 : Helmikuu 23, 2010, 00:09:54 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|