Kiruna Wagon Kiirunassa on saanut Bolidenilta tilauksen 14 sivulle kippaavan Taimn/Taimns-vaunun toimituksesta. Vaunut ovat jatkosarja muutama vuosi sitten toimitetulle 33 vaunun tilaukselle. Kiruna Wagon on kuitenkin tehnyt näihin lisää kehitystyötä: vaunujen pohjat ovat korkealujuusterästä, jolla painoa on saatu pudotettua; jokainen kilo joka on pois tyhjäpainosta on käytettävissä lisäkuormaan, ja tehostaa vaunun käyttäjän tuotantoa.
Vaunjen tyhjäpaino on noin 30 tonnia, joten lavalle mahtuu 70 tonnia kuormaa. Kiruna Wagon käyttää näissä samaa jenkkiteliä, kuin Fammooreisssa (LKAB:n malmivaunu, johon voi nyt kuormata kokonaispainoksi (myöskin jenkkityyliin) 130 tonnia/vaunu). Normaalit radat eivät kuitenkaan tuota painoa kestä, joten 100 tonnia riittää tälle tilaukselle. Kytkin on Taimns:ssä sama koukkukytkin kuin Länsi-Euroopassa perinteisesti, ilmeisesti tämän hyödyntämiseen on johtanut veturikaluston yhteensopivuus, vaikak Rm:ssä näkee käytössä välillä SA3:stakin. Bolidenin vaunuja näkee erityisesti malmikuljetuksissa Jällivaaran Aitikista etelään Norrlandsbanaa pitkin. Ilmeisesti Svappavaaran radan päätepisteen viereinen kaivos on suljettu?
Tässä Kiruna Wagonin infovideo Taimns:stä:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=rU1iWe10SkIVideon lopussa näkyy myös yksi Kiruna Wagonin (Kankaiden johtama "perheyritys") nerokkaista tyhjennyslaitteista puomeineen.
Tässä tarkempi kirjallinen info:
http://kirunawagon.com/archives/1932