|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2016, 13:16:11 » |
|
HEH, eli AJA-järjestelmäkö tekee taas tuloaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2016, 21:29:45 » |
|
Eikös tästä Ratarahti tai joku juuri puolisen vuotta sitten jossain seminaarissa puhunut? VR näemmä ottanut puheista opikseen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #3 : Toukokuu 21, 2016, 14:29:18 » |
|
Olisi ollut paikka suomalaiselle rautatiekalustoteollisuudelle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 454
|
« Vastaus #4 : Toukokuu 21, 2016, 14:44:49 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #5 : Toukokuu 21, 2016, 15:48:01 » |
|
Uskomattoman kauan kesti suomalaiselle ymmärtää ohjausvaunukin, joten muunneltava tavaravaunu voi olla ihan käsittämätön.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 244
|
« Vastaus #6 : Toukokuu 21, 2016, 20:27:16 » |
|
Olisi ollut paikka suomalaiselle rautatiekalustoteollisuudelle. No mutta, eihän sitä voi valtion eli veronmaksajien "omistamalta" yhtiöltä liikoja vaatia. Monessa muussa maassa osataan hankinnoissa pelata kotiin päin, mutta Suomessa on nykyisin Euroopan Omistajana tapana hankkia melkein järjestäin kaikki ulkomailta. Samaan aikaan juhlapuheissa osataan hypettää, kuinka hyviä me ollaan ja kuinka Suomessa on korkean teknologian osaamista. Todellisuudessa kuitenkin teollinen aktiviteetti näivettyy, eikä tarvi ihmetellä miksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1094
|
« Vastaus #7 : Toukokuu 21, 2016, 21:46:10 » |
|
Todellisuudessa kuitenkin teollinen aktiviteetti näivettyy, eikä tarvi ihmetellä miksi.
Onko vika ostajassa vai myyjässä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #8 : Toukokuu 22, 2016, 00:00:15 » |
|
EU:n kilpailutus pakosta pitäsi päästä eroon niin työt menisivät kotimaisille konepajoille, koskee muutakin kuin rautateitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #9 : Toukokuu 22, 2016, 00:56:06 » |
|
EU:n kilpailutus pakosta pitäsi päästä eroon niin työt menisivät kotimaisille konepajoille, koskee muutakin kuin rautateitä.
Samaten Pohjanmaalle ei pitäisi tilata kainuulaisia tuotteita, eikä Kainuuseen uusimaalaisia. Eikä uusimaalaisten kuntien pitäisi myöskään tilata mitään mistään muualta kuin kotimaakunnastaan. Lopputulos olisi sitten ilmeisesti hyvä? Jokaisella maakunnalla voisi olla vaikkapa oma linja-autotehtaansa, vanhojen hyvien aikojen tapaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #10 : Toukokuu 22, 2016, 08:28:10 » |
|
Olisi ollut paikka suomalaiselle rautatiekalustoteollisuudelle. No mutta, eihän sitä voi valtion eli veronmaksajien "omistamalta" yhtiöltä liikoja vaatia. Monessa muussa maassa osataan hankinnoissa pelata kotiin päin, mutta Suomessa on nykyisin Euroopan Omistajana tapana hankkia melkein järjestäin kaikki ulkomailta. Samaan aikaan juhlapuheissa osataan hypettää, kuinka hyviä me ollaan ja kuinka Suomessa on korkean teknologian osaamista. Todellisuudessa kuitenkin teollinen aktiviteetti näivettyy, eikä tarvi ihmetellä miksi. Aivan, kuin maamme haluttaisiin ajaa alas.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 724
|
« Vastaus #11 : Toukokuu 22, 2016, 10:01:26 » |
|
Miksi pyörä pitää keksiä taas uudelleen, ei kun ostaa jälleen ulkomailta? Eikö entiset kotimaiset olisi kelvanneet? http://vaunut.org/kuva/80941
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #12 : Toukokuu 22, 2016, 10:19:27 » |
|
Olisi ollut paikka suomalaiselle rautatiekalustoteollisuudelle. No mutta, eihän sitä voi valtion eli veronmaksajien "omistamalta" yhtiöltä liikoja vaatia. Monessa muussa maassa osataan hankinnoissa pelata kotiin päin, mutta Suomessa on nykyisin Euroopan Omistajana tapana hankkia melkein järjestäin kaikki ulkomailta. Samaan aikaan juhlapuheissa osataan hypettää, kuinka hyviä me ollaan ja kuinka Suomessa on korkean teknologian osaamista. Todellisuudessa kuitenkin teollinen aktiviteetti näivettyy, eikä tarvi ihmetellä miksi. Eipä ole Kaenuun perukoiltakaan tuollaista innovaatiota tuotu esiin ja viety maailmalle markkinnoita valloittamaan. Ei pitäisi olla mikään ongelma, jos kerran ollaan niin hyviä. Sen sijaan on totuttu odottamaan tilauksia, jotka monopoliyhtiö on työvoimapoliittisista syistä kohdistanut suoraan heille. Miksi siis panostaa tuotekehitykseen ja vientikauppaan, kun töitä tulee muutoinkin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #13 : Toukokuu 22, 2016, 12:37:07 » |
|
Olisi ollut paikka suomalaiselle rautatiekalustoteollisuudelle. Kyllä se paikka on edelleen, sillä kyse on 50 vaunun näytesarjasta. Siinä sopimuksessa muistaakseni oli mukana valmistuslisenssin hankinta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #14 : Toukokuu 22, 2016, 21:16:48 » |
|
Miksi pyörä pitää keksiä taas uudelleen, ei kun ostaa jälleen ulkomailta? Eikö entiset kotimaiset olisi kelvanneet? http://vaunut.org/kuva/80941Kun katsot tarkasti uusien vaunujen runkohavainnekuvaa, huomaat että niissä on keskellä hyvinkin sopiva aukko alaspurkavalle kuormakorille...ja telitys ja runko lienee mitoitettu suuremmille akselipainoille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #15 : Toukokuu 23, 2016, 02:36:35 » |
|
EU:n kilpailutus pakosta pitäsi päästä eroon niin työt menisivät kotimaisille konepajoille, koskee muutakin kuin rautateitä.
Samaten Pohjanmaalle ei pitäisi tilata kainuulaisia tuotteita, eikä Kainuuseen uusimaalaisia. Eikä uusimaalaisten kuntien pitäisi myöskään tilata mitään mistään muualta kuin kotimaakunnastaan. Lopputulos olisi sitten ilmeisesti hyvä? Jokaisella maakunnalla voisi olla vaikkapa oma linja-autotehtaansa, vanhojen hyvien aikojen tapaan. Jos osaa itse suunnitella/raketaa esimerkiksi kiukaan niin teen sen itse koska silloin se kestää elinajan, jos tarvitsen tienlevennykseen kaivinkonetta niin se löytyy naapurista. Jos naapuri tarvitsee metsuria niin se löytyy alle kilometrin päästä ja työmaalle annetaan valmistumispäivä. Vanha romu päätyy useasti uusio käyttöön ja jätteeksi jää vain pienmetalliin sopivia paloja. Työ kannattaa aina teetättää oman kunnan tekijöillä/naapureilla, koska naapurille ei koskaan tehdä "paskaa".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 216
|
« Vastaus #16 : Toukokuu 23, 2016, 07:26:31 » |
|
Kertokaahan tyhmälle jotta mitä uutta on konttivaunussa? Tai siis konttijärjestelmässä ylipäätään. Eikös noita laatikoita oo nyt puolen vuosisataa kärrätty pitkin maailmaa jo, suomessakin jopa? Vai untako oon vain nähny..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Iiro Laiho
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 72
|
« Vastaus #17 : Toukokuu 23, 2016, 08:34:13 » |
|
Kertokaahan tyhmälle jotta mitä uutta on konttivaunussa? Tai siis konttijärjestelmässä ylipäätään. Eikös noita laatikoita oo nyt puolen vuosisataa kärrätty pitkin maailmaa jo, suomessakin jopa? Vai untako oon vain nähny.. Ainakin tuossa näkyy olevan alustassa aukko, joten voidaan käyttää pohjasta tyhjennettäviä säiliöitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1094
|
« Vastaus #18 : Toukokuu 23, 2016, 09:30:04 » |
|
Kertokaahan tyhmälle jotta mitä uutta on konttivaunussa? Tai siis konttijärjestelmässä ylipäätään. Eikös noita laatikoita oo nyt puolen vuosisataa kärrätty pitkin maailmaa jo, suomessakin jopa? Vai untako oon vain nähny.. Eikös Suomessa kontteja ole kuljetettu tähän asti vain avovaunuissa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #19 : Toukokuu 23, 2016, 11:29:18 » |
|
Kertokaahan tyhmälle jotta mitä uutta on konttivaunussa? Tai siis konttijärjestelmässä ylipäätään. Eikös noita laatikoita oo nyt puolen vuosisataa kärrätty pitkin maailmaa jo, suomessakin jopa? Vai untako oon vain nähny.. Eikös Suomessa kontteja ole kuljetettu tähän asti vain avovaunuissa? Pasutekuljetuksissa on noita Innowagon-kontteja Sgmmns-w vaunuissa, jotka on muutettu aikoinaan vanhoista Shmmn-teräskelavaunuista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #20 : Toukokuu 23, 2016, 11:52:10 » |
|
Innofreightin kontteja tähän asti Suomessa Pienemmät XS-kontit Sgmmns-w-vaunuissa - Pasute/apatiittikuljetukset Kemira-Ykspihlaja (pasutekuljetukset pyörineet 2008 syksystä asti, apatiittikuljetukset konteissa 2014 lähtien) - Kivihiilikuljetukset Tahkoluoto-Jyväskylä (kuljetukset pyörineet 2008-09) -Biomassakuljetukset Suuremmat kontit Sg-t-vaunuissa -Biomassan eli metsähakkeen ym. kuljetukset Kaukaalle ja Kaipolaan. Lähtöasemia Savo-Karjalan tienoilla. (Liikenne loppunut 2010 tienoilla, ja noista ei ole kaiketi enää mitään jäljellä) Täydentää saapi toki tarvittaessa... Edit yksi vuosiluku korjattu/poistettu
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2016, 19:38:50 kirjoittanut Riku Outinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 899
|
« Vastaus #21 : Toukokuu 23, 2016, 19:59:32 » |
|
Energiajaetta tuli Klaan 2011 Faks vaunuissa.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #22 : Toukokuu 28, 2016, 06:35:58 » |
|
Todellisuudessa kuitenkin teollinen aktiviteetti näivettyy, eikä tarvi ihmetellä miksi.
Onko vika ostajassa vai myyjässä? Ostajassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|