Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« : Heinäkuu 07, 2016, 15:20:51 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 454
|
« Vastaus #1 : Heinäkuu 07, 2016, 22:38:59 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1436
|
« Vastaus #2 : Heinäkuu 08, 2016, 22:53:59 » |
|
Ehkä hieman itsekkäästi ajetellen, on hienoa, että varsinaisen urani ensimmäiset koettelemukset (30.03.1973.) ovat saamassa uuden mahdollisuuden - 1082 (Ri-Kv T2213) ja 1051 (Kv-Ri T2222).
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2016, 23:40:16 kirjoittanut Jorma Toivonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Aarni Mäkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #3 : Heinäkuu 10, 2016, 07:28:07 » |
|
Katosvaan, eihän Ristoja ole kovinkaan montaa laitettu uusiksi. Hienoa että saadaan taas yksi uusi musovetuei liikenteeseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #4 : Heinäkuu 10, 2016, 13:24:56 » |
|
Höyryvetureista paljoakaan ymmärtämättömänä mutta sitäkin kiinnostuneempana kysyn, että miksi juuri 1051, miksi ei esim. 1033, jolle on aiemmin tehty kauhealla vaivalla peruskorjaus ja jäänyt vain käyttämättömäksi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #5 : Heinäkuu 10, 2016, 17:19:04 » |
|
Höyryvetureista paljoakaan ymmärtämättömänä mutta sitäkin kiinnostuneempana kysyn, että miksi juuri 1051, miksi ei esim. 1033, jolle on aiemmin tehty kauhealla vaivalla peruskorjaus ja jäänyt vain käyttämättömäksi?
Tr1 1033 on, kuten Hv1 555, osa kansallista kokoelmaa nykyisin ja sijoitettuna Suomen Rautatiemuseoon. Ehkä "käyttämättönä" tällä hetkellä, mutta mistäpä tulevaisuudesta tietää - sen ennustaminen kun on niin kovin vaikeaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #6 : Heinäkuu 10, 2016, 20:34:26 » |
|
Höyryvetureista paljoakaan ymmärtämättömänä mutta sitäkin kiinnostuneempana kysyn, että miksi juuri 1051, miksi ei esim. 1033, jolle on aiemmin tehty kauhealla vaivalla peruskorjaus ja jäänyt vain käyttämättömäksi?
Tr1 1033 on, kuten Hv1 555, osa kansallista kokoelmaa nykyisin ja sijoitettuna Suomen Rautatiemuseoon. Ehkä "käyttämättönä" tällä hetkellä, mutta mistäpä tulevaisuudesta tietää - sen ennustaminen kun on niin kovin vaikeaa. Tai miksei Museon Trumppaa laiteta vireeseen, siinä vasta massiivinen laitos...mikähän sen kunto on?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Osku Reinikka
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #7 : Heinäkuu 12, 2016, 18:59:19 » |
|
Täähän on hieno juttu! Onko tietoa koska ja miten veturi siirtyy kouvolaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #8 : Heinäkuu 13, 2016, 08:56:38 » |
|
Mikäs siinä jos rahkeet riittää. Tr1 aihioita olis ollut kyllä paljon parempiakin, Haapiksessa 1, museolla kans ja Munsalan romiksessa myös. Kaikki varmasti muistaa mitä tapahtu 1007:lle. 1004 kanssa saatavilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tero Laakso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #10 : Heinäkuu 20, 2017, 20:37:39 » |
|
Kuulin, että olisi ollut 1009:n ilmapumpun korjauksessa varaosalähteenä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #11 : Heinäkuu 20, 2017, 21:13:31 » |
|
Kuulin, että olisi ollut 1009:n ilmapumpun korjauksessa varaosalähteenä.
Onko 1009:n ilmapumppu totaalisen tuhoutunut, vai onko vaan otettu varaosa kun on nopeasti tarvittu ja alkuperäinen 1009:n ilmapumppu korjauksessa ja se sitten asennetaan Tr:ään? Valmistajan varaosavarasto on varmaan jo aika loppuun kaluttu, eli sieltä tuskin kannattaa osasia kysellä
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
Tero Laakso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #12 : Heinäkuu 21, 2017, 07:57:13 » |
|
Riston kohtalo on minuakin askarruttanut. Parisen viikkoa sitten tuli tilaisuus kysyä asiasta toiminnassa mukana olevilta henkilöiltä. Ja kuulemma muuta ei ole tehty Riston suhteen kuin otettu ilmapumpusta varaosa. Täällä foorumillakin on 1009-tiimin porukkaa, joten en sen enempää viitsi spekuloida asialla, kun en tarkemmin tiedä. Mutta perinteisesti eivät he hirveästi ole tainneet kommentoida asioita, joita ei voi 100 % positiivisina pitää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #13 : Heinäkuu 21, 2017, 22:48:26 » |
|
Riston ajokuntoon laittaminen voisi olla viisas veto, olis 1009:lle tuuraaja ja ehkä vetureiden ennakoivat huoltotoimenpiteet olisi helpommin järjestettävissä. Toivottavasti tulevat kummatkin liikkumaan rataverkolla, voihan siinä käydä niinkin että omistaja pistää sulattoon kummatkin todettuaan toiminnan jatkumisen nykyisessä ilmapiirissä olevan mahdotonta.
|
|
|
tallennettu
|
Katujuna, ei saattana koskaan enää
|
|
|
|
Ville Nasila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1
|
« Vastaus #15 : Lokakuu 25, 2017, 12:55:50 » |
|
1051sen siirtoa ajatellen on laakerit rasvailtu ja paineilmajärjestelmä tarkistettu viime viikonloppuna
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #16 : Lokakuu 25, 2017, 14:55:01 » |
|
Onkohan 1051:lle muistettu hankkia siirtolupa ja jos on, millaisilla ehdoilla sellainen on saatu? Kovin tiukka aikataulu näyttää olevan kriisivarastokuntoisen ja kangettoman veturin hinaamiseksi, etenkin kun kymmenien vuosien seisonta voi tuoda omia yllätyksiään. Sn ei välttämättä ole 80, vaikka veturin kyljessä niin lukeekin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #17 : Lokakuu 25, 2017, 15:09:25 » |
|
Onkohan 1051:lle muistettu hankkia siirtolupa ja jos on, millaisilla ehdoilla sellainen on saatu? Kovin tiukka aikataulu näyttää olevan kriisivarastokuntoisen ja kangettoman veturin hinaamiseksi, etenkin kun kymmenien vuosien seisonta voi tuoda omia yllätyksiään. Sn ei välttämättä ole 80, vaikka veturin kyljessä niin lukeekin. Ei tuo nyt ihan mahottoman tiukka aikataulu näytä olevan jos sn on luokkaa 30.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #18 : Lokakuu 25, 2017, 15:19:36 » |
|
Aikataulu näyttääkin päivittyneen juuri hieman hitaampaan, ja Kouvolan sijaan illaksi ehditään Mikkeliin. Keskinopeus joillain asemaväleillä on melko tarkka 35, joten kovin paljoa pelivaraa tuossa ei vieläkään ole. Toivottavasti suurempia yllätyksiä ei kuitenkaan tule.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1243
|
« Vastaus #19 : Lokakuu 25, 2017, 15:45:24 » |
|
Riston 1051 haun aikataulu. Veturina Hr1 1009. Matka on kaikille avoin eli kaikille väleille myydään lippuja. Niiden hinta selviää lähiaikoina.
S = pysähtyy tarvittaessa
LA 28.10.
1948 Kouvola 9.25 Lahti 10.27-10.30 Mäntsälä 11.12
1942 Mäntsälä 16.30 Haarajoki 16.50-17.10 Kerava 17.22
1945 Kerava 17.49 Järvenpää 17.58-17.59 Hyvinkää 18.22-18.27 Riihimäki 18.39-18.40 Turenki 19.00-19.04 Hämeenlinna 19.17-19.25 Iittala 19.46-19.47 Toijala 20.05
1947 Toijala 20.33 Orivesi 21.56-21.57 S Vilppula 22.43-22.44 Haapamäki 23.55
SU 29.10.
1990 Haapamäki 9.31 S Keuruu 10.06-10.15 S Petäjävesi 11.10-11.16 S Vesanka 11.54-12.02 Jyväskylä 12.25-12.44 S Vaajakoski 12.58-13.07 S Lievestuore 13.42-13.56 S Hankasalmi 15.09-15.10 S Venetmäki 15.36-15.40 Pieksämäki 16.21-17.33 S Loukolampi 18.03-18.27 S Haukivuori 18.56-19.12 Mikkeli 20.26
MA 30.10.
1944 Mikkeli 10.06 S Otava 10.34-10.40 Mäntyharju 11.28-11.53 S Vuohijärvi 13.02-13.13 Kouvola 14.09
Näköjään on harmillisesti päätetty jättää Siurossa käynti väliin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #20 : Lokakuu 26, 2017, 19:03:04 » |
|
Joskus vuosia sitten hinailtiin Ristojakin, silloin sn oli 25. Suurempi nopeus saattaa vaatia kytkintankojen paikoillaan olon.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Vuorisalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #21 : Lokakuu 30, 2017, 14:13:04 » |
|
Riston 1051 haun aikataulu. Veturina Hr1 1009. Matka on kaikille avoin eli kaikille väleille myydään lippuja. Niiden hinta selviää lähiaikoina.
S = pysähtyy tarvittaessa
LA 28.10.
1948 Kouvola 9.25 Lahti 10.27-10.30 Mäntsälä 11.12
1942 Mäntsälä 16.30 Haarajoki 16.50-17.10 Kerava 17.22
1945 Kerava 17.49 Järvenpää 17.58-17.59 Hyvinkää 18.22-18.27 Riihimäki 18.39-18.40 Turenki 19.00-19.04 Hämeenlinna 19.17-19.25 Iittala 19.46-19.47 Toijala 20.05
1947 Toijala 20.33 Orivesi 21.56-21.57 S Vilppula 22.43-22.44 Haapamäki 23.55
SU 29.10.
1990 Haapamäki 9.31 S Keuruu 10.06-10.15 S Petäjävesi 11.10-11.16 S Vesanka 11.54-12.02 Jyväskylä 12.25-12.44 S Vaajakoski 12.58-13.07 S Lievestuore 13.42-13.56 S Hankasalmi 15.09-15.10 S Venetmäki 15.36-15.40 Pieksämäki 16.21-17.33 S Loukolampi 18.03-18.27 S Haukivuori 18.56-19.12 Mikkeli 20.26
MA 30.10.
1944 Mikkeli 10.06 S Otava 10.34-10.40 Mäntyharju 11.28-11.53 S Vuohijärvi 13.02-13.13 Kouvola 14.09
Näköjään on harmillisesti päätetty jättää Siurossa käynti väliin... Tuliko mutkia matkaan, kun ei junat.dy.fi mukaan mitään tällaista kulkenutkaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #22 : Lokakuu 30, 2017, 14:21:49 » |
|
Tuliko mutkia matkaan, kun ei junat.dy.fi mukaan mitään tällaista kulkenutkaan?
Risto 1051 on ainakin edelleen Haapamäellä raiteella 2b. Eli haku lienee siirtynyt toiseen ajankohtaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 349
|
« Vastaus #23 : Lokakuu 30, 2017, 15:09:08 » |
|
Se on myös erikoista että tuossa alunperin hvm1009 omilla sivuilla julkaisemista aikatauluista ei ollut mainintaa junista 1942 Lh-Ke sekä 1941 Ke-Lh. Kyseiset junathan peruttiin ja tilalle laitettiin 1999 Hy-Lh ja 1991 Lh-Kvla. Vaan junan piti vain mennä Lahen läpi junana 1948. Ja listassa on myös se puute että 1948 olisi mennyt Kv-Mlä mutta menikin Kv-Ke.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|