[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #500 : Huhtikuu 16, 2013, 15:48:32 » |
|
Kyljessä näyttää olevan kummallinen merkintä: TRN 08.13 Tulevaisuudestako tämä ohjausvaunu on tullut? Paino on merkintöjen mukaan sama kuin Ed-vaunuilla (54 t), eli 3 t vähemmän kuin valmistajan verkkosivuilla ilmoitetaan. Näin oli merkitty myös Edo:n telitkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #501 : Huhtikuu 16, 2013, 17:59:56 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2617
|
« Vastaus #502 : Huhtikuu 16, 2013, 18:57:52 » |
|
Kyljessä näyttää olevan kummallinen merkintä: TRN 08.13 Tulevaisuudestako tämä ohjausvaunu on tullut? Ei tietenkään, vaan Torniosta
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #503 : Huhtikuu 16, 2013, 19:09:01 » |
|
Kyljessä näyttää olevan kummallinen merkintä: TRN 08.13 Tulevaisuudestako tämä ohjausvaunu on tullut? Ei tietenkään, vaan Torniosta Tosiaan, vaunu on siis valmistunut Torniossa elokuussa 2013. Melkeinpä voisi uskoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 845
|
« Vastaus #504 : Huhtikuu 16, 2013, 22:46:40 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #505 : Huhtikuu 17, 2013, 00:37:45 » |
|
Nuo isoimmat, Schwerer Gustav ja Dora, eivät koottuna liikkuneet kuitenkaan rautatieverkolla, eli eivät siinä mielessä mielestäni olleet varsinaisia rautatietykkejä. Noita varten rakennettiin erillinen kaareva kaksoisraide - kaareva siksi, koska vehkeessä ei muutoin ollut sivusuuntausta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 845
|
« Vastaus #506 : Huhtikuu 17, 2013, 01:46:50 » |
|
Pieleen meni ja pahasti, mutta korjaan tekstiäni. Kyseessä on siis "ei aivan pieni tosileveäraiderautatietykki". Tässä vielä pari vähän pidempää pätkää ko. tykeistä http://tinyurl.com/crxr328 http://tinyurl.com/cdyl6vr Filmillä näkyy myös tosi lyhyt piippuinen tykki, olen joskus kuullut tykistä nimeltä paksu Bertta, onko se tämä, vai oliko tämä rouva tykki käytössä jo 1 maailmansodassa?
|
|
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2013, 04:46:28 kirjoittanut Jouni Halinen »
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 935
|
« Vastaus #507 : Huhtikuu 17, 2013, 06:15:35 » |
|
Filmillä näkyy myös tosi lyhyt piippuinen tykki, olen joskus kuullut tykistä nimeltä paksu Bertta, onko se tämä, vai oliko tämä rouva tykki käytössä jo 1 maailmansodassa?
Paksu Bertta ks. http://fi.wikipedia.org/wiki/Paksu-Bertta Artikkelin mukaan tykki oli käytössä ensimmäisessä maailmansodassa.
|
|
|
tallennettu
|
"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 845
|
« Vastaus #508 : Huhtikuu 17, 2013, 07:21:51 » |
|
No niimpä näkyy, mutta on tuo ykkössodan Bertta hoikka tyttö kakkossodan "Angelaan" verrattuna.
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 552
|
« Vastaus #510 : Huhtikuu 17, 2013, 15:29:54 » |
|
Korkealuokkainen video Narvikin radalta, jossa Di.3-Nohabeilla avustettiin junia ratatöiden vuoksi sähköttömällä osuudella Rombak - Katterat vuonna 2003: http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=RksIhXw5wKIKannattaa katsoa koko näytön kokoisena. Varoitus: huikeita maisemia!
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
|
|
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 349
|
« Vastaus #513 : Huhtikuu 19, 2013, 18:20:08 » |
|
Tuli lenkillä kuvattua T2876 paluu Heinolasta Lahteen Merivaaran tehtaan kohdalla. Alussa tarkennus kusee vähän. Kuvattu Samsung Galaxy S3: http://www.youtube.com/watch?v=pzdzUzTwn2A
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
Jouko Järvinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 115
|
« Vastaus #518 : Huhtikuu 24, 2013, 23:41:17 » |
|
Junavideo se on tämäkin: "Kysymys: Montako vaunua on junassa?" Kysymys: Montako vaunua on junassa? (P.Viherahon Vimeo -kanava) Tyypillinen puujalkavitsi kohdassa 19:36 :D
|
|
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2014, 00:29:25 kirjoittanut Jouko Järvinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #519 : Huhtikuu 25, 2013, 06:30:56 » |
|
Tais olla Uudessakylässä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #522 : Huhtikuu 25, 2013, 17:43:20 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 150
|
« Vastaus #523 : Huhtikuu 26, 2013, 07:39:29 » |
|
Kertokaapa ammattilaiset, miksi tässä videossa veturi ajaa päin punaista pääopastinta? Raideopastin näyttää kyllä ajon sallivaa opastetta, mutta eikös matkustajien kuljettaminen ollut kiellettyä vaihtotyönä? Ja mikä syy ylipäänsä on ajattaa vaihtotyönä eikä junana?
|
|
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2013, 08:20:44 kirjoittanut Mikko Otava »
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 95
|
« Vastaus #524 : Huhtikuu 26, 2013, 12:56:29 » |
|
Kertokaapa ammattilaiset, miksi tässä videossa veturi ajaa päin punaista pääopastinta? Raideopastin näyttää kyllä ajon sallivaa opastetta, mutta eikös matkustajien kuljettaminen ollut kiellettyä vaihtotyönä? Ja mikä syy ylipäänsä on ajattaa vaihtotyönä eikä junana? Liikennepaikalta toiselle matkustajajunalla on kiellettyä liikkua vaihtotöinä, ei muutoin. Turvalaiteviat aiheuttavat toisinaan tarpeita toisenlaiseen toimintatapaan mutta takuulla asia menee turvallisesti silloinkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|