Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79 | Siirry alas Tulostusversio
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #900 : Elokuu 05, 2014, 18:55:05 »

Vaihtotöitä, vaunujen heittoja vuodelta 1993, käsiopastein.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4H1F80Svhg
tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #901 : Elokuu 10, 2014, 17:58:11 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #902 : Elokuu 10, 2014, 20:22:59 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0

Nyt on junassa tyyliä!
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #903 : Elokuu 10, 2014, 20:32:07 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0

Nyt on junassa tyyliä!
Miksi noin kummallinen kokoonpano? Eikö oikeaa runkoa ollut tarjolla?
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #904 : Elokuu 10, 2014, 20:32:39 »

Nelinumeroinen määrä matkustajapaikkoja, vai onko aivan?
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #905 : Elokuu 10, 2014, 20:39:42 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0

Nyt on junassa tyyliä!
Miksi noin kummallinen kokoonpano? Eikö oikeaa runkoa ollut tarjolla?
Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #906 : Elokuu 11, 2014, 10:55:59 »

Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...

Siinä oli ilmeisesti aikataulukauden vaihdoksen vuoksi kolmen eri nelivaunuisen paluujunan vaunustot. Kouvolassa erottautui junaksi 9 neljä vaunua Joensuuhun, kun taas kahdeksan jatkoi Savoon. Savossa sitten kahdeksasta vaunusta pätkittiin vaunut kahteen paluujunaan. Tämä selittänee kolmen ravintolan mukanaolon.

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.
tallennettu
Jarno Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 89


« Vastaus #907 : Elokuu 11, 2014, 11:12:59 »

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.

Tänään on viimeinen myyntinumero vaunu nro 14. Varausjärjestelmä hyppää vaunusta 5 vaunuun 11, joten tästä voinee tulkita, että myös tänään mukana kulkee kolme runkoa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #908 : Elokuu 11, 2014, 15:40:00 »

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.

Tänään on viimeinen myyntinumero vaunu nro 14. Varausjärjestelmä hyppää vaunusta 5 vaunuun 11, joten tästä voinee tulkita, että myös tänään mukana kulkee kolme runkoa.

Ei ole, vaan 2 x 4 kpl IC-kaksikerrosvaunuja. Numerointi Kajaaniin 1-4 ja 11-14 Joensuuhun (Kv-Jns IC9).
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #909 : Elokuu 11, 2014, 15:52:11 »

Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.

Eikös tuo ollut täysin poikkeus, vai? Kajaanin pendo (79/70) muuttui IC-junaksi, joten sinne tarvittiin aamuksi kaksi IC-runkoa. Jatkossa toinen tulee 77 ja toinen 79.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #910 : Elokuu 12, 2014, 19:04:21 »

Kyllä ne Thalyksen kytkimen luukut aukeaa kun vähän avustaa pienillä potkuilla:
[Thalys] Beautiful kick-assisted coupling operation at Brussels South Station
tallennettu

Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #911 : Elokuu 12, 2014, 19:29:06 »

Thalys ja Sprinter Amsterdamin Schipholin lentoaseman rautatiasemalla
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #912 : Elokuu 12, 2014, 19:54:55 »

H 9730, Z 9875 ja N 9578 Hiekkaharjun asemalla: https://www.youtube.com/watch?v=NuK5eal7en8
tallennettu

Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #913 : Elokuu 16, 2014, 11:18:12 »

Pikku-Jumbo lähtee Ahtialan asemalta Lahdessa
https://www.youtube.com/watch?v=drGPuZ-flCs&list=UUr0EbqxCmo8dhqK0EDnX0_A
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #914 : Elokuu 16, 2014, 22:31:12 »

Lähes kaksituntinen dokumentti Transcontinental Railroadin (rautatien, joka yhdisti Yhdysvaltain itäosat länsirannikolle Kaliforniaan) rakentamisesta. Dokumentti ei ole pelkkää hehkutusta, vaan käsittelee myös rakennusprojektin nurjia puolia, mm. korruptiota ja eri etnisten ryhmien kohtelua.

Englanninkielinen, ei tekstitystä.

https://www.youtube.com/watch?v=-kq1r27S5DU
tallennettu
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #915 : Elokuu 17, 2014, 10:53:18 »

Florida East Coast Railwayn junavuoro 121 (Jacksonville, FL - Miami, FL), junan pituus komiat 15,300 jalkaa = 4664 metriä. Selittyy sillä, että varsinaisen 121-junan perään on laitettu "REPO".. ylimääräinen tyhjien konttivaunujen siirtojuna. Rataprofiili on koko 340 mailin radalla niin tasainen, ettei radio-ohjattavia apuvetureita välttämättä tarvita pitkissä ja/tai raskaissakaan junissa, ja ratapihat sekä kohtausraiteet on rakennettu erittäin pitkiksi.

https://www.youtube.com/watch?v=c7TK4QqczBQ

Florida East Coast on suunnitellut junien aikataulut siten, että junaparit lähtevät liikkelle aina noin samanaikaisesti. Puolessavälissä kohdatessaan parin kohtausraiteella, junien henkilökunta vaihtaa junia päittäin, ja palaavat vastaantulijalla kotivarikolleen... makuuvuoroja ei juurikaan ole. Linjajunissa on kaksi kuljettajapätevää, ja taukoja varten ei erikseen pysähdytä. Jokaisessa linjaveturissa on WC, jääkaappi, ja mikro.

Junahenkilökunnan TES on erittäin pelkistetty, ja on aikoinaan ollut suuren kuohunnan saattelemana ensimmäinen laatuaan. Matkan pituus ei vaikuta palkkaukseen, ja lisiä ei juurikaan ole.. työvuorolta maksetaan min. 8 tunnin tuntipalkka, ja sen ylittäviltä tunneilta 1,5-kertainen ylityöpalkka. Kuljettajat ja ratapihahenkilökunta ovat samassa liitossa, eikä heillä juurikaan ole palkkaeroja.

FEC on muuten tilannut alkuvuonna 24 kpl ES44C4-vetureita, kuusiakselisia linjavetureita, joissa on neljä vetävää akselia.
tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Roland Sivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #916 : Elokuu 17, 2014, 11:08:40 »

Video Rautatiemuseopäivästä: https://www.youtube.com/watch?v=tbVLranSt4A
tallennettu

Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #917 : Elokuu 20, 2014, 20:41:51 »

Amsterdamin metro M5-metrojuna saapuu Van der Madewegin asemalle
tallennettu

Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #918 : Elokuu 22, 2014, 22:05:45 »

Junia Groningenin asemalla Pohjois-Hollanissa 4.8.2014
tallennettu

Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #919 : Elokuu 22, 2014, 22:19:08 »

Asjallinen ja hieno video Helsingistä 2000-luvun alkupuolelta, moni asia on poistunut... https://www.youtube.com/watch?v=3FI_970BC5Y
tallennettu
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 233


« Vastaus #920 : Elokuu 23, 2014, 22:04:27 »

IC 48 lähtee Seinäjoelta
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #921 : Elokuu 24, 2014, 01:44:07 »

Pätkä Turusta vuodelta 2002, sisältää mm. vemputusta ja Vähälän rekan lastauksen junaan:
http://youtu.be/RFzv9pzKzew?list=UUnfwaHN_GV9bEIbnf5DHlQA
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 353


« Vastaus #922 : Elokuu 26, 2014, 03:10:39 »

Viikonloppu 23-24,08,2014 Jokioisilla
Vaihtotöitä Minkiöllä 23,08,2014
http://youtu.be/2vD9x_5Q2WQ
LWR 6 vetämää liikennettä 24,08,2014
http://youtu.be/qNnUVgL9zhY
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #923 : Elokuu 27, 2014, 00:25:53 »

10.08.2014 20:56 Kolarin yöjuna P272 ylittää Isohaaran voimalaitos padon poikkeuksellisesti 2x Dv12 vedolla.
http://youtu.be/cto6Gvo0kao

09.08.2014 05:40 Kolarin yöjuna P263 ohittaa Tuiran vain yhden Dr16 vetämänä. Vetotehtävissä 2823
http://youtu.be/7_Xvd6uEuIg

06.08.2014 18:02 pikajuna P713 ohittaa Tuiran 2x Sr1 vedolla. Vetämässä 3007 ja 3028
http://youtu.be/wdI92Z6Ytm0

06.08.2014 18:30 T5112 Miljoonamontun sillalla 2x Dv12 vetämänä. Vetämässä 2526 ja ison 27-sarjan piipunsuojuksen omaava 2548.
http://youtu.be/QI2gnvZtaJQ

06.08.2014 18:38 P410 Miljoonamontun sillalla poikkeuksellisesti Sr2 vedolla. vetotehtävissa Sr2 3232
http://youtu.be/ithnrfB2_is

06.08.2014 20:23 yöjuna P266 ohittaa Tuiran Sr1 3031 vetämänä.
http://youtu.be/75rRG8uzPoo
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #924 : Elokuu 27, 2014, 17:31:50 »

R 9727 ohittaa Korson: http://www.youtube.com/watch?v=P076BBKxYpw

Kaksi IC2-junaa ja N-juna kohtaavat Hanalassa: http://www.youtube.com/watch?v=8HovB7rbfCY

Pendolino S 84 lähtee Tikkurilasta: https://www.youtube.com/watch?v=gy4QKR-LBCA
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2014, 18:14:31 kirjoittanut Onni Tikkala » tallennettu

Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina