Miro Salo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 87
|
« Vastaus #900 : Elokuu 05, 2014, 18:55:05 » |
|
Vaihtotöitä, vaunujen heittoja vuodelta 1993, käsiopastein. https://www.youtube.com/watch?v=Y4H1F80Svhg
|
|
|
tallennettu
|
"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #902 : Elokuu 10, 2014, 20:22:59 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #903 : Elokuu 10, 2014, 20:32:07 » |
|
Miksi noin kummallinen kokoonpano? Eikö oikeaa runkoa ollut tarjolla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #904 : Elokuu 10, 2014, 20:32:39 » |
|
Nelinumeroinen määrä matkustajapaikkoja, vai onko aivan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 682
|
« Vastaus #905 : Elokuu 10, 2014, 20:39:42 » |
|
Miksi noin kummallinen kokoonpano? Eikö oikeaa runkoa ollut tarjolla? Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #906 : Elokuu 11, 2014, 10:55:59 » |
|
Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...
Siinä oli ilmeisesti aikataulukauden vaihdoksen vuoksi kolmen eri nelivaunuisen paluujunan vaunustot. Kouvolassa erottautui junaksi 9 neljä vaunua Joensuuhun, kun taas kahdeksan jatkoi Savoon. Savossa sitten kahdeksasta vaunusta pätkittiin vaunut kahteen paluujunaan. Tämä selittänee kolmen ravintolan mukanaolon. Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarno Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 89
|
« Vastaus #907 : Elokuu 11, 2014, 11:12:59 » |
|
Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.
Tänään on viimeinen myyntinumero vaunu nro 14. Varausjärjestelmä hyppää vaunusta 5 vaunuun 11, joten tästä voinee tulkita, että myös tänään mukana kulkee kolme runkoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #908 : Elokuu 11, 2014, 15:40:00 » |
|
Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.
Tänään on viimeinen myyntinumero vaunu nro 14. Varausjärjestelmä hyppää vaunusta 5 vaunuun 11, joten tästä voinee tulkita, että myös tänään mukana kulkee kolme runkoa. Ei ole, vaan 2 x 4 kpl IC-kaksikerrosvaunuja. Numerointi Kajaaniin 1-4 ja 11-14 Joensuuhun (Kv-Jns IC9).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #909 : Elokuu 11, 2014, 15:52:11 » |
|
Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...
Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta. Eikös tuo ollut täysin poikkeus, vai? Kajaanin pendo (79/70) muuttui IC-junaksi, joten sinne tarvittiin aamuksi kaksi IC-runkoa. Jatkossa toinen tulee 77 ja toinen 79.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #911 : Elokuu 12, 2014, 19:29:06 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 38
|
« Vastaus #913 : Elokuu 16, 2014, 11:18:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #914 : Elokuu 16, 2014, 22:31:12 » |
|
Lähes kaksituntinen dokumentti Transcontinental Railroadin (rautatien, joka yhdisti Yhdysvaltain itäosat länsirannikolle Kaliforniaan) rakentamisesta. Dokumentti ei ole pelkkää hehkutusta, vaan käsittelee myös rakennusprojektin nurjia puolia, mm. korruptiota ja eri etnisten ryhmien kohtelua. Englanninkielinen, ei tekstitystä. https://www.youtube.com/watch?v=-kq1r27S5DU
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 87
|
« Vastaus #915 : Elokuu 17, 2014, 10:53:18 » |
|
Florida East Coast Railwayn junavuoro 121 (Jacksonville, FL - Miami, FL), junan pituus komiat 15,300 jalkaa = 4664 metriä. Selittyy sillä, että varsinaisen 121-junan perään on laitettu "REPO".. ylimääräinen tyhjien konttivaunujen siirtojuna. Rataprofiili on koko 340 mailin radalla niin tasainen, ettei radio-ohjattavia apuvetureita välttämättä tarvita pitkissä ja/tai raskaissakaan junissa, ja ratapihat sekä kohtausraiteet on rakennettu erittäin pitkiksi. https://www.youtube.com/watch?v=c7TK4QqczBQFlorida East Coast on suunnitellut junien aikataulut siten, että junaparit lähtevät liikkelle aina noin samanaikaisesti. Puolessavälissä kohdatessaan parin kohtausraiteella, junien henkilökunta vaihtaa junia päittäin, ja palaavat vastaantulijalla kotivarikolleen... makuuvuoroja ei juurikaan ole. Linjajunissa on kaksi kuljettajapätevää, ja taukoja varten ei erikseen pysähdytä. Jokaisessa linjaveturissa on WC, jääkaappi, ja mikro. Junahenkilökunnan TES on erittäin pelkistetty, ja on aikoinaan ollut suuren kuohunnan saattelemana ensimmäinen laatuaan. Matkan pituus ei vaikuta palkkaukseen, ja lisiä ei juurikaan ole.. työvuorolta maksetaan min. 8 tunnin tuntipalkka, ja sen ylittäviltä tunneilta 1,5-kertainen ylityöpalkka. Kuljettajat ja ratapihahenkilökunta ovat samassa liitossa, eikä heillä juurikaan ole palkkaeroja. FEC on muuten tilannut alkuvuonna 24 kpl ES44C4-vetureita, kuusiakselisia linjavetureita, joissa on neljä vetävää akselia.
|
|
|
tallennettu
|
"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
|
|
|
Roland Sivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 53
|
« Vastaus #916 : Elokuu 17, 2014, 11:08:40 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #917 : Elokuu 20, 2014, 20:41:51 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #918 : Elokuu 22, 2014, 22:05:45 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 233
|
« Vastaus #920 : Elokuu 23, 2014, 22:04:27 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 347
|
« Vastaus #924 : Elokuu 27, 2014, 17:31:50 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2014, 18:14:31 kirjoittanut Onni Tikkala »
|
tallennettu
|
|
|
|