Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 347
|
« Vastaus #975 : Marraskuu 04, 2014, 16:23:29 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Kumpulainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 18
|
« Vastaus #976 : Marraskuu 09, 2014, 13:03:06 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #977 : Marraskuu 09, 2014, 18:33:00 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #978 : Marraskuu 10, 2014, 06:48:58 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #980 : Marraskuu 17, 2014, 21:39:03 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2014, 21:56:45 kirjoittanut Tuukka Varjoranta »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #981 : Marraskuu 19, 2014, 15:07:18 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #985 : Joulukuu 17, 2014, 19:59:25 » |
|
Puolalainen PESA on kehittänyt aika hienon näköisen linjadieselin (Gama 111Db): http://youtu.be/j1HM-l-vmC0
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 349
|
« Vastaus #986 : Joulukuu 17, 2014, 21:41:11 » |
|
Ei taida Tuukan linkki enää toimia. "[PKP Intercity]Gama 111Db-0..." This video is no longer available due to a copyright claim by Bartosz Kowalski.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #987 : Joulukuu 17, 2014, 23:55:20 » |
|
Ei taida Tuukan linkki enää toimia. "[PKP Intercity]Gama 111Db-0..." This video is no longer available due to a copyright claim by Bartosz Kowalski.
Oho, on tainnut käydä niin että video lataaja poisti videon melkein heti. Se näkyi vielä tuolloin kahdeksan aikoihin, mutta ei näköjään enää, harmin paikka
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #988 : Joulukuu 18, 2014, 00:54:44 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 552
|
« Vastaus #989 : Joulukuu 18, 2014, 09:30:51 » |
|
Mainio video. Modernia kapsuvetokalustoa haastavalla radalla. Nopeus on niin alhainen, että kuljettaja ehtii välillä hypätä kyydistä tarkastamaan, että juna on vielä kiskoilla Tässä varoittava tulevaisuudenkuva, mikäli radanpidon säästötalkoot jatkuvat Suomessa entiseen tapaan: https://www.youtube.com/watch?v=Pfp7dabTX3I (The World's Worst Railroad Tracks)
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #990 : Joulukuu 20, 2014, 20:55:25 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 107
|
« Vastaus #991 : Joulukuu 21, 2014, 02:59:59 » |
|
Rügen - Historic Steam Train Ride The Baltic Island of Rügen boasts beautiful beaches and elegant old spa architecture. But the true star of the show is a single-track railway that’s 100 years old and answers to the name "Rasender Roland”. Hop on board - it’s the perfect way to discover the island!http://www.dw.de/discover-germany-the-travel-guide-2014-12-20/e-18086235-9798
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Selenius
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 34
|
« Vastaus #992 : Joulukuu 21, 2014, 18:51:59 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #993 : Joulukuu 21, 2014, 19:49:14 » |
|
Kuvasin noi Turus Kumpi vararunko toi onkaan ku siinä oli Ehf 29901?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 161
|
« Vastaus #995 : Joulukuu 21, 2014, 20:38:49 » |
|
Kuvasin noi Turus Kumpi vararunko toi onkaan ku siinä oli Ehf 29901? Vararunko 1 oli Turun keikalla. Kuvasin sen taas kun se saapui Helsinkiin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #996 : Joulukuu 22, 2014, 01:28:44 » |
|
Vararunko 1 oli Turun keikalla. Kuvasin sen taas kun se saapui Helsinkiin Okei
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #999 : Joulukuu 29, 2014, 02:53:23 » |
|
Tämäpä oli hyvä, kiitoksia! Huomioita: - Oikealla monitorissa sähköinen rataosakaavio. Suomessa ei vastaavaa vielä ole käytössä, mutta tulossa on. Paperisessa muodossa vastaava kaavio löytyy, mutten tiedä kenenkään sellaista käyttävän, ilmankin pärjää. - Matkalla käytössä PZB/Indusi. Vähän harmillista, sillä LZB:n toimintaa olisi ollut mukava seurata. PZB on siis pistemäinen kulunvalvonta, joka on ominaisuuksiltaan suppeampi kuin Suomen JKV. LZB on sen sijaan jatkuvatoiminen, ja täten kotimaista JKV:tämme parempi. - Kuljettaja näytti ajavan ilman nopeusasettelua. En tiedä puuttuuko veturityypistä sellainen, vai onko se niin huono, että mieluummin kuljettaja ajoi ilman. Kiitettävää ennakointia näkyi tehonkäytössä, rataosa ja sen aikataulun löysyys oli varmasti tuttu. - Asemalle saapumiset olivat varsin vauhdikkaita veturijunaksi, kotimaista lähijunatasoa. Käsittääkseni tämä on Keski-Euroopassa varsin tavallista, kun taas Suomessa tavataan saapua hieman rauhallisemmin (ehkä n. 20 km/h hiljaisemmalla nopeudella esimerkiksi laiturin alkupäässä).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|