Nii, emmääkään kyl usko, että Sr3:sia kannattaa käyttää oikeastaan missään. Nehän voi vaiks joutessas maata ilmalan ratapihalla. Ei kyl ainakaan niiden last mile -toimintoa kantsi käytttää. Luulen että Mäntyluodon radalla kuljeskelee Deevereitä (dv-12) vielä ainakin kakskytä vuatta.
No tämä varmaan oli sarkasmia, mutta uskoisin alkuun tällaisella lyhyellä välillä käytettävän vanhempia sähkäreitä ja vaihtotyöt MN, Pri ja HVA hoidettavan dieselillä.
Näillä kaikilla asemilla on kuitenkin muita vaihtotöitä, ja SR-3 veturista ei nyt mitään vaihtotyökonetta tule.
Ainakin VR:n mukaan tullaan käyttämään hiljaisilla paikoilla puuvaihdoissa, siis paikoissa jossa kuljettaja hoitaa vaihdon ja voi näin käydä lastauspaikalla tällä uudella koneella.
Äänekosken liikenteessä tullaan käyttämään, mutta en nää tätä väliä nyt optimaalisena, mutta mistä sitä tietää. Voihan vaikka olla, että Porin sataman liikenne loppuu muuten kuin rikasteen osalta kokonaan ja kuljettaja käy uudella koneella hakemassa uuden rungon ja vie tyhjän kuormaukseen.
Kokemäki voisi olla hyvä esimerkki tällaisesta paikasta.