Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 844
|
« : Marraskuu 04, 2016, 19:06:52 » |
|
Ton toisen ketjuehdotuksen rohkaisemana, heitän peliin ehdotuksen että ulkomaisille youtube videoille avataan oma ketju?. Ketjun avaus olisi tällainen. TECSA SYSTEM of High Speed Railway Track Mounting is an innovative development in the world of railway track constructión. Developed by TECSA SA since 2006 it has become the standard in HSR track mounting due to the incredible improvement of the track mounting. https://www.youtube.com/watch?v=XdHFFGiRY8g Nambour Moreton Mill Sugar Cane BFC5 See BFC5 haul sugar cane trains along Howard St Nambour in 1999 https://www.youtube.com/watch?v=9NOBiIjxRycTOP-10 FASTEST TRAINS in the world ||2016|| Amazing Compilation of the High speed Trains[HD] With the development of newer and better technology, trains are getting faster over time.many countries have developed their own high speed rail networks.these modern high speed trains covers hundreds of miles within minutes.with these fastest trains,travelling between the cities is becoming much easier and comfortable. https://www.youtube.com/watch?v=UUKvanezliMV MegaStructures - Train Wreck (National Geographic Documentary) MegaStructures - Train Wreck MegaStructures (National Geographic Documentary) Our . https://www.youtube.com/watch?v=pBpo_6j40-c BBC HORIZON (1972) - RAIL CRASH (full documentary) https://www.youtube.com/watch?v=3s9Ey5VLJr4 BRITISH STEAM RAIL DISASTERS https://www.youtube.com/watch?v=geppCd1AG4s Train Wreck 2 Documentary A train wreck or train crash is a type of disaster involving one or more trains. Train wrecks often occur as a result of miscommunication, as when a moving train meets another train on the same track; or an accident, such as when a train wheel jumps off a track in a derailment; or when a boiler explosion occurs. Train wrecks have often been widely covered in popular media and in folklore. https://www.youtube.com/watch?v=xfWHbKfDShI LAS MAS GRANDES LOCOMOTORAS DE VAPOR Documentales https://www.youtube.com/watch?v=9cn5uNmYlQ8 Los Trenes de la India Documentales Intialaisia ratikoita https://www.youtube.com/watch?v=pSNQF7w4K7s Such A Train You Ever Seen Before- Bangladesh Railway. In the time of any festival peoples of Bangladesh just return back towards their villages from the capital of Dhaka. But due to shortage of public transport they haven't any way to reach home in some other alternative ways. A lot of peoples every year lost their lives due to the such risky way to return home. https://www.youtube.com/watch?v=Uf3WUJBcf-4 https://www.youtube.com/watch?v=_iDyCEJLD10Compilation of Dangerous Train Ride- 2014 that you never Seen Before- Bangladesh Railway
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2016, 19:27:30 kirjoittanut Jouni Halinen »
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 897
|
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2016, 22:59:09 » |
|
Tämä omana ketjuna ilman muuta.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
|
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 174
|
« Vastaus #3 : Marraskuu 05, 2016, 19:44:35 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 411
|
« Vastaus #4 : Marraskuu 07, 2016, 00:39:17 » |
|
Klassikko jaettu tasan 10 vuotta sitten (silloin kuvalaatu ei tuntunut huonolta...) The return of rotary #1 https://www.youtube.com/watch?v=1ErKvsaL-5g (White Pass & Yukon Route RR)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #5 : Marraskuu 18, 2016, 19:34:21 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 844
|
« Vastaus #6 : Toukokuu 07, 2017, 17:10:59 » |
|
1940-tal.Nohabs Loktillverkning: Höyryjen ja Ruotsin lättien valmistusta. Tehtiinkö niitä jo 40-luvulla? https://youtu.be/riEpJV1aOjM
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #7 : Toukokuu 15, 2017, 09:48:36 » |
|
Maschen Euroopan suurin tavaraliikenteen ratapiha - saksankielinen dokumentti Youtubessa https://youtu.be/ghFrJy-J9EA
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2017, 16:08:30 » |
|
Päivän Hesarissa toimittaja Oinaala kehuu BAM-radan junaliikenteen seurantaa youtubessa. Pitäisi toimittajan mukaan löytyä hakusanoilla "Vozduh svobody", mutta ei ainakaan minun google tuollaisella löydä.
Olisko kokemusta tai suoraa linkkiä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 411
|
« Vastaus #9 : Marraskuu 19, 2017, 20:11:23 » |
|
https://www.youtube.com/watch?v=pfPB8rRwLHo Tämä ei ole varsinainen rautatievideo. Mutta enemmän Dresden- ja DDR-aiheinen kuvasarja. Mutta siinä onkin yllättävän paljon rautatieaiheisia kuvia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 216
|
« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2017, 21:05:43 » |
|
Päivän Hesarissa toimittaja Oinaala kehuu BAM-radan junaliikenteen seurantaa youtubessa. Pitäisi toimittajan mukaan löytyä hakusanoilla "Vozduh svobody", mutta ei ainakaan minun google tuollaisella löydä.
Olisko kokemusta tai suoraa linkkiä?
Ei kokemusta, mutta jos hakee oikeinkirjotettuna niin löytyis tällainen: https://www.youtube.com/user/ibekirov
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #12 : Helmikuu 21, 2018, 20:45:03 » |
|
Juu ja nuo samat junat kulkevat siellä vieläkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 844
|
« Vastaus #15 : Tammikuu 05, 2019, 21:13:24 » |
|
Pakko nostaa tämä esille edellisestä kommentistani, niin ihmeellisestä kapineesta on kysymys!. Mutta mikä ihme kulkine on tämä, näyttää että takimmainen ”laveri” liikkuu vielä nopeammin kun etummainen?, https://youtu.be/NjDclfAFRB4?t=291 Hauskaa näkyy herrasväellä olevan. Intian rautateillä kuolee 25 000 ihmistä vuodessa, mutta onko se mikään ihme, kun tätä videota katselee. https://www.youtube.com/watch?v=bfMfXuNRRkY tällaisesta "täyttöasteesta" on VR:kin kateellinen.
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 362
|
« Vastaus #16 : Tammikuu 05, 2019, 22:05:42 » |
|
Dokumentti japanilaisista dieseljunista 1960-luvulta. https://m.youtube.com/watch?v=ymmGJx6M2I0Omituisesti kaikki tekstit ovat englanniksi vaikka dokumentti onkin japaniksi.
|
|
|
tallennettu
|
Don't panic.
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 844
|
« Vastaus #17 : Syyskuu 29, 2020, 16:16:09 » |
|
Näin ”rapakon takana”, mutta siellähän kaikki infra on suurelta osin surkeassa kunnossa, mm. tiet, sillat, padot, radat, voimalaitokset ja S-jakeluverkko, kaikki edellämainitut kun pitää tuottaa maksimaalisia osinkoja omistajilleen, jää sitten kunnossapito vähemmälle. Mutta rumppi se vaan rakentaa muureja, eli ylimenoon ei tarvi muuta kun kahdet 7.2 m alutikkaat mm. torista saa ne 40 eurolla. Sähkärinä ihmettelen eritoten sitä, että heillä ns. kivikaupungissakin (kivitalot ”seinä seinää vasten”) on sähkönjakeluverkko (110 Volttia, sekin aika hassu jännite, virrat ovat tuplat 220 V järjestelmään verrattuna ja näinollen kuparintarve kaksinkertaistuu ja max. siirtomatka muuntajalta noin puolittuu) pääsääntöisesti ilmajohtona. https://youtu.be/9X2A2f6E5DI?t=26 Koko juttu luettavissa Teknarissa. https://tekniikanmaailma.fi/uskomaton-video-juna-pysyy-raiteilla-vaikka-kiskot-ovat-muuttuneet-spagetiksi-nayttaa-ehdottoman-hirvittavalta/
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 411
|
« Vastaus #18 : Elokuu 18, 2021, 17:27:41 » |
|
Lontoon metron koko Metropolitan-linja kuljettajan näkökulmasta. Alkaa ihan rautatiemaisena, lopussa on enemmän pimeää. https://youtu.be/HbOb28YnLtk
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 411
|
« Vastaus #20 : Huhtikuu 02, 2022, 23:13:43 » |
|
Tuossa dokumentti Itävallan Kärntenistä. Museoyhdistyksellä on liikennemuseo ( https://nostalgiebahn.at/historama.html) , höyryjuna, 2 vanhaa laivaa, historiallinen raitiotielinja ja paljon muutakin. Ikävä kyllä ilmeisesti vain saksaksi ja ranskaksi, kuitenkin tekstitettynä. Ja nykymuodin mukaan dokumentti hyppii koko ajan kohteesta kolmanteen. Katsottavissa 18.04. asti. https://www.arte.tv/de/videos/092983-024-A/geo-reportage/
|
|
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2022, 23:29:11 kirjoittanut Uwe Geuder »
|
tallennettu
|
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 411
|
« Vastaus #21 : Huhtikuu 09, 2022, 23:18:37 » |
|
Nürnberg – München veturinkuljettajan näkökulmasta https://youtu.be/CRhvKiHswHoKartasta https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=48.99463598353405&lon=11.462860107421875&zoom=9 voi seurata matkan edistymistä, kun zoomaa vähän. Ingolstadtiin asti on uusi rata (Neubaustrecke) jossa saisi ajaa 300 km/h, mutta ICE1 ei pääse yli 280 km/h. Kun kilometritauluissa näkyy 2 oranssia viivaa, hätäjarrutusta ei saa tehdä, koska juna pysähtyisi tunnelissa liian kaukana hätäuloskäynnistä (hätäjarrun ohitus). Ingolstadtin jälkeen on vanha rata, jossa ajetaan enimmäkseen 160 km/h. Petershausenista lähtien seuraa perinteinen korkean nopeuden rata (Schnellfahrstrecke), jossa ajetaan 200 km/h. (Kiskojen puolivälissä näkyy LZB:n antennijohto). Mielenkiintoisia kohteita: https://youtu.be/CRhvKiHswHo?t=3563 vasemmalla taitaa olla Allach, Vectronien syntymäpaikka (tämä on arvaus, en tunne seutua) https://youtu.be/CRhvKiHswHo?t=1550 oikealla on Audin tehdas. Seuraavan tunnelin nimi onkin Auditunnel ja menee tehdasalueen alla. Lopussa tietysti Münchenin päärautatieasema. Railadventuren 103 ei taida olla paikallaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 844
|
« Vastaus #22 : Toukokuu 02, 2022, 23:26:04 » |
|
Zu steil, zu nass | Dampflok 01 118 bleibt liegen? Uwe osaa tämän suomentaa. Mahotonta meininkiä. Ensin yrittää iso höyry yksin ylämäkeen, ei onnistu mutta sitten ottaa mukaan kaverin ja johan alkaa matka taittumaan. https://www.youtube.com/watch?v=brw6Kly_gdM
|
|
|
tallennettu
|
Skiffari 40
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 411
|
« Vastaus #23 : Toukokuu 03, 2022, 06:53:29 » |
|
Zu steil, zu nass | Dampflok 01 118 bleibt liegen? Uwe osaa tämän suomentaa.
En ehdi nyt heti katsomaan videota, mutta nämä sanat tarkoittavat: Liian jyrkä, liian märkä, höyryveturi 01 118 jää linjalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 746
|
« Vastaus #24 : Toukokuu 03, 2022, 08:43:49 » |
|
Mäennousu täydellä vetovoimalla ryömimisvauhdilla ja välillä seisahtuen on myrkkyä niin liuku- kuin rullalaakeroidulle kampilaakerille. Liikkeen hitaudesta johtuen ei nestevoitelukalvo voi säilyä kammentapin ja liukulaakerin välissä tai rullalaakerissa rullien ja kehien välillä. Tällainen johtaa kammentapin ja liukulaakerissa hankauskulumaan ja rullalaakerissa rullien ja kehien hankauskulumaan ja mahdollisesti puristusmyötöön.
Vähintäänkin voiteluöljyssä tai -rasvassa on oltava voimakas EP-lisäaineistus. EP-lisäaineistus öljyssä tai rasvaan sisältyvässä öljyssä voi lyhytaikaisesti estää hankauskulumisen. Tyypillisesti tämä tapahtuu lisäaineen syövyttävänä tarttumisena metallipintaan hankausalueen lämpötilan kohotessa. Syntyy kemiallisia yhdisteitä metallin ja EP-lisäaineiden kesken. Nämä pureutuvat kuin paska Junttilan talon seinään. Kalvo kuitenkin kuluu pidentyneessä hankauksessa, mutta kuormituksen helpottuessa se uusiutuu ympäröivän voiteluaineen päästessä uudelleen pintojen väliin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|