Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 339
|
« : Marraskuu 07, 2016, 23:16:47 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #1 : Marraskuu 07, 2016, 23:26:57 » |
|
Olipahan aikamoista viihdettä noiden kokouksien seuraaminen. Mitä kaikkea sitä voikaan ajatella tulevaisuudessa mahdollisesti tapahtuvan, mitä tulisi riippumattoman tahon ennakolta selvitettävän.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #2 : Marraskuu 07, 2016, 23:31:49 » |
|
Olipahan aikamoista viihdettä noiden kokouksien seuraaminen. Mitä kaikkea sitä voikaan ajatella tulevaisuudessa mahdollisesti tapahtuvan, mitä tulisi riippumattoman tahon ennakolta selvitettävän.
6 tuntia viihdettä sisälsi paljon asiasta ja asian vierestä. Sitkeästi hankkeen kannattajat pystyivät loppuun asti hillitsemään itsensä ja kuuntelemaan hiljaa niitä kaikenmoisia vastaväitteitä. Ehkä ilman Sannaa nuijan varressa koko homma olisi jatkunut aamuun asti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 138
|
« Vastaus #3 : Marraskuu 08, 2016, 05:37:28 » |
|
Miljardilla eurolla olisi saanut aika paljon paikallisliikennettä. Nokia ja Kangasalan suuntaan ei olekaan muuta kuin tyhjiä raiteita.
Keskusta on jo nyt lähes tapettu. Kosken länsipuoli on jo nyt laudat ikkunoissa. Itäpuolella narkkareita ja muita notkujia "kansalaistoreilla". Kansa menee marketteihin Kalevaan ja Lielahteen ja kehyskuntiin. Autolla.
No onneksi muutin pois ajoissa, kun tuo hulluushan oli näkyvissä jo ajat sitten.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 309
|
« Vastaus #4 : Marraskuu 08, 2016, 09:10:13 » |
|
Tästä se lähtee: Tampereen ratikkatyöt käyntiin talven aikana Raitiotien rakentaminen pääsee kunnolla vauhtiin kevään korvalla, jolloin kaivureita ilmestyy mm. Hervannan valtaväylän tuntumiin. http://yle.fi/uutiset/3-9276790
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2016, 10:00:04 » |
|
Tämä päätös oli kieltämättä toiseksi merkittävin tapahtuma Tampereella vuonna 2o16.
Live Is Life.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2016, 15:09:34 » |
|
Tämä päätös oli kieltämättä toiseksi merkittävin tapahtuma Tampereella vuonna 2o16.
Merkittävin vuoden 2oI6 tapahtuma lienee rantatunnelin avautuminen 15.11. 2oI6.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 754
|
« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2016, 16:26:19 » |
|
Löytyisikö vielä veteraaneja Stadista, jotka kertoisivat tamperelaisille kuinka pikaisesti syöttöbussilinjat mm. Ruskeasuon syöttöpysäkille (=raitiovaunu-runkolinjan päätepysäkille) lopetettiin kansalaisten perusteellisen raivostumisen vuoksi? Palattiin pikapikaa esikaupungeista ja lähiöistä ilman vaihtoja suoraan keskustaan vieviin bussilinjoihin. Ikäänkuin valmistautumisena tulevaan.
Tästä oli kerran HS:n juttu kuvineen. Jutun tehnyt toimittaja paljasti sikäli tietämättömyytensä, että sisäkuvassa runkolinja-ratikan pullottavasta tungoksesta tunnistettiin kyllä silloinen kaupunginjohtaja, mutta ei ratikan tehneen Sisun / Karian toimitusjohtajaa, vuorineuvos Tor Nässlingiä. No, ehkä siinä tilanteessa tungokseen syyttömän ratikantekijän kannatti olla incognito.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 818
|
« Vastaus #8 : Marraskuu 08, 2016, 18:58:08 » |
|
Löytyisikö vielä veteraaneja Stadista, jotka kertoisivat tamperelaisille kuinka pikaisesti syöttöbussilinjat mm. Ruskeasuon syöttöpysäkille (=raitiovaunu-runkolinjan päätepysäkille) lopetettiin kansalaisten perusteellisen raivostumisen vuoksi? Palattiin pikapikaa esikaupungeista ja lähiöistä ilman vaihtoja suoraan keskustaan vieviin bussilinjoihin. Ikäänkuin valmistautumisena tulevaan.
1950-luvun puolivälin Helsingin Runkolinjaa ei kannata sotkea tähän Tampereen Raitiotiehen. Ovat kaikinpuolin täysin erilaisia tapauksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #9 : Marraskuu 08, 2016, 20:14:59 » |
|
1950-luvun puolivälin Helsingin Runkolinjaa ei kannata sotkea tähän Tampereen Raitiotiehen. Ovat kaikinpuolin täysin erilaisia tapauksia.
Mielenkiinnosta kysyn, että miksi? Mitkä ovat merkittävimmät erot näiden välillä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #10 : Marraskuu 08, 2016, 20:17:59 » |
|
1950-luvun puolivälin Helsingin Runkolinjaa ei kannata sotkea tähän Tampereen Raitiotiehen. Ovat kaikinpuolin täysin erilaisia tapauksia.
Mielenkiinnosta kysyn, että miksi? Mitkä ovat merkittävimmät erot näiden välillä? Tampereelle tulee raitiotie, joka on rakenteiltaan lähinnä rautatietä. Betonipölkyt, 60-kiloista kiskoa, sepelöinti ja ajojohtopylväät kuin rautatiellä. Aiheeseen liittyen Tampereen valtuustossa kysyttiin nurmiradan ja sepeliradan eroa ja epäiltiin sen asettavan kaupunkilaiset eriarvoiseen asemaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #11 : Marraskuu 08, 2016, 20:24:02 » |
|
1950-luvun puolivälin Helsingin Runkolinjaa ei kannata sotkea tähän Tampereen Raitiotiehen. Ovat kaikinpuolin täysin erilaisia tapauksia.
Mielenkiinnosta kysyn, että miksi? Mitkä ovat merkittävimmät erot näiden välillä? Tampereelle tulee raitiotie, joka on rakenteiltaan lähinnä rautatietä. Betonipölkyt, 60-kiloista kiskoa, sepelöinti ja ajojohtopylväät kuin rautatiellä. Aiheeseen liittyen Tampereen valtuustossa kysyttiin nurmiradan ja sepeliradan eroa ja epäiltiin sen asettavan kaupunkilaiset eriarvoiseen asemaan. Eli siis runkoyhteyden nopeus on merkittävin erottava tekijä ja tämä kompensoi vaihdon tuottaman haitan. Oliko muuten Helsingin runkolinjassa minkälaiset vuorovälit, ja miten bussien ja ratikan vaihdot oli aikataulujen osalta sovitettu toisiinsa? Ymmärtääkseni tätä ollaan myös Tampereella toteuttamassa huolella. Tuon sepeliradan ja nurmiradan eriarvoistavan vaikutuksen bongasin myös
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 741
|
« Vastaus #12 : Marraskuu 08, 2016, 23:43:47 » |
|
Tämä on koko suunnitelma: Mutta Pispalan osuus jää toistaiseksi pois, ja raitiotie päättyy Pyynikille. Lentävänniemeen pääsee raitiovaunulla vasta 2024. Mutta eihän siihen ole kuin 7-8 vuotta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #13 : Marraskuu 09, 2016, 06:53:34 » |
|
Tämä on koko suunnitelma: Mutta Pispalan osuus jää toistaiseksi pois, ja raitiotie päättyy Pyynikille. Lentävänniemeen pääsee raitiovaunulla vasta 2024. Mutta eihän siihen ole kuin 7-8 vuotta. Siis hetkinen, tuossa kartassa siis mennään Pispalan kautta, eikös reitti pitänyt mennä rantatien vartta pitkin lentävänniemeen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #14 : Marraskuu 09, 2016, 07:00:15 » |
|
Tämä on koko suunnitelma: Mutta Pispalan osuus jää toistaiseksi pois, ja raitiotie päättyy Pyynikille. Lentävänniemeen pääsee raitiovaunulla vasta 2024. Mutta eihän siihen ole kuin 7-8 vuotta. Siis hetkinen, tuossa kartassa siis mennään Pispalan kautta, eikös reitti pitänyt mennä rantatien vartta pitkin lentävänniemeen? Kyllä. Tuo kartta on tuolta osin vanhempaa versiota, kun raitiotie päätettiin alkuperäisen Pispalan linjauksen sijasta vetää rantaväylää pitkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #15 : Marraskuu 09, 2016, 07:12:01 » |
|
Tuo kuva on wikipeediassa jossa kuvatekstissä lukee: "Kaupunkiraitiotien suunniteltu reitti vuonna 2013. R-kirjain tarkoittaa ehdotettua pysäkinpaikkaa. Vuonna 2016 reitti on muuttunut seuraavasti: etelässä reitti päättyy Ahvenisjärventien sijasta Hervantajärvelle, pysäkkien määrää on lisätty Teiskontiellä ja Sammonkadulla, Vuohenojan pysäkki on muutettu pysäkkivaraukseksi ja linjaus kulkee Pispalan valtatien sijasta Paasikiventietä pitkin."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1459
|
« Vastaus #16 : Marraskuu 09, 2016, 07:49:16 » |
|
Tässä olisi vähän tuoreempikuva reitistä, varsinkin ekasta vaiheesta. Toisesta vaiheestahan ei ole vielä kehitysvaihe käynnistynyt ja reittivalinnat voivat muuttua vielä.
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #17 : Marraskuu 09, 2016, 09:13:53 » |
|
Tämä on koko suunnitelma: Mutta Pispalan osuus jää toistaiseksi pois, ja raitiotie päättyy Pyynikille. Lentävänniemeen pääsee raitiovaunulla vasta 2024. Mutta eihän siihen ole kuin 7-8 vuotta. Siis hetkinen, tuossa kartassa siis mennään Pispalan kautta, eikös reitti pitänyt mennä rantatien vartta pitkin lentävänniemeen? Kyllä. Tuo kartta on tuolta osin vanhempaa versiota, kun raitiotie päätettiin alkuperäisen Pispalan linjauksen sijasta vetää rantaväylää pitkin. Se, mikä itseä hieman mietityttää tuossa rutinaratikka "Rutikan" reittisuunnitelmassa ylipäätänsä, on sen länsihaaran johtaminen umpiperään, Lentävänniemeen. Mielestäni olisi järkevämpää, että reitti kulkisi lielahden kauppakeskittymän läpi ja ylittäisi Vaasantien Lamminpään liittymän kohdalta, jatkuen sieltä kohti Tesomaa. Lentävänniemeen ja Siivikkalaan sitten ympyrälinjana kulkeva syöttöbussilinja, tihein välein. ->Uudelta reitiltä olisi myöhemmin helppo suunnata yksi haara Teivon kautta kohti Ylöjärveä. Näitäkään ei tarttis miettiä, jos paikallisjunaliikenne saataisiin Nokialle ja Ylöjärvelle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #18 : Marraskuu 09, 2016, 12:53:28 » |
|
Tämä on koko suunnitelma: Mutta Pispalan osuus jää toistaiseksi pois, ja raitiotie päättyy Pyynikille. Lentävänniemeen pääsee raitiovaunulla vasta 2024. Mutta eihän siihen ole kuin 7-8 vuotta. Siis hetkinen, tuossa kartassa siis mennään Pispalan kautta, eikös reitti pitänyt mennä rantatien vartta pitkin lentävänniemeen? Kyllä. Tuo kartta on tuolta osin vanhempaa versiota, kun raitiotie päätettiin alkuperäisen Pispalan linjauksen sijasta vetää rantaväylää pitkin. Se, mikä itseä hieman mietityttää tuossa rutinaratikka "Rutikan" reittisuunnitelmassa ylipäätänsä, on sen länsihaaran johtaminen umpiperään, Lentävänniemeen. Mielestäni olisi järkevämpää, että reitti kulkisi lielahden kauppakeskittymän läpi ja ylittäisi Vaasantien Lamminpään liittymän kohdalta, jatkuen sieltä kohti Tesomaa. Lentävänniemeen ja Siivikkalaan sitten ympyrälinjana kulkeva syöttöbussilinja, tihein välein. ->Uudelta reitiltä olisi myöhemmin helppo suunnata yksi haara Teivon kautta kohti Ylöjärveä. Näitäkään ei tarttis miettiä, jos paikallisjunaliikenne saataisiin Nokialle ja Ylöjärvelle Mahtaisko olla syynä se, että Tesomalle menee jo nyt rautatie? Vielä kun saataisiin junat pysähtymään, niin Tesoman keskus olisi kiskoliikenteen piirissä jo huomenna. Olisi ehkä outoa, että koko matkalle olisi vedetty toiset kiskot.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 216
|
« Vastaus #19 : Marraskuu 09, 2016, 13:57:06 » |
|
Tämä on koko suunnitelma: Mutta Pispalan osuus jää toistaiseksi pois, ja raitiotie päättyy Pyynikille. Lentävänniemeen pääsee raitiovaunulla vasta 2024. Mutta eihän siihen ole kuin 7-8 vuotta. Siis hetkinen, tuossa kartassa siis mennään Pispalan kautta, eikös reitti pitänyt mennä rantatien vartta pitkin lentävänniemeen? Kyllä. Tuo kartta on tuolta osin vanhempaa versiota, kun raitiotie päätettiin alkuperäisen Pispalan linjauksen sijasta vetää rantaväylää pitkin. Se, mikä itseä hieman mietityttää tuossa rutinaratikka "Rutikan" reittisuunnitelmassa ylipäätänsä, on sen länsihaaran johtaminen umpiperään, Lentävänniemeen. Mielestäni olisi järkevämpää, että reitti kulkisi lielahden kauppakeskittymän läpi ja ylittäisi Vaasantien Lamminpään liittymän kohdalta, jatkuen sieltä kohti Tesomaa. Lentävänniemeen ja Siivikkalaan sitten ympyrälinjana kulkeva syöttöbussilinja, tihein välein. ->Uudelta reitiltä olisi myöhemmin helppo suunnata yksi haara Teivon kautta kohti Ylöjärveä. Näitäkään ei tarttis miettiä, jos paikallisjunaliikenne saataisiin Nokialle ja Ylöjärvelle Mahtaisko olla syynä se, että Tesomalle menee jo nyt rautatie? Vielä kun saataisiin junat pysähtymään, niin Tesoman keskus olisi kiskoliikenteen piirissä jo huomenna. Olisi ehkä outoa, että koko matkalle olisi vedetty toiset kiskot. On nuo huomioitu Tampereenseutu 2040 suunnitelmassa: http://tampereenseutu2040.fi/downloads/rasuehdotus_9.12.2014.png
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #20 : Marraskuu 09, 2016, 15:42:32 » |
|
Tuon raitiotien olisi voinut jatkaa vuorekseen-sääksjärvi-multisilta-peltolammi-keskusta välille. http://www.iltalehti.fi/uutiset/20161109200024672_uu.shtml . Nyt Espanjalainen valmistaja ruikuttaa oikeuteen kun Tampere halusi työllistää kotimaista valmistajaa. Hittoon kilpailu, minun työt menee aina omalle lähipiirille jo periaatteen vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 110
|
« Vastaus #21 : Marraskuu 09, 2016, 16:07:04 » |
|
Tuohon Iltalehden juttuun tullee vielä korjaus, jäänyt oikoluku ainakin nimien osalta tekemättä: Taransteck ja Standler...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #22 : Marraskuu 09, 2016, 18:35:24 » |
|
1950-luvun puolivälin Helsingin Runkolinjaa ei kannata sotkea tähän Tampereen Raitiotiehen. Ovat kaikinpuolin täysin erilaisia tapauksia.
Mielenkiinnosta kysyn, että miksi? Mitkä ovat merkittävimmät erot näiden välillä? Tampereelle tulee raitiotie, joka on rakenteiltaan lähinnä rautatietä. Betonipölkyt, 60-kiloista kiskoa, sepelöinti ja ajojohtopylväät kuin rautatiellä. Aiheeseen liittyen Tampereen valtuustossa kysyttiin nurmiradan ja sepeliradan eroa ja epäiltiin sen asettavan kaupunkilaiset eriarvoiseen asemaan. Eli siis runkoyhteyden nopeus on merkittävin erottava tekijä ja tämä kompensoi vaihdon tuottaman haitan. Oliko muuten Helsingin runkolinjassa minkälaiset vuorovälit, ja miten bussien ja ratikan vaihdot oli aikataulujen osalta sovitettu toisiinsa? Ymmärtääkseni tätä ollaan myös Tampereella toteuttamassa huolella. Tuon sepeliradan ja nurmiradan eriarvoistavan vaikutuksen bongasin myös Tuossa vaiheessa purskahdin kyllä nauruun. Kylläpä kaikenlaisia väitteitä sitten voi keksiä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 741
|
« Vastaus #23 : Marraskuu 09, 2016, 18:59:24 » |
|
Pispalan valtatie olisi parempi vaihtoehto: enemmän pysäkkejä ja enemmän asukkaita pysäkkien lähellä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #24 : Marraskuu 09, 2016, 20:19:56 » |
|
Pispalan valtatie olisi parempi vaihtoehto: enemmän pysäkkejä ja enemmän asukkaita pysäkkien lähellä. Hyödynnetäänköhän kummassakaan vaihtoehdossa Lielahden tehdasradan siltaa? Pispalan mäki on kyllä lännestä tultaessa melkoinen haaste kiskovehkeelle talvikelillä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|