Käytännössä tarkoittaa kai sitä että Venäläinen rautatieyhtiö voi lännessä rekisteröidyn bulvaanifirman nimissä ottaa liikenteen kokonaan itsensä hoidettavaksi. Olisi mielenkiintoisaa nähdä tuvatko he veturitkin tänne?
Käytännössä tarkoittaa sitä, että mikä tahansa rautatieyritys, jolla on ETA-alueella voimassa oleva toimilupa ja turvallisuustodistus 1524 mm:n rataverkolle, voi toimia Suomen ja Venäjän välisessä rautatieliikenteessä Suomen rataverkolla. Myös venäläiset yhtiöt joutuvat täyttämään samat vaatimukset kuin EU/ETA-toimijatkin.
Käytettävän vetokaluston tulee Suomen rataverkolla täyttää EU-lainsäädännön vaatimukset 1524 mm:n raideleveydelle. Ilman erillistä hyväksyntää ei siis venäläisellä vetokalustolla ole asiaa Suomen rataverkolle raja-asemia pidemmälle.