Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Höyryveturijuna Tornioon 4.7.2010  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« : Helmikuu 16, 2010, 21:45:57 »

Juna saapuu Tornioon klo 15.15 ja lähtee 15.30.

Tarkemmin linkissä:
http://www.teknikarv.se/haparanda/annons-hp20100216.pdf



// Linkitetty kalenteriin
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2010, 13:23:24 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #1 : Helmikuu 16, 2010, 22:12:12 »

Esitteessä sanotaan heinäkuussa (4. juli 2010). Jorma passitetaan ruotsin kertauskurssille.
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #2 : Helmikuu 16, 2010, 23:03:13 »

Onpas kireä ympäriajo Torniossa. Mahtaneeko onnistua aikataulussa? Ellei sitten tulla valmiiksi painamalla Ruotsista joen yli.
tallennettu
Hannu Korpimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #3 : Helmikuu 16, 2010, 23:41:21 »

Torniossa ei ole voinut enää aikoihin ajaa ympäri ainakaan rungon seistessä matkustajalaiturissa. Veikkaan veturin työntävän runkoa jompaankumpaan suuntaan.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #4 : Helmikuu 16, 2010, 23:55:58 »

Torniossa ei ole voinut enää aikoihin ajaa ympäri ainakaan rungon seistessä matkustajalaiturissa. Veikkaan veturin työntävän runkoa jompaankumpaan suuntaan.

Mutta saaneeko silloin kuljettaa matkustajia? (ns. vaihtotyö-kortti)
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #5 : Helmikuu 17, 2010, 01:02:14 »

Torniossa ei ole voinut enää aikoihin ajaa ympäri ainakaan rungon seistessä matkustajalaiturissa. Veikkaan veturin työntävän runkoa jompaankumpaan suuntaan.

Mutta saaneeko silloin kuljettaa matkustajia? (ns. vaihtotyö-kortti)


Kun matka on harrastajille niin taitaa suurin osa olla asemissa junan kuvaamista varten. Ja toiseksi, Haaparannasta ei tainnut olla kovin pitkä matka Tornioon?  Virnistää

Kumman maan sääntöjä tuossa sitten noudatetaan?
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #6 : Helmikuu 17, 2010, 11:35:09 »

Tässä säännöstöjä pahinpaan hätään  Virnistää
http://www.rhk.fi/@Bin/2080473/RHK_2010_Liite3_Liikennoimismaaraykset_valtakunnanrajan_ylittamiseen_valilla_Tornio%e2Haaparanta.pdf

//linkki ehjätty
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2010, 19:30:01 kirjoittanut Simo Toikkanen » tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #7 : Helmikuu 17, 2010, 12:16:38 »

HUOM! HUOM!
Uusi linkki: http://www.teknikarv.se/haparanda/
Tuo pitäisi aina toimia.

Keskustelua SJK:n foorumilla Postvagnen: http://postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=254659&PHPSESSID=99d80262cc275ffc09faa4e3dd2628fe

Juna peräyttää Haaparannasta Tornioon.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #8 : Maaliskuu 07, 2010, 00:17:49 »

Kiitos tiedotuksesta! Nyt saisi PoRha järjestää lättäyhdysjunan Kemi-Tornio-Kemi vaikka muutamankin kerran edestakaisin! Tai miksei myös yli Haaparannalle. Sääli että ruotsalaisten aikataulu on noin tiukka, he eivät voi pistäytyä välillä Kemissä asti. Aloin tässä juuri hahmotella kesäloman alkajaisiksi junamatkaa Pohjanlahden ympäri - vaikka sitten tulisikin Kemi-Tornio -kokoinen katkos.
Koska viimeksi on nähty ruotsalainen höyryveturi Suomessa - saati kaksi?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Maaliskuu 07, 2010, 00:34:55 »

Aloin tässä juuri hahmotella kesäloman alkajaisiksi junamatkaa Pohjanlahden ympäri - vaikka sitten tulisikin Kemi-Tornio -kokoinen katkos.
Miksi? Onhan Tornio itäinen olemassa.
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #10 : Maaliskuu 07, 2010, 02:09:22 »

Aloin tässä juuri hahmotella kesäloman alkajaisiksi junamatkaa Pohjanlahden ympäri - vaikka sitten tulisikin Kemi-Tornio -kokoinen katkos.
Miksi? Onhan Tornio itäinen olemassa.
Totta kyllä, en osannut laskea Kolarin-junaa kun ei kulje joka päivä. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, jäähän siihen silti noin kilometrin katkos. Iskee silmää
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #11 : Kesäkuu 04, 2010, 07:02:13 »

Tiedustelin vajaa viikko sitten, miten tämän ruotsalaisjunan lipunosto ja muut käytännön asiat toimivat. Norrbottenin rautatiemuseon Magnus Lindholmin lähettämästä vastauksesta selvisi muutamia asioita:
- yhdensuuntaisia lippuja ei ole;
- liput on ostettava ennakkoon; järjestäjät arvioivat, että liput myydään loppuun;
- lipun osto-ohjeet lainaan saamastani viestistä suoraan tähän: "Ni betalar in biljettpriset på postgiro 42 87 26-4 eller bankgiro 5217-8019. När vi fått in betalningen så skickar vi en bekräftelse och biljetten kommer strax efter. Om ni har några
frågor eller om det är något som verkar oklart så är det bara att skicka en
frågan. [- -] Skriv antalet beställda platser och för- och efternamn på dom, betalande
och gratis, (och medlemsnummer). Om det inte ryms i meddelandeboxen så skicka
ett mejl med den infon."

Museon tilinumeroiden kansainvälisiä IBAN-muotoja olen tiedustellut jo alkuviikosta mutta niitä he eivät ole pystyneet kertomaan ainakaan tähän mennessä. Muutenhan ei osto ulkomailta käsin taida käydä päinsä, koska museon verkkokaupasta niitä ei näytä saavan sen enempää kuin mitään muutakaan.

tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #12 : Kesäkuu 04, 2010, 09:42:20 »

Hyvä sitten että minulla on niitten IBAN-numero.

BIC: NDEASESS och IBAN: SE 969 500 009 960 260 428 7264

Olen lähdössä reissuun vaimon ja lapsien kanssa.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #13 : Kesäkuu 04, 2010, 11:11:01 »

Kiitokset Robertille. Näköjään kun numeroita alkoi kaipailla, huuto kuului Luulajaan asti: Norrbottenin museosta tuli juuri äsken viesti, joka sisälsi nuo samat nrot.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #14 : Kesäkuu 04, 2010, 12:01:04 »

Onko muuten juku muu kuin minä lahdössä reisuun?
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #15 : Kesäkuu 04, 2010, 17:37:29 »

Onko muuten juku muu kuin minä lahdössä reisuun?

Tarkoitus olisi matkustaa yhteen suuntaan, Bodenista Haaparannalle.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #16 : Kesäkuu 04, 2010, 18:35:39 »

Just just. Itse matkustan Haaparanta-Tornio-Haaparanta Luulaja (Karlsvik).
tallennettu
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #17 : Kesäkuu 16, 2010, 19:32:32 »

Onko muuten juku muu kuin minä lahdössä reisuun?
Minä olen lähdössä, Torniosta Bodeniin.

Resiinan 2/10 tietojen mukaan (s. 32) PoRha ajaa yhteysjunan lätällä Kemistä Haaparantaan ja takaisin. Aikataulua en tosin vielä ole nähnyt.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #18 : Kesäkuu 16, 2010, 20:08:41 »

Odottelemme malttamattomana kuvaraporttia retkeltänne! Itse olen estynyt erään kokopartayhtyeen samanaikaisen keikan vuoksi.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #19 : Kesäkuu 16, 2010, 22:02:26 »

Saa nyt nähdä että saanko jotain hyviä kuvia otettua kun koko perhe on mukana.
Vaimo, poika 2,5v ja tyttö 3,5kk.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #20 : Kesäkuu 18, 2010, 07:22:44 »

BIC: NDEASESS och IBAN: SE 969 500 009 960 260 428 7264

Sitten ruotsalaisten järjestelytaidoista...

Maksoin lipunhinnan lähes kaksi viikkoa sitten Norrbottenin rautatiemuseosta saamallani tilinumerolla ja pankkikoodilla, jotka ovat samat kuin Robertinkin sieltä saamat ja täällä kertomat. Viime yönä oli tullut sähköposti Lars-Olov Lövgreniltä, että raha ei ole tullut. Viestissä oli myös tilinumero, joka oli - yllätys, yllätys - eri. Pankkikoodi on sama. He lähettivät minulle tuolloin nähtävästi postisiirtotilinsä numeron ja Nordean BIC-koodin ja haluavat nyt, että minun pitäisi maksaa uudelleen.

Oikea yhdistelmä on:

BIC: NDEASESS
IBAN: SE86 3000 0000 0306 9181 2985

Vastasin, etten aio maksaa mitään, koska vika on heidän - tai jos kuitenkin joudun maksamaan, haluan korvauksen hukkaan mennestä rahasta.

Olen hankkinut matkaliput täältä pohjoiseen ja varannut hotellihuoneen Bodenista ja ajattelin tarvittaessa vaikkapa ottaa pankkikuitin mukaan ja yrittää käyttää sitä matkalippuna. Tyätyy nyt kuitenkin vielä käydä pankissa kysymässä, voivatko he selvittää asiaa jotenkin. Saa nähdä, mitä tästäkin sotkusta tulee...  Vihainen  Huh
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #21 : Kesäkuu 18, 2010, 07:58:52 »

Tuo on kieltämättä vähän outoa! Minä maksoin siihen ensimmäiseen tilinumeroon ja sain liput viime viikolla.
Toivottavasti saat rahat takaisin, tai vielä parempi, saat sun lippu/liput.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #22 : Kesäkuu 18, 2010, 08:18:55 »

Tuo on kieltämättä vähän outoa! Minä maksoin siihen ensimmäiseen tilinumeroon ja sain liput viime viikolla.

Kuinka kauan kesti maksusta lippujen tulemiseen? Viikon? Kauemmin?
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #23 : Kesäkuu 18, 2010, 08:56:31 »

En muista tarkasti mutta joskus toukokuun alussa maksoin.
En voi tarkistaa juuri nyt koska olen Helsingissä.

Liput tuli siis ehkä jotain 5viikkoa sen jälkeen kun olin maksanut..
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #24 : Kesäkuu 18, 2010, 09:22:39 »

Liput tuli siis ehkä jotain 5viikkoa sen jälkeen kun olin maksanut..

Eli raha hortoili jossakin tuon viisi viikkoa ja päätyi lopulta perille. Tuosta voisi päätellä, että museo saa minun rahani ehkä joskus heinäkuun 10. päivän tienoilla...
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Höyryveturijuna Tornioon 4.7.2010  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina