Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Rautatiealueella liikkuminen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« : Helmikuu 25, 2014, 19:24:09 »

Minulle taas joku "kovakin VR mies" uhkasi järjestää sakon 2001 kun kävelin huoltotiellä Lempäälässä. Meinasin vastata sille että "vituttaako noin perkeleesti ettei "sinua" valittu kuljettajakurssille että se pitää kostaa rautatieharrastajille". Onneksi olen harrastanut judoa jos se olisi polttanut kääminsä....

Voin ihan rehellisesti sanoa että olen tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä. Joku törkyturpa nimitteli minua netissä sosiaalipummiksi, naapurin isäntä kysyi että kuka tuollaista paskaa kirjoittaa vastasin että joku nimetön paskahousu joka ei varmasti uskalla tulla sanomaan samaa savotalle. Hain kuljettajakurssille, ei valittu mutta paikallinen päälikkö sentään ilmoitti asiasta toisin kuin posti, joten tällä hetkellä teen metsurin töitä, mukava työ, työajat kuinka haluaa kunhan työmaa valmistuu ajallaan. Päivät menee metsässä kun on "näin hyvä talvi", tosin hiihtäjät kiroilee tätä talvea.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Helmikuu 26, 2014, 03:15:19 »

Hassua, ettei tuollaista viilipyttyä valittu kuljettajakurssille. No, sellaista se on. Mitä kuskin tuolille istumiseen tulee, ekalla kerralla se on varmasti monelle makee kokemus, mutta jo tokalla kerralla ihan vaan paikka, jossa on hyvä istua. Ja kun siihen tuoliin tuhannetta kertaa takamuksensa siihen istuimelle asettelee – eli on tehnyt junahenkilökunnan töitä kuukauden tai pari – voi olla varma että kovin kummoista eksotiikkaa ei enää ole koettavissa. Vaikka työ sinänsä epäilemättä itse kunkin tekijänsä mieleen on :) Paljon enemmän eksotiikkaa löytänee nousemalla jakkaralta ylös, lompsimalla pari metriä tuulilasista poispäin ja avaamalla näin eteensä ilmestyneen oven. Sitten on hyvä päristellä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 26, 2014, 03:18:41 »

Aika asiallista käytöstä Mikolta juu u... Millaköhän perusteella luulet että kaikki haluisi kuljettajaksi?  Esimerkiksi mua ei tippaakaan kiinnosta kuljettajan työ, konduktöörin/junamyyjän kylläkin. Sama kuin järjestyksenvalvojat ja tarkastajat kuulevat usein "Vituttaako kun et poliisiksi päässyt". Suurin osa järjestyksenvalvojista/tarkastajista eivät ole halunneet edes poliiseiksi. Annat kyllä hyvän kuvan muista rautatieharrastajista tollasilla letkautuksilla.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #3 : Helmikuu 26, 2014, 11:21:22 »

Ziggy pointtini oli se että onko se keneltäkään pois jos kävelen/pyöräilen huoltotiellä, enkä mennyt kiskojenväliin? Minua vaan potuttaa kaikenmaailman pilkunnussiat. Siihenaikaan minulla oli epävirallinen JT pätevyys joten noudatin rautateiden sisäistä liikkumisohjetta rautatiealueella.

Tampereella Pärrinkosken alueella alikulun kohdalla ensin tuli portti sen jälkeen liikennemerkki rautatiealueesta sitten vielä kiviä ajoesteeksi, sitä paikallista valittajaa ärsyttääkseeni ajoin enduropyörällä sepelistä 45 asteen rinnettä ylös niin että kivet lenteli, sekös sitä valittajaa ärsytti kun ei saanut tukittua minun bongailu reittiäni. Toisella kertaa tuli koiranulkoiluttajalle kiire vetää koira pois alta kun ajoin kilpaa pikajunan kanssa juna voitti koska pyörä kulki vain 140km/h. Ne oli niitä nuoruus vuosia joita muistelen vielä joskus.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #4 : Helmikuu 26, 2014, 12:46:20 »

Kyllä ihan mielenkiintoista sinänsä, että koirank*settajat, ralliautoilijat, lenkkeilijät, ratsastajat yms. kyllä kulkee rautatiealueella ja siihen liittyvillä huoltoteillä ihan muitta mutkitta. Sitten kuitenkin satunnaisia rautatieharrastajia saatetaan pitää saman väen toimesta aivan seinähulluina. Pelkästään se, että on kameran kanssa jossain saa tietyn luonteiset ihmiset provosoitumaan ja puolustamaan omaa kiellettyä ulkoilureittiään. Mutta tämä on kyllä jo vahvasti off- topiccia.
tallennettu
Olli Leinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 81


« Vastaus #5 : Maaliskuu 10, 2014, 15:12:20 »

Peltsin suoritus aiheesta. Pyörittää silmiään
 Heti alussa: http://areena.yle.fi/tv/2150707/#/play
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #6 : Maaliskuu 12, 2014, 21:58:39 »

Vai voiko se että huoltoteillä liikkuvat ihmiset katsovat meitä oudosti johtua siitä että vaikka meitä on noin 2000 niin että silti harrastus ei ole hirveän tunnettu
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Rautatiealueella liikkuminen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina