Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 32 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #475 : Marraskuu 12, 2013, 16:14:49 »

M-junassa luki M Huopalahti. Taas jotain häikkää.

Samaa häikkää mitä on parisen viikkoa jo ollut.
tallennettu
Arto Hellman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« Vastaus #476 : Marraskuu 24, 2013, 18:16:40 »

Tuolta Postikeskuksesta kun katselen Ilmalan Sm-junien seisontaraiteille, niin sattuu silmään, että Sm vitoset "yöpyvät pimeinä". Sm ykkösissä ja kakkosissa sen sijaan matkustamojen valot palavat (kai kaiken yötä).
Sm nelosista mainittu havainto puuttuu.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #477 : Marraskuu 24, 2013, 18:41:31 »

Tuolta Postikeskuksesta kun katselen Ilmalan Sm-junien seisontaraiteille, niin sattuu silmään, että Sm vitoset "yöpyvät pimeinä". Sm ykkösissä ja kakkosissa sen sijaan matkustamojen valot palavat (kai kaiken yötä).
Sm nelosista mainittu havainto puuttuu.
Flirteissä valot sammuu automaattisesti tietyn ajan jälkeen, kun taas vanhoissa Sm-junissa ne pitää sammuttaa kytkimestä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #478 : Marraskuu 24, 2013, 20:26:45 »

Flirteissä valot sammuu automaattisesti tietyn ajan jälkeen, kun taas vanhoissa Sm-junissa ne pitää sammuttaa kytkimestä.

Vanhoissa ne täytyy jättää siivoojia varten päälle, ja siivoojilla ei taas käsittääkseni ole lupaa koskea kytkimiin. Sm5-kalustoon saa siivoojatkin valot päälle.
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #479 : Marraskuu 26, 2013, 18:14:40 »

Flirteissä valot sammuu automaattisesti tietyn ajan jälkeen, kun taas vanhoissa Sm-junissa ne pitää sammuttaa kytkimestä.

Vanhoissa ne täytyy jättää siivoojia varten päälle, ja siivoojilla ei taas käsittääkseni ole lupaa koskea kytkimiin. Sm5-kalustoon saa siivoojatkin valot päälle.
Samoin Sm-4 juniin
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #480 : Marraskuu 26, 2013, 18:18:43 »

Tänään on taas uuden perheenjäsenen siirto Turusta Ilmalaan ( 31 ), lähtö aikataulun mukaan 12:19 ja Ilmalassa ollaan noin klo15

Asema   Aikatauluaika   Aika    +/- min Syy     Selite
Turku asema     12:19
Salo    12:59
Salo    12:59
Karjaa  13:35
Karjaa  13:35
Kirkkonummi     14:16
Kirkkonummi     14:16
Espoo   14:26
Espoo   14:26
Ilmala ratapiha         14:36
Torstaina olisi vuorossa 32 hinaus Turusta jotakuinkin samanlaisella aikataululla
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #481 : Marraskuu 26, 2013, 18:56:33 »

Flirteissä valot sammuu automaattisesti tietyn ajan jälkeen, kun taas vanhoissa Sm-junissa ne pitää sammuttaa kytkimestä.

Vanhoissa ne täytyy jättää siivoojia varten päälle, ja siivoojilla ei taas käsittääkseni ole lupaa koskea kytkimiin. Sm5-kalustoon saa siivoojatkin valot päälle.
Samoin Sm-4 juniin

Eikö kuitenkin Sm4:ssa valot sammu automaattisesti x ajan kuluttua? Näin olen jonkun veturinkuljettajan puheista ymmärtänyt.
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #482 : Marraskuu 26, 2013, 20:31:09 »

Flirteissä valot sammuu automaattisesti tietyn ajan jälkeen, kun taas vanhoissa Sm-junissa ne pitää sammuttaa kytkimestä.

Vanhoissa ne täytyy jättää siivoojia varten päälle, ja siivoojilla ei taas käsittääkseni ole lupaa koskea kytkimiin. Sm5-kalustoon saa siivoojatkin valot päälle.
Samoin Sm-4 juniin
kyllä sammuu

Eikö kuitenkin Sm4:ssa valot sammu automaattisesti x ajan kuluttua? Näin olen jonkun veturinkuljettajan puheista ymmärtänyt.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #483 : Marraskuu 28, 2013, 13:17:17 »

Bongattu, Dv12 + Sm5 32 sivuuttivat Hajalan klo 12:57. Pihalla tuli oltua nuotiota polttelemassa, joten paraatipaikalta ehdin nähdä, mutta yllättäen se jälleen tuli, kun luulin, että eilen on torstai Hymyilee ja hinaus oli mennyt jo.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 311


« Vastaus #484 : Joulukuu 09, 2013, 17:50:12 »

#31 liikkui tänään (9.12.) M-reitillä.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #485 : Joulukuu 19, 2013, 11:16:25 »

Lappalaisen Jimi vihjasi minulle, että tänään to 19.12. olisi sitten 33 vuoro tulla hinauksessa Ilmalaan. Aikataulusta ei minulla tietoa. Ja sairaslomani vuoksi jää havaitsemattakin...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #486 : Joulukuu 19, 2013, 11:52:44 »

Lappalaisen Jimi vihjasi minulle, että tänään to 19.12. olisi sitten 33 vuoro tulla hinauksessa Ilmalaan. Aikataulusta ei minulla tietoa. Ja sairaslomani vuoksi jää havaitsemattakin...
Veturina Dv12 2629 Iskee silmää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #487 : Tammikuu 06, 2014, 16:14:07 »

Minkä perusteella Rainer katselit niitä aikatauluja? Ethän katellut Flirttien infonäytöistä pysäkkiaikoja? En nimittäin usko että etuajassa olisi mennyt kuin ehkä parikyt sek...
Ilmeisesti  Rainer on katsellut niitä Sm5 junien sisänäyttöjen aikataulusta. Niissä kun on heittoja jopa useita minuutteja siten, että niistä päätellen juna kulkee etuajassa.

Näitä aikoja on ilmeisedti fiksailtu ja ainakin muutamassa N-junassa millä oon mennyt/oon ollut töissä näyttäisi ajat olevan oikein. Olisi kiva kuulla muualtakim havaintoja, jos joku Flirtillä säännöllisesti matkustelee.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #488 : Tammikuu 09, 2014, 13:52:31 »

32 havaittu eilen testiajoilla Tikkurilan lähistöllä suuntana Helsinki (Ilr?). Tarkkaa aikaa en saa millään päähäni..
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #489 : Tammikuu 09, 2014, 16:42:07 »

Minkä perusteella Rainer katselit niitä aikatauluja? Ethän katellut Flirttien infonäytöistä pysäkkiaikoja? En nimittäin usko että etuajassa olisi mennyt kuin ehkä parikyt sek...
Ilmeisesti  Rainer on katsellut niitä Sm5 junien sisänäyttöjen aikataulusta. Niissä kun on heittoja jopa useita minuutteja siten, että niistä päätellen juna kulkee etuajassa.

Näitä aikoja on ilmeisedti fiksailtu ja ainakin muutamassa N-junassa millä oon mennyt/oon ollut töissä näyttäisi ajat olevan oikein. Olisi kiva kuulla muualtakim havaintoja, jos joku Flirtillä säännöllisesti matkustelee.
Toissapäivänä E-junassa näytöt olivat kyllä väärässä...
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #490 : Tammikuu 10, 2014, 12:05:20 »

Vahvistetaan omalta osaltani, virheitä olen edelleen nähnyt, viikon sisällä. Nyt en linjaa muista, täytyy tarkastella taas perusteellisemmin niitä. On se kertakaikkiaan kumma, ettei tuollaista yksinkertaista, tärkeää asiaa saada kuntoon.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #491 : Tammikuu 10, 2014, 13:50:12 »

Vahvistetaan omalta osaltani, virheitä olen edelleen nähnyt, viikon sisällä. Nyt en linjaa muista, täytyy tarkastella taas perusteellisemmin niitä. On se kertakaikkiaan kumma, ettei tuollaista yksinkertaista, tärkeää asiaa saada kuntoon.
Ja kun tätä erityisolosuhteiden Suomea pidetään tietotekniikan edelläkävijänä. Taitaa vain olla että ne erityiolosuhteet aiheuttavat sen ettei noita saada toimimaan, vai onko tuo oikea aikataulutieto VR-yhtymä Oyn liikesalaisuuksien piiriin kuuluvaa tietoa. (Nykyisin useimmin sillin, kun tiedot ovat Helsingistä lähdettäessä oikein, niin Pasilan kohdalla on jo virheellistä tietoa)
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #492 : Tammikuu 10, 2014, 21:02:13 »

2 x M-junapari, väärin osa asemista, S ja U väärin osa asemista, siinä havainnot tältä päivältä. Usein lähtöajat alkuasemilta oikein, sitten alkaa mennä minuutin liian aikaisin nämä näyttöjen ajat. Kyseessä on tietääkseni Mitronin infojärjestelmä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #493 : Tammikuu 26, 2014, 12:07:16 »

Osaan Flirteistä on ilmestynyt A ja B-vaunujen oviin isot "EI LIPUNMYYNTIÄ" logot, eli ei tekstiä vaaan se logo joka merkkaa ettei kyseissä vaunussa ole lipunmyyntiä.  Yritän kuvan saada, jos osuu enemmän noita kohdalle. Ainakin 3 ohi menneessä sellaiset näin.
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #494 : Tammikuu 29, 2014, 14:41:08 »

Lappalaisen Jimi vihjasi minulle, että tänään to 19.12. olisi sitten 33 vuoro tulla hinauksessa Ilmalaan. Aikataulusta ei minulla tietoa. Ja sairaslomani vuoksi jää havaitsemattakin...
Veturina Dv12 2629 Iskee silmää
No poijaat huomenna olisi 34 vuoro rantautua Ilmalaan, siirto satamasta Turun asemalle kymmenen jälkeen ja siitä eteenpäin 12:sta jälkeen, Ilmalassa 15:sta paikkeilla
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #495 : Tammikuu 30, 2014, 01:12:21 »

Osaan Flirteistä on ilmestynyt A ja B-vaunujen oviin isot "EI LIPUNMYYNTIÄ" logot, eli ei tekstiä vaaan se logo joka merkkaa ettei kyseissä vaunussa ole lipunmyyntiä.  Yritän kuvan saada, jos osuu enemmän noita kohdalle. Ainakin 3 ohi menneessä sellaiset näin.

Tuossa nyt sitten kuva: http://vaunut.org/kuva/89805
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 291


« Vastaus #496 : Tammikuu 30, 2014, 08:39:32 »

Raportoin tästä ircin puolelle jo pari päivää sitten, mutta mainitaan nyt täälläkin. Mitronin toimittamassa matkustajainformaatiojärjestelmässä tuntuu olevan edelleen kaikennäköistä pientä ongelmaa. Matkustin U-junalla Hki-Mas, etulinjakilvessä luki U Kauklahti, Masalaan tullessa kuulutettiin kahdella kotimaisella "Masala - Jorvas - Masala" ja samalla siihen asti oikein toimineet sisä-led-näytöt alkoivat näyttää Huopalahtea...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #497 : Tammikuu 30, 2014, 08:48:09 »

Raportoin tästä ircin puolelle jo pari päivää sitten, mutta mainitaan nyt täälläkin. Mitronin toimittamassa matkustajainformaatiojärjestelmässä tuntuu olevan edelleen kaikennäköistä pientä ongelmaa. Matkustin U-junalla Hki-Mas, etulinjakilvessä luki U Kauklahti, Masalaan tullessa kuulutettiin kahdella kotimaisella "Masala - Jorvas - Masala" ja samalla siihen asti oikein toimineet sisä-led-näytöt alkoivat näyttää Huopalahtea...

U/S Kauklahti ja U/S Kilo sekä L Valimo on ollut joissakin yksiköissä jo pitkään ongelmana. Jännä ettei Mitronin jäbät ole saanut korjattua. Yleensä vieläpä kyseisten "vale"pääteasemien jälkeen kaikki näytöt on pimentyneet mystisesti. Nuo kuvitteelliset päättärit on näkynyt myös sivukilvissä, takakilvissä sekä sisällä olevissa tft-näytöissä ja näytöissä olevat reittikartatkin ovat loppuneet noille virheellisille päättäreille.

Meninhän mä tuossa jokunen kuukausi sitten Vantaankoskelle niin että junassa luki Pori ja kuuluttikin hienosti Nokiat, Kokemäet sun muut.
tallennettu
Mikael Erkkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #498 : Tammikuu 31, 2014, 12:53:34 »

Olin viime viikonloppuna Helsingissä, mentiin sitte kuvaamaan linnunlaulun sillalle "pari" junaa. FLIRTtejä tuli yhtenään: sanoisin melkein että minuutin välein. Blogiini tulee myös tänään kuvia niistä Virnistää
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #499 : Tammikuu 31, 2014, 15:34:06 »

Raportoin tästä ircin puolelle jo pari päivää sitten, mutta mainitaan nyt täälläkin. Mitronin toimittamassa matkustajainformaatiojärjestelmässä tuntuu olevan edelleen kaikennäköistä pientä ongelmaa. Matkustin U-junalla Hki-Mas, etulinjakilvessä luki U Kauklahti, Masalaan tullessa kuulutettiin kahdella kotimaisella "Masala - Jorvas - Masala" ja samalla siihen asti oikein toimineet sisä-led-näytöt alkoivat näyttää Huopalahtea...

U/S Kauklahti ja U/S Kilo sekä L Valimo on ollut joissakin yksiköissä jo pitkään ongelmana. Jännä ettei Mitronin jäbät ole saanut korjattua. Yleensä vieläpä kyseisten "vale"pääteasemien jälkeen kaikki näytöt on pimentyneet mystisesti. Nuo kuvitteelliset päättärit on näkynyt myös sivukilvissä, takakilvissä sekä sisällä olevissa tft-näytöissä ja näytöissä olevat reittikartatkin ovat loppuneet noille virheellisille päättäreille.

Meninhän mä tuossa jokunen kuukausi sitten Vantaankoskelle niin että junassa luki Pori ja kuuluttikin hienosti Nokiat, Kokemäet sun muut.
Viime lauantaina U olikin menossa kyltin mukaan Kiloon...


* U Kilo.jpg (371.32 kilotavua, 1200x800 - tarkasteltu 326 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 32 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina