Traficom lähettää viestinsä yrityksen postiosoitteeseen, ellei erikseen ole ilmoitettu, kuten HVM:n tapauksessa on. Aina sillointällöin (noin joka toinen kerta) nuo viestit unohtuvat lähettää, kuten todennäköisesti aiemmin mainitsemanikin. Tuo helmikuinen jutska oli päivätty helmikuulle, mutta sekin saapui perille vasta huhtikuussa sen jälkeen kun se oli julkaistu nettiin kaikkien nähtäville. Ja kun se saapui perille, se saapui vielä täysin väärälle henkilölle.
Yleisen elämänkokemuksen perusteella sanoisin, että jos yksi ja sama taho joutuu kerta toisensa jälkeen tekemisiin sellaisten ongelmien kanssa, joiden klaaraaminen ei tuota muille sen suurempia haasteita, kyse on hyvin harvoin pelkästä sattumasta.
Toisaalta sekin on jännä, ettei asiansa ongelmitta hoitavien tarvitse koskaan selitellä mitään.
Yllättävää kyllä, myös postin katoamien tai päätyminen väärälle vastaanottajalle osuu huomattavasti useammin juuri sellaisille instansseille, joiden mielestä virheet ovat lähtökohtaisesti aina jossain muualla kuin omassa toiminnassa. Niin ikään nämä samat tapaukset joutuvat vähän väliä kahnauksiin muiden osapuolten kanssa.
Voisiko mitenkään olla mahdollista, että joillain edellä mainituista muuttujista olisi jotain tekemistä toistensa kanssa?