Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tästä uusi veturi Suomeen ?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 335


« : Heinäkuu 13, 2018, 10:54:49 »



https://www.getransportation.com/ge-transportation-celebrates-first-ukrainian-railways-locomotive-roll-line

eli TSI versio 1524 mm ja luvat ERA:sta ?
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 143


« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2018, 12:16:53 »

Komea laite täytyy sanoa. Vähän turhan painava (138t, akselipaino 23t) että pitäisi varmaan pyytää kevennetty versio...120t?  Hymyilee
tallennettu

Don't panic.
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 143


« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2018, 12:24:33 »

Tuosta tuli mieleen että myös EMD:llä on tarjolla 1520mm radoille suunnittelu veturi, SD70ACe/LW
https://www.progressrail.com/en/rollingstock/locomotives/freight/sd70celw.html
tallennettu

Don't panic.
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 335


« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2018, 12:36:58 »

Komea laite täytyy sanoa. Vähän turhan painava (138t, akselipaino 23t) että pitäisi varmaan pyytää kevennetty versio...120t?  Hymyilee

Uudet radat ja useat muut on jo päivitetty 25t akselipainoihin.
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 143


« Vastaus #4 : Heinäkuu 13, 2018, 14:21:13 »

Komea laite täytyy sanoa. Vähän turhan painava (138t, akselipaino 23t) että pitäisi varmaan pyytää kevennetty versio...120t?  Hymyilee

Uudet radat ja useat muut on jo päivitetty 25t akselipainoihin.

Monet tavaraliikenteen kannalta olennaiset radat ovat vielä 22,5t akselipainolla, kuten:

Kemijärvi/Tornio-Oulu-Kouvola-Kotka/Hamina
Kerava-Sköldvik
Luumäki-Joensuu
Riihimäki-Hakosilta
Toijala-Turku.

Järjestään myös sähköttömät radat kuten Hyvinkää-Kirkniemi (Kirkniemi-Hanko 25t), Ylivieska-Iisalmi tai Joensuun ympäristön radat ovat 22,5t tai 20t akselipainoilla.

Lisäksi Oulussa on (toistaiseksi) vain yksi 25t akselipainon salliva raide eli ympäriajo on aika vaikeaa
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2018, 14:48:59 kirjoittanut Pietu Tuovinen » tallennettu

Don't panic.
Jarkko Voutilainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 766


« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2018, 21:05:09 »

Komea laite täytyy sanoa. Vähän turhan painava (138t, akselipaino 23t) että pitäisi varmaan pyytää kevennetty versio...120t?  Hymyilee

Uudet radat ja useat muut on jo päivitetty 25t akselipainoihin.

Monet tavaraliikenteen kannalta olennaiset radat ovat vielä 22,5t akselipainolla, kuten:

Kemijärvi/Tornio-Oulu-Kouvola-Kotka/Hamina
Kerava-Sköldvik
Luumäki-Joensuu
Riihimäki-Hakosilta
Toijala-Turku.

Järjestään myös sähköttömät radat kuten Hyvinkää-Kirkniemi (Kirkniemi-Hanko 25t), Ylivieska-Iisalmi tai Joensuun ympäristön radat ovat 22,5t tai 20t akselipainoilla.

Lisäksi Oulussa on (toistaiseksi) vain yksi 25t akselipainon salliva raide eli ympäriajo on aika vaikeaa

Rautateiden verkkoselostus 2018, Liikenneviraston väylätietoja 2/2016
https://julkaisut.liikennevirasto.fi/pdf8/lv_2016-02_rautateiden_verkkoselostus_2018_web.pdf:

3.3.2.2
Painorajoitukset
Akselipainot
Rataverkon  suurimmalla  osalla  sallitaan  akselipaino  225  kN.  Rataosien  suurimmat  sallitut  akselipainot  ja  junan  akselipainosta  johtuvat  sallitut  nopeudet  on  esitetty  liitteessä  6.    Liitteissä  17  ja  18  kuvataan  yliraskaisiin  kuljetuksiin  ja  itäisen  yhdysliikenteen vaunuihin liittyvät akselipainot ja rajoitukset.

Kymen Sanomat 7.6.2018 (paperilehti, sivut 4-5) artikkelissa Junat jonottavat satamaan:
"...Venäjä on ilmoittanut siirtyvänsä akselipainoltaan 28 tonnin liikenteeseen. Suomessa painoluokka on 22,5 tonnia. Tämä on yksi kilpailutekijä, joka vaikuttaa transiton tulevaisuuteen..."

Eli alkaa edes tuo 25 tonnia tarkoittamaan vajaita kuormia itäisessä itäisessä yhdysliikenteessä jollain aikajänteellä.

Ja meillä on edelleen rataverkolla osuuksia (A-radat) joissa 16 tonnia on mitoitusperuste, mutta joilla sallitaan alennetulla nopeudella 20 tai jopa 22,5 tonnia. No, näillä radoilla ei transitoa kulje, mutta niillä on merkitystä metsäteollisuudelle.

Oikorata on mitoitettu 30 tonnin https://betoni.com/wp-content/uploads/2015/10/BET0701_s28-29.pdf akselipainoille.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tästä uusi veturi Suomeen ?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina