Noin 100 vuotta sitten kääntöpöydät olivat hyvin yleisiä tehdasalueilla sekä kapeilla että leveillä raiteilla. Kuvassa
http://vaunut.org/kuva/59334 on Hämeenlinnassa, Vanajan voimalaitoksella edelleen oleva vaununkääntöpöytä. Tämä on tietääkseni ainoa, joka on edelleen olemassa, vaikka ei käytössä.
Siurossa tehtiin rata Siuron satamaan Oy Kyro Ab:n makasiinille vuonna 1897. Liikenne kulki veturitallin kääntöpöydän (halkaisija 6,13 m) kautta. 1920 tilalle tuli raideyhteys johon kuului kaarre jonka kaarresäde oli 100 m. Kartta on Resiinassa 3/1995.
VR:n vanhalla konepajalla nykyisellä Elielinaukiolla (kartta
http://vaunut.org/kuva/40500 ) näkyy kaksi kääntöpöytää.
Sörnäisten vankilan raiteelle vaunut siirrettiin venkipöydän kautta, kartta on täällä:
http://vaunut.org/kuva/36703Hietalahden telakalle pääsi satamaradalta alkuvaiheessa venkipöydän kautta, kartta v. 1912 oheisena. Kartta on teoksesta "Helsingfors skeppdocka, aktiebolaget Sandvikens skeppsdocka och mekaniska verkstad 1965-1935", painettu 1935. Seuraava kartta kirjassa on vuodelta 1922 ja siinä venkipöytä on jo poistettu. - Telakka on tunnettu myös rautatievaunujen valmistajana.