Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR aikoo vähentää 130 matkustajaliikenteen työntekijää  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1165


« Vastaus #25 : Toukokuu 15, 2014, 18:29:05 »

Eiköhän kausiluontoisesti tehdä matkustajalaskentoja edelleenkin, kuten Tuukka kirjoitti.

HSL-alueella ainakin tehdään, VR:n omasta liikenteestä mulla ei ole näkemystä, eikä liioin LVM:n ostoliikenteestä.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #26 : Toukokuu 15, 2014, 19:54:12 »

Aidataan kaikki asemien henkilölaiturit ja laiturille pääsee portista vain lipulla, jonka automaatti tunnistaa ja hyväksyy.

Tämä käytäntö on itse asiassa nykyään käytössä kaikkialla Alankomaissa sekä ilmeisesti monilla Englannin asemilla.
Mitenkäs automaatit reagoivat esim. Interrail -lippuun? Iskee silmää
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 316


« Vastaus #27 : Toukokuu 15, 2014, 20:41:41 »

Jostain muistan kuulleeni että VR:n ainakin oli tarkoitus olla Suomen parhaita asiakaspalveluyrityksiä lähivuosina.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #28 : Toukokuu 15, 2014, 20:58:32 »

Mitenkäs automaatit reagoivat esim. Interrail -lippuun? Iskee silmää
Tällöin ainakin brittiläisen aseman palvelutiskiltä voi pyytää laiturilipun.

Myös harrastaja voi sellaista tikettiä kysellä, jos haluaa ottaa kuvia.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #29 : Toukokuu 15, 2014, 21:26:19 »

muutes kaukoliikenteessä on aika turhaa touhua se että konnari leimaa jo ostetut liput kaikilta matkustajilta sekä myös konnarilta itseltään matkan aikana;-)
Senverran muutosta että matkustaja voisi peruuttaa lippunsa ja saisi fyrkat back ainoastaan jos peruuttaa liput ennen junavuoron lähtöä. Ei mitään jälkeenpäin kikkailuja...
Lippu itsessään aivan riittävä tosite matkan maksamisesta eli miten se leimaaminen muuttaa tilannetta yksittäisen menolipun osalta?
Tässä kohtaa siis nään mahiksia tehostaa toimintaa..
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #30 : Toukokuu 16, 2014, 09:35:57 »

Mulla olis vielä parempi idea: junat eivät pysähdy jatkossa väliasemilla lainkaan, ja pysähtymispaikkoja ovat Helsinki, Helsinki, Helsinki,... ja Rovaniemi. Näin säästetään siivouskuluissa, kun tavalliset kuolevaiset eivät tuo hiekkaa junien lattialle. Samalla säästetään pysähtymisistä, jotta jää vielä vähän enemmän jaettavaa yleispalveluperiaatteella jaettavien bonusten muodossa.  Virnistää Alempien lippujen hintaa voitaisiin myös korottaa, joku 50 euroa voisi olla sopiva tasaraha.

Touhu alkaa olla surkuhupaisaa. Samaan aikaan, kun VR on näköjään jälleen kerran nostanut junalipun hintoja, itsepalvelu sen kun lisääntyy. Kiskobusseihin on näköjään jo saatu uusia, kalliita ja toimimattomia lippuautomaatteja, joiden naamataulussa loistaa tarra "epäkunnossa", kuten Tampereelta hetki sitten lähteneessä H423:ssa.

 Jatkuva lippujen hintojen nosto saadun näennäisen palvelun perusteella alkaa vähitellen kyrsiä. En yhtään ihmettele, miksi moni on siirtynyt tai siirtyy oman auton käyttäjäksi. Siksi Suomeen pitäisi saada pikinmiten uusi kotimainen toimija henkilöliikenteeseen. Nykyisin monopolin jatkuvat palvelun parannukset kun tietävät aina joo karsimisia, lippujen hintojen nostoa tai molempia.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #31 : Toukokuu 16, 2014, 12:20:45 »

Kiskobusseihin on näköjään jo saatu uusia, kalliita ja toimimattomia lippuautomaatteja, joiden naamataulussa loistaa tarra "epäkunnossa", kuten Tampereelta hetki sitten lähteneessä H423:ssa.

Automaatithan eivät vielä ole käytössä, johon "epäkunnossa" tarra viittaa.

Tosin epäilen, että tarrassa luki kuitenkin "Suljettu".
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #32 : Toukokuu 16, 2014, 12:40:57 »

Automaatithan eivät vielä ole käytössä, johon "epäkunnossa" tarra viittaa.

Tosin epäilen, että tarrassa luki kuitenkin "Suljettu".

Joo, näyttäis olevan suljettu. Pääasia, että pilkut on kohdallaan, eikä sillä kokonaisuudella ole niin väliä. Suomalaiset on itsepalvelu- ja jonottajakansaa, joka haluaa maksaa itsensä palvelemisesta. Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, että tämä itsepalvelun lisääntyminen oikeasti huomioitaisiin mm. alentuneina lippujen hintoina. Jatkossa asiakkaalla pitää olla älypuhelimet, nettiyhteydet, tietokoneet ja/tai tulostimet, että saa ostettua lipun.

Koska VR:lla huomataan, että lippujen myynnistä aiheutuu kuluja, joten säästöjen saamiseksi myös lippujen myynnistä luovutaan. Matkustajalle annettaisiin resiina,jolla matkan voisi tehdä ylihintaan...
tallennettu
Lea Rautavuori
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #33 : Toukokuu 21, 2014, 05:53:52 »

Vähennystarve ei koske vain lipunmyyjiä. Neuvottelujen piiriin kuuluu myös pääkonttorin matkustajaliikenteen ihmiset. Se voi olla että luuta heiluu siellä kaikkeista eniten.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR aikoo vähentää 130 matkustajaliikenteen työntekijää  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina